آکاایران: طرز تهیه کاپ کیک لیمویی خوشمزه

آکاایران:  

کاپ کیک در دنیا طرفداران زیادی دارد. در این مطلب طرز تهیه کاپ کیک لیمویی بسیار خوشمزه را برای شما آماده کرده ایم که می توانید به عنوان یک عصرونه خوشمزه با خانواده میل کنید.

مواد مورد نیاز :

برای روی کاپ کیک ها می توانید از انواع کرم ها یا خامه فرم گرفته استفاده کنید. کاپ کیکی که برای تان درنظر گرفته ایم به خاطر وجود رنده پوست لیمو و آبلیمو مزه بی نظیری دارد، فقط فراموش نکنید هنگامی که می خواهید پوست لیمو را رنده کنید، خیلی خوب آن را با آب و اسکاچ بشویید تا موم یا پارافین روی سطح لیمو باقی نمانده باشد.

طرز تهیه :

1. فر را روی 180 درجه سانتی گراد گرم کنید. در قالب مخصوص کاپ کیک، کپسول های کاغذی را بچینید. آرد و بیکینگ پودر را در یک کاسه با هم مخلوط کنید.

 

2. در کاسه همزن، کره ذوب شده را با شکر خوب هم بزنید تا نرم و لطیف شود، حالا تخم مرغ ها را یکی یکی و با فاصله به مواد اضافه کنید، یعنی اولین تخم مرغ را در مایه کیک بریزید و همزن را روشن کنید وقتی خوب به خورد مواد رفت، به همین صورت دومین تخم مرغ و بعد سومین تخم مرغ را اضافه کنید.

 

3. وانیل، رنده پوست لیمو و آبلیمو را بعد از آخرین تخم مرغ داخل مواد کیک بریزید. در انتها آرد مخلوط شده و شیر را هم اضافه کنید، با قاشق کمی هم بزنید، مواد کیک نباید سفت و نه شل باشد.

4. سه چهارم از کپسول های کاغذی کاپ کیک را با مواد کیک پر کنید و سینی کاپ کیک را به مدت 18 تا 20 دقیقه بپزید.

5. کافی است برای امتحان پخته شدن، یک خلال دندان را در کیک فرو کنید و آن تمیز بیرون بیاید. بعد از طبخ، بگذارید کاپ کیک ها سرد شوند و روی آنها را با خامه یا انواع کرم تزئین کنید.

طرز تهیه کاپ کیک لیمویی خوشمزه -آکاطرز تهیه کاپ کیک لیمویی خوشمزه -آکا

 

کاپ کیک لیمویی

 

طرز تهیه کاپ کیک لیمویی خوشمزه -آکاطرز تهیه کاپ کیک لیمویی خوشمزه -آکا

 

کاپ کیک لیمویی

 

طرز تهیه کاپ کیک لیمویی خوشمزه -آکاطرز تهیه کاپ کیک لیمویی خوشمزه -آکا

 

 

تهیه و تنظیم : مجله تالاب

 

.

منبع :

طرز تهیه کاپ کیک لیمویی خوشمزه