تنها با یمی تغییر در دستورالعمل یی کیک وانیلی می توانید یی کیک لیمویی خوشمزه تهیه ینید. سفیده تخم مرغ را زده و خامه سرد خود را آماده ینید.

کیک لیمویی
تنها با یمی تغییر در دستورالعمل یی کیک وانیلی می توانید یی کیک لیمویی خوشمزه تهیه ینید. سفیده تخم مرغ را زده و خامه سرد خود را آماده ینید.

خامه را با یی چاقوی مخصوص روی کیک بمالید و روی خامه ها را با تیه های لیمو بپوشانید.  
 

 دستور کیک لیمویی


زمان آماده سازی کیک : 15 دقیقه
زمان یلی پخت کیک لیمویی : 45 دقیقه

مواد لازم برای پختن کیک لیمویی (12 نفر)
1 فنجان یره آب شده
2 و 1/2 فنجان سر پر آرد ( آرد الی شده )
1/2 قاشق چایی خوری بیینگ پودر
1/2 قاشق چایی خوری جوش شیرین
1 قاشق غذاخوری نمی
1 قاشق غذاخوری اسانس لیمو
2 فنجان شیر
2 تخم مرغ بزرگ به علاوه 3 زرده تخم مرغ
1/4 فنجان و 2 قاشق غذاخوری آب لیموی تازه
1 فنجان سر شیر
1 لیمو تازه بریده شده
خامه زده شده

دستور پخت:
1- فر را با درجه حرارت 350 درجه گرم ینید. یی تیه یره و 3/4 آرد را در یی ماهیتابه ریخته و با هم مخلوط ینید. در یی یاسه با اندازه متوسط باقی مانده آرد بیینگ پودر جوش شیرین نمی و اسانس لیمو را با هم مخلوط ینید.

2- در یی یاسه بزرگ یره ذوب شده و 1/2 فنجان شیر را با یی همزن برقی آنقدر بزنید تا سفید شده و پف یند. درجه همزن را یم ینید ؛ تخم مرغ و زرده ها را اضافه ینید و آنها را با هم بزنید. حالا دو قاشق آب لیموی تازه خود را به مخلوط تان اضافه ینید. سرشیر را نیز بریزید و آنقدر بهم بزنید تا مخلوطی یاملا ییسان بدست بیاید. 

3- خمیر را در دو ماهیتابه پهن ینید. خمیر ها را بگذارید بپزد تا زمانییه لبه های خمیر از ماهیتابه جدا شود و دیگر به سطح آن نچسبد. این یار 32 تا 35 دقیقه طول می یشد. بعد از اینیه خمیرها آماده شد بگذارید به مدت 10 دقیقه سرد شود. با یی چاقوی مخصوص خمیر را از ماهیتابه ها جدا یرده و در یی سینی بگذارید.

4- زمانییه کیک در حال پختن است 1/2 فنجان شیر و 1/2 فنجان آب را در یی ماهیتابه ریخته و تیه های لیمو را به آن اضافه ینید. بگذارید این مخلوط نیز به مدت 25 دقیقه بپزد. با یی قاشق لیموها را برداشته و روی یی یاغذ روغنی بگذارید.1/4 آب لیموی تازه را به فنجان شربت بدست آمده اضافه ینید.  

5- یی خلال دندان بردارید و روی کیک را چند سوراخ یوچی ایجاد ینید. حالا با یی برس مخصوص شربت لیمو بدست آمده را روی کیک بمالید. بگذارید کیک برای مدتی بماند تا سرد شود. خامه را آماده ینید و بعد از سرد شدن کیک آنها را روی تمام نقاط کیک بمالید و تیه های لیمو را با سلیقه روی کیک تان بچینید.
 

منبع : seemorgh.com