بوی بد کفش ناشی از باکتری های موجود در کفش و پاست. بهتر است برای حل این مشکل از راه های خانگی وارد شوید. این راه کارها نیز بسیار سریع عمل می کنند و در ضمن مقرون به صرفه نیز هستند. 

۷ روش فوق العاده برای رفع بوی بد کفش

برای از بین بردن بوی بد کفش ها می توانید تز روش ساده و کاربردی زیر استفاده کنید.

جوش شیرین

جوش شیرین یکی از مواد عالی برای رفع بوی بد کفش می باشد. شما می توانید هر شب بعد از بیرون آوردن کفش از پایتان مقداری جوش شیرین در آن بریزید. اجازه دهید این جوش شیرین تا صبح در کفش باقی بماند. برای استفاده مجدد از کفش ها، آن ها را از جوش شیرین پا کنید و بپوشید.

آکاایران: ۵ روش فوق العاده برای رفع بوی بد کفش

الکل

برای از بین بردن بوی بد کفش از الکل می توانید استفاده کنید. الکل در عین حال که بوی پا را از بین می برد، موجب از بین رفتن باکتری های موجود در کفش نیز می شود. برای این کار ابتدا الکل را در ظرف مناسبی بریزید و سپس ظرف را در داخل کفش قرار دهید. حالا الکل آرام آرام از ظرف خارج می شود و محیط داخلی کفش را ضدعفونی می کند. این کار را چند شب متوالی انجام دهید تا الکل تمام باکتری های موجود در کفش را نابود کند. با این روش هم بوی بد کفش رفع می شود و هم سلامت پاها تضمین می شود.

شست و شوی پاها

یکی از راه های موثر در از بین بردن بوی کفش، شست و شوی مرتب پاهاست. به این ترتیب شما بعد از هر بار استفاده از کفش، پاهای خود را با آب و صابون بشویید. توجه داشته باشید که هرگز نباید با پای خیس کفش بپوشید. چون رطوبت عامل مهمی در تکثیر باکتری است و رشد آن ها را سرعت می بخشد.

شستن و تعویض جوراب

برای جلوگیری از بوگرفتگی کفش، از جوراب های تمیز استفاده کنید. جوراب های خود را هر شب بشویید. لازم نیست همیشه از یک جفت جوراب استفاده کنید. در کنار کفش های کتونی و چرمی، یک جفت صندل مناسب نیز برای خود انتخاب کنید.

 

۵ روش فوق العاده برای رفع بوی بد کفش۵ روش فوق العاده برای رفع بوی بد کفش

لایه خشک کننده

اگر مدت طولانی در طی روز کفش به پا می کنید و از در آوردن کفش هایتان نگران هستید، می توانید از یک ورقه ضد رطوبت در کف کفش استفاده کنید. بدین ترتیب که این لایه خشک کننده را در کف کفش قرار دهید. بعد از هر بار استفاده نیز آن را تعویض کنید. این لایه بسیار نازک بوده و قابل حس کردن نمی باشد.

پودر بچه و رفع بوی بد کفش

این پودر در رفع بسیاری از بوهای ناخوشایند مفید است. از این رو گزینه مناسبی برای از بین بردن بوی کفش به حساب می آید. به این ترتیب که قبل از اینکه کفش هایتان را بپوشید، مقداری از پودر بچه را بر روی پاهایتان بریزید. اگر پای شما بسیار عرق می کند، در طی روز نیز پای خود را از کفش بیرون آورید و بر روی آن پودر بریزید.

۵ روش فوق العاده برای رفع بوی بد کفش۵ روش فوق العاده برای رفع بوی بد کفش

از بین بردن بوی بد کفش با اسانس

از عصاره برگ چای، میخک و الکالیپتوس برای رفع بوی بد کفش استفاده کنید. به این ترتیب که اسانس را در کفش بگذارید و دستمالی نیز بر روی آن قرار دهید. اجازه دهید این اسانس از شب تا صبح در کفش باقی بماند تا بوی بد کفش بر طرف شود.

در پایان از همراهی شما عزیزان تا پایان مطلب راه های رفع بوی بد کفش تشکر می کنیم و امیدواریم با ارائه این راه کارهای متفاوت، نگرانی شما را برای بوی بد کفش برطرف کرده باشیم.

.منبع :

۵ روش فوق العاده برای رفع بوی بد کفش | خانه داری