پاکسازی روده ها با روش های طبیعی و فوق العاده موثر

پاکسازی روده ها با روش های طبیعی و فوق العاده موثر


منبع: آرگا

159

1398/10/9

11:27


رفع مواد زائد از روده در سلامت بدن از اهمیت بالایی برخوردار است که با کمک روش های خانگی جهت پاکسازی روده ها می توانید روده های سالم و به دور از مواد زائد و سمی داشته باشید.

سلامت روده ها به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک زیادی می کند و در واقع سلامت دستگاه گوارش به سلامت روده ها بستگی دارد، همانطور که می دانید روده محل جذب مواد غذایی و دفع آن می باشد اما گاهی ممکن است این روند مختل شود و در نتیجه مشکلاتی را برای سلامت بدن به همراه آورد، در ادامه مطلب به روش های طبیعی و موثر جهت پاکسازی روده ها می پردازیم.

بهترین روش های خانگی جهت سم زدایی روده ها

برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش باید روده ها پاکسازی شوند زیرا، پاکسازی روده سبب رفع مشکلاتی مانند: یبوست و حرکات غیر عادی روده می شود، البته برخی شواهد نیز حاکی از آن است که پاک سازی این عضو مهم بدن از مبتلا شدن به سرطان روده جلوگیری می کند.

 پاکسازی روده ها با روش های طبیعی

سم زدایی روده نقش مهم در سلامت بدن ایفا می کند که با کمک روش های طبیعی می توانید این عمل را انجام دهید، در این مقاله شما را با روش های خانگی جهت پاکسازی روده ها آشنا خواهیم کرد:

سرکه سیب

به منظور سم زدایی روده ها می توانید دو قاشق غذا خوری سرکه سیب را با دو قاشق غذا خوری عسل و یک لیوان آب تصفیه شده با هم مخلوط کنید سپس محلول به دست آمده روزی سه بار به مدت یک هفته بنوشید، البته برای تاثیر گذاری بیشتر می توانید این محلول را به صورت ناشتا میل کنید.

درمان طبیعی پاکسازی روده ها

زنجبیل و سیب

یکی از موثر ترین درمان های طبیعی جهت پاکسازی روده استفاده از سیب و زنجبیل می شود، بنابراین یک عدد سیب خرد شده و دانه های آن، یک قاشق غذا خوری زنجبیل تازه پوست کنده شده، یک عدد اسفناج تازه، یک فنجان آب هویج تازه و یک لیوان آب تصفیه شده را با هم ترکیب نمایید سپس هر روز محلول حاصل را بنوشید.

از بین بردن مواد زائد در روده با روش ها خانگی

ماست

برای تخلیه روده می توانید روزانه نصف فنجان ماست مصرف کنید زیرا، ماست سبب رفع مشکلات گوارشی مانند: سوء هاضمه و مسمومیت می شود.

آبلیمو

از دیگر روش های موثر جهت سم زدایی روده ها استفاده از آبلیمو می باشند بنابراین مقداری آب لیمو، مقداری عسل و کمی نمک دریا را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید سپس هر روز صبح ناشتا میل کنید استفاده از این روش علاوه بر پاک کردن روده ها سبب افزایش انرژی و سلامت پوست نیز می شود.

روش های خانگی جهت پاکسازی رودها

هشدار: از این روش در صورتی استفاده کنید که عوارض جانبی بر بدن شما نداشته باشد همچنین در اثر سم زدایی روده ها دچار اسهال پی در پی خواهید شد در نتیجه بدنتان با کم آبی مواجهه می شود بنابراین در این مدت باید آب زیادی مصرف کنید و پیش از استفاده از ملین ها حتما با پزشک تان مشورت نمایید.

نمک دریایی

استفاده از نمک دریایی برای سم زدایی روده ها گزینه بسیار مناسبی است می توانید دو قاشق چای خوری نمک دریایی را به همراه یک لیتر آب تصفیه شده گرم و کمی آب لیمو با هم مخلوط نمایید سپس هر پنج دقیقه محلول حاصل را بنوشید و در نهایت بعد از زمان سی دقیقه به دستشویی خواهد رفت برای رسیدن به نتیجه بهتر از این روش یک هفته تا یک ماه استفاده کنید.

