باغچه آبی روی میز خانه و اداره

 این کار را می توانید با استفاده از یک سینی ساخته شده از گل رس و نیز گلدانهای متعدد سفالی و نیز یک فواره کوچک ایجاد کنید.
با استفاده از سنگهای کوچک کف رودخانه اطراف و حتی کف سینی خود را بپوشانید تا زمینه را مساعد کنید. سینی باید حتماً از عمق کمی برخوردار باشد تا سنگهای کف آن به چشم بیاید. سپس بخشی از آن را از سنگ پاک کنید و یک سینی کوچکتر و یا یک بشقاب سفالی دیگر به رنگ اصلی و بدون هیچگونه طرح تزیینی در آن قرار دهید.
سپس سینی کوچکتر را نیز با سنگهای کوچکتر بپوشانید. داخل این سینی کوچکتر آب بریزید و یک شاخه غنچه دار از گل دلخواه خود را درون آن فروببرید. اطمینان حاصل کنید که ساقه آن به اندازه کافی در آب فرو رفته باشد تا بتواند آب بنوشد.
گیاهان دیگری را نیز که در گلدانهای کوچک کاشته شده اند مانند انواع کاکتوس و یا _اکنون که بهار نزدیک است _ پامچال را در اطراف این سینی کوچک و داخل سینی بزرگتر بچینید. می توانید در پیاله های کوچک مهره های رنگین زیبا و هر شیء زینتی دیگر مانند اجزای سفره هفت سین را قرار داده و در محلی از سینی بزرگتر بچینید.
اکنون در بازار انواع و اقسام پمپهای کوچک آب برای مصارف مختلف در دسترس شماست. یکی از آنها را تهیه کنید و یک فواره مینیاتوری زیبا و ظریف درست کنید. توجه داشته باشید برای به کار انداختن این پمپها حتماً از باطری استفاده کنید و از به کار گیری سیم برق مطلقاً خودداری کنید. می توانید فواره کوچکتان را حتی نورپردازی هم بکنید. برای ساختن این فواره قبل ازهر چیز به یک گلدان سفالی نیاز دارید که دارای سوراخ نباشد. سطح داخلی آن را با نایلون بدون درز کاملاً بپوشانید تا آب را به بیرون هدایت نکند. استفاده از نایلونهای رنگی برای این کار زیباتر خواهد بود. پمپ آب را در کف این گلدان قرار دهید. سیم پمپ را از گلدان خارج کرده و به منبع نیروی آن که حتماً باید با باطری کار کند متصل کنید. برای اینکه ارتفاع آب خارج شده از فواره را بالاتر ببرید آن را روی یک گلدان و یا کاسه وارونه قرار دهید.
سپس یک بشقاب پلاستیکی بردارید و ته آن یک سوراخ بزرگ برای عبور سیم و نیز چندین سوراخ کوچکتر برای ایجاد حس فواره ایجاد کنید. روی آن را با سنگهای زیبای گف رودخانه بپوشانید و آن را با آب پرکنید. پمپ را به کار بیندازید. پمپ کوچک شما با استفاده از آب درون گلدان به کار خواهد پرداخت. به این ترتیب که آبی که از فواره خارج خواهد شد دوباره به گلدان بازگشته و منبع آب را تأمین خواهد کرد.

روزنامه ایران
ویرایش و تلخیص:آکاایران