آکاایران: زمان آماده سازی
۱۵ دقیقه
زمان پختن
۵۰ دقیقه
ملیت
غذای فرنگی
مناسب برای
۸ نفر
۱۰۰ گرم
شکر
۱۰۰ گرم
کره
۲ عدد
انیسون
۳ عدد
هل
۳ عدد
چوب دارچین
۸ عدد
گلابی
۲ قاشق غذاخوری
آب انگور
۵۰۰ گرم
افزودن به علاقه مندی
چاپ دستور غذایی

تارت وارونه گلابی (تارت تتین گلابی) از مجموعه دستورغذایی های گوردن رمزی است که سایت آشپزباشی طرز تهیه آن را برای شما آماده کرده است.
تارت تاتین، یا تتین (Tarte Tatin)، نوعی تارت است که در آن میوه ها را کاراملی می کنند و آن را به صورت وارونه می پزند. این تارت که نوعی پودینگ هم به حساب می آید، با اضافه کردن چند ادویه مختلف مزه دار می شود. می توانید آن را با سیب و یا آلو هم بپزید.

نکاتی در رابطه با تهیه ی تارت وارونه گلابی (تارت تتین گلابی):

۱- گلابی ها را پوست بگیرید، آن ها را از وسط نصف کنید و هسته های آن ها را جدا کنید. می توانید این کار را روز قبل انجام دهید و سپس آن ها را در یخچال بگذارید تا گلابی ها کمی خشک شوند و هنگام کاراملی کردن، آب زیادی پس ندهند.

۲- برای تهیه خمیر هزارلا به این صفحه مراجعه کنید : طرز تهیه خمیر هزارلا

  1. شکر، کره، انیسون، دانه های هل و چوب های دارچین را با هم در قالب سایز متوسطی ( که بتوانید روی شعله گاز قرار دهید و یا پیرکس) بریزید و روی حرارت بالا بگذارید تا شروع به حباب زدن بکنند. مواد را تا شکر کاراملی شود، هم بزنید.
  2. گلابی ها را در سس کاراملی قرار دهید و برای 10 تا 12 دقیقه بپزید(هر از گاهی مواد را هم بزنید). نگران سوختن گلابی ها نباشید، می خواهیم تا حد ممکن آن ها را کاراملی کنیم. آب انگور را به آن اضافه کنید و بگذارید تا مواد حباب بزند و آب انگور تبخیر شود. مواد را از روی حرارت بردارید.
  3. فر را با حرارت 200 درجه سانتی گراد گرم کنید.
  4. خمیر هزار لا را به پهنای تقریبا 3 میلی متر باز کنید. بشقابی که بزرگ تر از قالب تان باشد روی خمیر بگذارید و خمیر را به شکل دایره برش دهید. کناره های خمیر را با فشار نازک تر کنید.
  5. وقتی گلابی ها کمی خنک شدند، آن ها را از سمت برش خرده به شکل یک گل در قالب بچینید. خمیر را روی آن ها قرار دهید. کناره های خمیر را زیر گلابی ها بگذارید. خمیر را از چند جا سوراخ کنید و برای 15 دقیقه در فر قرار دهید.
  6. اگر آب زیادی در قالب جمع شده که از کناره های آن بیرون می ریزد، می توانید آن را خالی کنید.
  7. حرارت فر را به 180 درجه سانتی گراد کاهش دهید و تارت را برای 15 دقیقه دیگر تا خمیر کاملا طلایی شود، بپزید.
  8. تارت را از فر خارج کنید و برای 10 دقیقه کنار بگذارید. سپس آن را با احتیاط در ظرف مورد نظر برگردانید.
.

منبع : ashpazbashy.com