خانه تکانی اتاق پذیرایی قدم به قدم با نمناک


خانه تکانی اتاق خواب و آشپزخانه را پشت سر گذاشتیم حالا نوبت اتاق پذیرایی است . همان اتاقی که قرار است ما در آن میزبان میهمانان سال نو باشیم پس درکنار تمیزی سلیقه هم نیاز است.


 خانه تکانی قدم به قدم با نمناک  رسید به تمیز کردن و خانه تکانی اتاق پذیرایی بخشی از خانه که قرار است شما پذیرایی از میهمانهایتان را در آنجا انجام دهید. پس حساسیت کمی بیشتر شد.

قدم اول شستشوی پرده ها و خرده ریز

شب قبل پرده ها و خرد ریز ی را که احتیاج به شستشو دارند را برای شستشو ببرید تا روز بعد زمانی که خانه تکانی اتاق پذیرایی به پایان رسید دیگربرای نصب  منتظر شستشو و خشک شدن انها نباشید .

 

تمیز کردن خانه

در آغاز مثل مراحل قبل به سراغ گرد گیری سقف و گوشه کنارهای دیوارها بروید. البته اگر قصد شستشوی فرش هایتان را ندارید آنها را تا بزندی تا گردوخاک سقف و دیوارها بر روی انها ننشیند.

 حالا که بالای صندلی پایه بلند هستید لوستر و یا نور خانه را هم جلا دهید. لوسترهای کریستالی زمان بیشتری برای تمیز شدن نیاز دارند که می توان با دستمال نم دار و یا با فشار بخار دستگاه بخار شوی آنها را برق انداخت.

 

خانه تکانی عید نوروز

چوب گردگیری را با خود به همراه داشته باشید و به هر گوشه که رسیدید از آن استفاده کنید چون بهترین وسیله برای جذب گرد و خاک همین چوب ها هستند که اگر از نوع پر باشند بهتر گرد و خاک را جذب خواهند کرد.لوازم چوبی خانه تان را برق بیاندازید. آنها را از گرد و خاک خلاص کنید و به چیدمان روی آنها و کشوها نظم بدهید.

بعد از تمیز کردن این وسایل روی آنها را با ملافحه ای بپوشاندی تا گردوخاک قسمت های دیگر روی آنها ننشیند.

 

خانه تکانی

 

تمیز کردن شیشه ها در خانه تکانی

پنجره را باز کنید و ابتدا تمام بخش های چهارچوب آن را با یک دستمال کاملا خیس تمیز کنید. برای تمیز کردن شیشه ها  آن را با سرکه و آب تمیز کنید، سپس آن را با یک دستمال پارچه ای بدون پرز خشک کنید، و بعد با یک تکه روزنامه آن را حسابی تمیز کنید. البته هنگام این کارها باید حتما از نیروی عضلانی خود استفاده کنید تا شیشه به خوبی و یکدست تمیز شود.

 

نکات خانه تکانی شب عید

بعد از این که مراحل بالا را به دقت انجام دادید، از شیشه شور استفاده کرده و با یک دستمال کاغذی شیشه را برق بیاندازید. شیشه شور به عنوان یک سپر عمل می کند تا لکه ها و گرد و خاک به سادگی از روی سطح شیشه جدا شوند. اگر از شیشه شور به درستی استفاده نشود مقداری خطوط کثیف روی شیشه باقی می ماند. برای همین، شما می توانید از روزنامه های قدیمی بعد از شستن سطح شیشه استفاده کنید. در این حالت هیچ نوع لکه ای روی شیشه باقی نمی ماند و در عین حال از روزنامه های قدیمی استفاده خوبی شده است.

 

مرتب کردن اتاق

 

مبلمان را زیر و رو کنید

تا حد ممکن قسمت های زیر بالشتک های مبلمان را به دقت از ریز آشغالهای قدیمی تمیز کنید و بعد از اینکه زیر و بم مبلمان تمیز شد حالا با دشتگاه بخار شوی و یا یک اسفنج و یک سطل محلول آب و شامپو فرش مبلمان را تمیز کنید.

میز های وسط و عسلی ها را از قلم نیاندزید و برای شفافیت شیه های روی آنها از شیشه شوی استفاده کنید.

 پایین دیوارها را نگاه کنید. این بخش از خانه جزو معدود بخش هایی است که زیاد در لیست تمیزی ها قرار نمی گیرند اما این بار قضیه فرق می کند و برای یک خانه تکانی خوب باید تمام جزئیات و کلیات تمیز شوند.

 

تمیز کردن خانه

تا حد ممکن پشت اساس منزل را هم تمیز کنید چون گرد و خاک و وسایلی در ان بخش ها جا خشک کرده اند که نیاز به تمیز شدن دارند.

آینه ی دیواری - ساعت و تابلوها را فراموش نکنید.

در مرحله ی آخر کف اگر سرامیک بود با طی و یا اگر فرش و موکت تمام کف را پوشانده بود با جاروی برقی اما این بار با دقت وحساسیت بیشتر تمیز کنید.

 

خانه تکانی عید نوروز

 
این بخش از خانه تکانی هم تمام شد. بخش دیگر و در واقع اخرین بخش خانه تکانی مربوط به تمیز کردن سرویس بهداشتی خواهد بود.
خانه تکانی اتاق پذیرایی قدم به قدم با نمناک 4.8/5 26
منبع : نمناک /ن