حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور در مراسم افتتاح متروی هشتگرد، گفت: ما روزهای سختی را در کشور گذراندیم. ما روزهای بسیار سختی در انقلاب و جنگ و دوران تحریم داشتیم و امروز دربدترین دوران تحریم هستیم اما قامت مردم ما استوار است و در همه جا در برابر قدرت‌های بدخواه به خوبی ایستادگی کردند.

وی افزود: آنچه هست در سایه ایمان و ایثار مردم است. امروز ما شاهد یک خدمت در سایه تلاش کارگران عزیز هستیم. راهی نداریم جز اینکه به فناوری روز برای رفاه مردم پناه ببریم و این دستور خدا و پیامبر ماست که از تجریه و علم دانش بشری بیاموزیم و بکار بگیریم.

اهم اظهارات رئیس جمهور را در ادامه به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛

*در مجلس دوم، نمایندگان تهران با مدیریت مرحوم هاشمی رفسنجانی به این تصمیم رسید که تهران نیاز به مترو دارد. بنده و آقای دری نجف آبادی مسئول این کار شدیم و بخشی از روزهای هفته به این می‌گذشت که چگونه متروی تهران آغاز شد.

*طبق گزارشات ما بیش‌ از ۹ میلیارد سفر توسط مترو تا امروز انجام گرفته است. اگر مترو نبود، همه این مقدار سفر باید توسط اتوبوس و خودروی شخصی انجام می‌شد و چقدر سوخت مصرف می‌شد.

*دولت، حکومت و قدرت کوتاه‌مدت است، آنچه می‌ماند خدمت به مردم است.

*هر روز که می گذرد و کارگران،‌مهندسان و مدیران لایق ما قادرند گلی را برای مردم شکوفا کنند و یا خدمتی انجام دهند مایه خوشحالی است .

*آنچه که می ماند خدمت به مردم است ،‌ اگر ما بتوانیم به این مردم بزرگ، لایق و شجاع که در روزهای سخت جوهره خود را نشان داده اند به وظیفه مان عمل کرده ایم.

اخبار تکمیلی متعاقبا منتشر می شود.