اگر می‌خواهید گوشت سفت را ترد کنید ، روی همه قسمت های آن مخلوطی از سرکه و روغن زیتون بمالید و بگذارید به مدت دو ساعت بماند ، سپس بپزید .  

 اگر گوشت شما خیلی سفت و تازه است ، روی همه قسمت های آن جوش شیرین بمالید ، بگذارید چند ساعت بماند، سپس قبل از پختن کاملاً بشوئید .  

 وقتی می‌خواهید گوشت را با زدن چکش یا کارد نرم کنید ، روی آن  آرد بپاشید ،‌این کار از خارج شدن آب گوشت جلوگیری خواهد کرد .

رفع بوی نامطبوع وسایل اشپزخانه

رفع بوی ظروف پلاستیکی:

برای از بین بردن بوی بد ظروف در دار و جعبه های پلاستیک روزنامه مچاله شده را در داخل ظرف قرار داده و در را محکم ببندید و بگذارید تمام شب را به همان حال بماند .

رفع بوی نامطبوع سنگ کنار ظرف شوئی:

با مقداری پوست لیمو ترش یا پرتقال می توان در رفع بوی بد موفق بود .

رفع بوی تخته نان بری:

وقتی گوشت ماهی و یا سبزیجات بودار را روی تخته نان بری خورد می کنید بوی آنها را به خود جذب می کند برای از بین بردن بوی پیاز , سیر و یا ماهی یک لیمو ترش را از وسط نصف کرده روی سطح تخته بمالید و یا آنکه خمیری از جوش شیرین و آب درست کرده و روی تخته گذاشته سپس آب بکشید .

شستشوی پرده های سفید

برای این که پرده های توری و سفید را بشویید بهتر است ازسفید کننده ها استفاده نکنید. این باعث می شود  تا آن ها کدر شوند . بهترین راه این است که کمی جوش شیرین را به پودر لباس شویی اضافه کنید تا پرده ای سفید داشته باشید واگرمدت زمان زیادی می گذرد که پرده هایتان را نشسته اید قبل ازاین که آنها را با پودر شستشو دهید ، آن را با آب بشویید تا خاک آنها گرفته شود و پرده هایتان چرک مرده نشوند .

 مبارزه با حشرات موذی منزل

سوسک:

بهترین وسیله اسید بودیک است که به صورت کریستالهای کوچک می باشد قبل ازاستفاده باید محلول های مورد نظر را با حشره کش سم پاشی کنید این عمل را چند هفته متوالی انجام دهید تا کاملاً ازبین بروند .

تارعنکبوت:

برای برداشتن تار عنکبوت از سقف یک جوراب را به سر یک چوب قرار دهید و با نوار چسب آن را محکم کنید و سقف را تمیزکنید برای تمیز کردن زیر یخجال هم از این روش استفاده می کنیم .

مورچه:

با ریختن نمک درمحل حرکت ، مورچه حرکت خود را در آن محل متوقف می کند ازحشره کش و پودرهای ضد مورچه نیز    می توان استفاده نمود به صورتی که آنها را در مسیر حرکت آنها می ریزیم و بعد از سه روز محل را با جارو برقی تمیز       می کنیم.

بید:

از ورقه های آماده ضد بید برای کمد لباس می توان استفاده نمود و یا از مواد ضد بید که به صورت گلوله های کوچک ریز وجود دارد در بین پتوهای پشمی استفاده نموده و یا کمی از نفتالین استفاده می نمائیم .

منبع : tebyan.net