آکاایران: زمان آماده سازی
۴۰ دقیقه
ملیت
غذای فرنگی
مناسب برای
۸ نفر
۲۰۰ گرم
بیسکوئیت
۱۵۰ گرم
کره
۲۰۰ گرم
پنیر خامه ای
۱۰۰ گرم
شکر
۱/۴ قاشق چای خوری
وانیل
۲۰۰ گرم
خامه
۱ قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین
۴ قاشق غذاخوری
آب انار
۱/۲ بسته
ژله انار
به میزان لازم
دانه انار
افزودن به علاقه مندی
چاپ دستور غذایی

آکاایران: چیز کیک انار

چیز کیک انار از مجموعه دستورغذایی هایی است که بخش آشپزی سایت آشپزباشی، طرز تهیه آن را برای شما آماده کرده است.
تهیه ی این چیز کیک بسیار آسان است. همچنین در تهیه ی آن از آب انار و دانه های انار استفاده می کنیم که طعم متفاوت و ظاهر زیبایی به آن می دهد.

نکاتی در مورد تهیه ی چیز کیک انار :

۱- از بیسکویت هایی مانند بیسکویت دایجستیو استفاده کنید.
۲- کره را آب کنید.
۳- می توانید از پنیر ماسکارپونه هم استفاده کنید.

  1. در قالب مورد نظر(ترجیحا قالب گرد ۲۰ سانتی متری) کیسه ی نایلونی پهن کنید تا راحت بتوانید چیز کیک را از آن خارج کنید. برای راحت تر شدن کار، می توانید از قالب کمربندی هم استفاده کنید.
  2. برای تهیه ی لایه ی زیرین چیز کیک، بیسکویت را در مخلوط کن ریخته و بزنید تا کاملا پودر شود. می توانید این کار را با کمک گوشت کوب هم انجام دهید. سپس کره ی آب شده را به آن اضافه کنید و خوب با هم ترکیب کنید. خمیر را در کف قالب به صورت یکنواخت پخش کنید و با کمک ته لیوان آن را فشار داده و صاف کنید. آن را در فریزر بگذارید تا مخلوط پنیر را آماده کنیم.
  3. در کاسه ای بزرگ، پنیر خامه ای (یا ماسکارپونه)، شکر و وانیل را با هم ترکیب کنید و بعد خامه را به آن ها اضافه کرده و خوب هم بزنید.
  4. ۱ قاشق غذاخوری پودر ژلاتین را با ۴ قاشق غذاخوری آب ترکیب کرده و روی بخار کتری (و یا برای ۳۰ ثانیه در مایکروفر) قرار دهید تا ژلاتین کاملا حل شود. سپس ۴ قاشق غذاخوری آب انار خنک به آن اضافه کنید. ترکیب ژلاتین انار را به ترکیب پنیر اضافه کنید و خوب هم بزنید. قالب را از فریز خارج کرده و ترکیب پنیر را روی آن بریزید و با پشت قاشق سطح آن را صاف کنید. چیز کیک را حداقل برای ۳ ساعت در یخچال قرار دهید.
  5. برای رویه ی چیز کیک پودر ژله ی انار را در نصف لیوان آب جوش حل کنید و بعد نصف لیوان آب سرد به آن اضافه کنید. ژله را روی چیز کیک ریخته، مقداری دانه ی انار روی آن پخش کنید و دوباره در یخچال بگذارید تا ژله ببندد.
.

منبع : ashpazbashy.com