از بین بردن مواد زائد روده ها با روش های طبیعی

سیر

سیر تاثیر شگفت انگیزی در سم زدایی روده ها دارد از این رو سیر را خرد کنید سپس به عسل اضافه کنید و روزانه مخلوط به دست آمده را میل کنید استفاده از این روش به کاهش التهاب روده نیز کمک می کند.

روش های خانگی جهت پاکسازی روده ها

رازیانه

به منظور از بین بردن مواد زائد روده می توانید برگ های رازیانه را داخل آب بجوشانید سپس روزی دو تا سه بار مخلوط به دست آمده را میل کنید، همچنین استفاده از دانه رازیانه به کاهش حرارت بدن نیز کمک شایانی می کند.

فلفل قرمز

از بهترین روش ها برای پاکسازی روده ها استفاده از فلفل قرمز می باشد، می توانید نصف قاشق چای خوری فلفل قرمز، نصف قاشق چای خوری شیره افرا و یک قاشق غذا خوری آب لیمو را با هم مخلوط نمایید سپس به هشت اونس آب گرم اضافه کنید، و قبل از صبحانه مصرف کنید. استفاده از این روش به مدت پنج بار در ماه تاثیر فوق العاده ای دارد.

پاک کردن روده با روش طبیعی

بذر کتان

بذر کتان به عنوان یک روش مناسب جهت پاکسازی روده ها محسوب می شود بنابراین به یک لیوان آب یک قاشق غذا خوری بذر کتان اضافه کنید سپس محلول به دست آمده را سی دقیقه قبل از صبحانه و قبل از خواب میل کنید به منظور اثر گذاری بیشتر آن می توانید آن را به غلات، میوه، ماست، سالاد سبزیجات و غذا های سالم دیگر بیافزایید.

زیره

 یکی از درمان های خانگی موثر جهت پاک کردن سموم از دستگاه گوارش زیره می باشد می توانید یک قاشق چای خوری دانه زیره سبز را با یک قاشق چای خوری پودر آسافتیدا مخلوط کنید سپس ترکیب به دست آمده را به صورت منظم مصرف کنید.

نوشیدن آب

نوشیدن آب به مقدار فراوان به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می کند بنابراین مصرف روزانه شش تا هشت لیوان آب ولرم و همچنین مصرف مواد غذایی پر آب مانند سبزی و میوه هایی مانند: گوجه فرنگی، کرفس، کاهو و هندوانه بسیار موثر می باشد.

پاک کردن روده به شکل طبیعی

روغن ماهی

همانطور که می دانید روغن ماهی سرشار از اسید چرب امگا ۳ می باشد بنابراین خوردن روغن ماهی یا افزایش اسید های چرب امگا ۳ سبب جلوگیری از بیماری هایی می شود که به تجمع مواد زائد و سموم در کل بدن منجر می شود.

نکات مهم در رابطه با سم زدایی روده ها

  • به منظور پیشگیری از کمبود آب به مقدار فراوان آب بنوشید.
  • در صورتی که واقعا لازم باشد روده را تصفیه کنید و از انجام این روش بیش از حد خودداری کنید زیرا سبب بروز مشکلاتی مانند: کم خونی، سوء تغذیه و مشکلات قلبی می شود.
  • ورزش کردن به صورت مرتب سبب بهبود عملکرد روده ها می شود.
  • روزه گرفتن به بهبود بدن کمک کرده و سبب از بین بردن سموم روده می شود.
  • پیاز، موز و سیر را به مقدار بیشتری مصرف کنید زیرا، باعث از بین بردن باکتری های مضر و انگل در روده می شود.

درمان خانگی سم زدایی روده ها

در پایان پیشنهاد می کنیم مقاله ما درباره روش های دفع سموم بدن را هم مطالعه نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو