مواد لازم

گراهام کراکر

2 فنجان

کره ذوب شده

8 ق غ

مواد میانی

پنیر خامه ای نرم

240 گرم

شکر

نصف فنجان

تخم مرغ

2 عدد + 1 عدد سفیده

آرد

2 ق غ

خامه ترش

نصف فنجان

عصاره وانیل

1 ق چ

کشک لیمو

سه چهارم فنجان

رنگ سبز خوراکی

 

رنگ زرد خوراکی

 

 

طرز تهیه :

در این مقاله از آکاایران شما را با طرز تهیه آشنا میکنیم .

فر را با دمای 160 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود . یک سنی 25 سانتی را با کاغذ روغنی بپوشانید به طوری که از دو طرف کاغذ روغنی از لبه های بیرون باشد و بتوانید به راحتی از آن ها برای بیرون کشیدن چیز کیک استفاده کنید .

کره و گراهام کراکر پودر شده را با هم مخلوط کرده و کف قالب پرس کنید و به مدت 5 دقیقه در فر بگذارید تا بپزد سپس کناری بگذارید کاملا خنک شود .

برای تهیه مواد میانی :

سه چهارم فنجان کشک لیمو را با رنگ خوراکی سبز و زرد مطابق سلیقه ی خودتان مخلوط نمایید .

پنیر خامه ای و شکر را با همزن برقی و سرعت متوسط به بالا بزنید تا نرم شود . تخم مرغ ها را یکی یکی با کمی فاصله اضافه کنید . خامه ترش و وانیل را اضافه کرده و در آخر آرد را بیفزایید . 1 فنجان از مواد را برداشته کناری بگذارید و مابقی را روی پوسته بریزید .

نصف فنجان از کشک لیموی رنگی را با 1 فنجان مواد پنیری که کنار گذاشته بودید مخلوط کنید و با قاشق جا به جا با کمی فاصله روی مواد سفید رنگ بریزید سپس یک چهارم فنجان باقیمانده از کشک لیموی رنگی که پر رنگ تر است را بین آن ها با قاشق بریزید و با استفاده از یک خلال دندان رویشان حرکت کنید تا رنگ ها در هم آمیخته و حالت ابر و بار به خود بگیرند .

چیز کیک را به مدت 35 دقیقه در فر بگذارید تا بپزد سپس کناری بگذارید کاملا خنک شود و چند ساعت تا یک شب در یخچال بگذارید کاملا خنک شود . قبل از سرو به کمک کاغذ روغنی ها از قالب بیرون کشیده و برش بزنید .

مواد لازم برای تهیه کشک لیمو

کره

8 ق غ

شکر

1 فنجان

تخم مرغ

2 عدد

زرده تخم مرغ

2 عدد

آب لیمو ترش تازه

یک سوم فنجان + 4 ق غ

 

کره و شکر را با همزن برقی هم بزنید تا یکدست شود حین هم زدن تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کنید و هر بار صبر کنید یکدست شوند . آب لیمو ترش را هم اضافه کنید . سپس روی حرارت گذاشته و دام هم بزنید تا غلیظ شود و به پشت قاشق بچسبد . اگر از دما سنج آشپزخانه استفاده میکنید باید دمای 170 درجه فارنهایت را نشان دهید .

مترجم : سمانه طبسی

تهیه و ترجمه اختصاصی آکاایران