مواد لازم برای 30 عدد کوکی شورت برد اسپرسو

کره نرم

1 فنجان

پودر شکر الک شده

نصف فنجان

پودر اسپرسو فوری

2 ق چ

پودر کاکائو

1 ق غ

آرد

1 و سه چهارم فنجان + 3 ق غ

نمک

نصف ق چ

عصاره وانیل

1 ق چ

کرم کره بادام زمینی میانی

کره بادام زمینی

سه چهارم فنجان

کره نرم

یک چهارم فنجان

پودر شکر الک شده

نصف فنجان + 2 ق غ

نمک

یک چهارم ق چ

 

طرز تهیه :

در این مقاله از آکاایران شما را با طرز تهیه آشنا میکنیم .

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود . سر پدالی همزن را وصل کرده و کره و پودر شکر با مخلوط کنید و هم بزنید تا یکدست شود .

در کاسه ای دیگر پودر اسپرسو ، پودر کاکائو ، آرد و نمک را با هم مخلوط نمایید و سپس به کره اضافه کرده هم بزنید یکدست شود . وانیل را هم اضافه کرده کاملا مخلوط نمایید .

خمیر را در پلاستیک پیچانده و نیم ساعت در یخچال بگذارید خنک شود سپس روی سطحی که کمی آرد پاشی شده به قطر نیم سانتی با وردنه باز کنید و با یک کاتر دایره ای  حدودا 4 سانتی خمیر را قالب بزنید و مابقی خمیر را جمع کرده دوباره به قطر نیم سانتی باز کنید و قالب بزنید تا خمیر تمام شود و هر جا حس کردید خمیر چسبنده شده میتوانید در یخچال بگذارید تا خنک شود و سپس به کارتان ادامه دهید .

خمیرهایی که قالب زده اید را در سینی فر با 2 سانت فاصله از هم بچینید و به مدت 15 دقیقه در فر بگذارید بپزند و بعد از پخت 2 - 3 دقیقه کناری بگذارید از حرارت بیوفتند سپس روی توری سیمی منتقل کرده و بگذارید کاملا خنک شوند .

برای تهیه کرم کره بادام زمینی میانی سر پدالی همزن را وصل کرده ، کره و کره بادام زمنی را هم بزنید تا کاملا یکدست شوند سپس پودر شکر و نمک را اضافه کرده هم بزنید تا کرم نرم شود .

کوکی ها که کاملا سرد شدند بین هر دوتا از کوکی ها را با 2 ق چ از کرم پر کرده و به هم بچسبانید . در صورت تمایل میتوانید روی کوکی ها شکلات ذب شده سفید بریزید و شکلات رنده شده بپاشید .

مترجم : سمانه طبسی

تهیه و ترجمه اختصاصی آکاایران