پاک کردن برچسب روی شیشه با چند ترفند ساده

پاک کردن برچسب روی شیشه با چند ترفند ساده


منبع: آرگا

137

1400/4/7

19:10


تمیز کردن برچسب ها و از بین برد آنها از روی شیشه ها گاهی دشوار به نظر می رسد. اما با کمی دقت و حوصله و راهکارهایی که برای پاک کردن برچسب از روی شیشه در این مطلب اراِئه می دهیم، شما می توانید سطوح شیشه ای را تمیز کنید.

ممکن است هنگام پاک کردن برچسب ها از روی شیشه آنها به راحتی کنده نشوند و قسمتی یا ردی از آن ها برجای بمانند. اگر شما هم می خواهید شیشه پنجره و یا هر وسیله شیشه ای دیگر در منزل تان از این برچسب ها تمیز بماند، به طوری که شیشه شما آسیبی نرسد، همراه ما باشید تا در ادامه مطلب برای پاک کردن برچسب ها از روی شیشه ترفندهایی در اختیار شما بگذاریم.

پاک کردن برچسب روی شیشه

ترفندهای پاک کردن برچسب از روی شیشه

به تصور بسیاری از افراد تمیز کردن شیشه به ویژه کندن برچسب ها از روی آن ها کار بسیار سختی است به همین خاطر در ادامه چندین شگرد خانگی کندن برچسب روی شیشه با استفاده از وسایل ساده و در دسترس معرفی کرده ایم که با انتخاب هر یک از این روش ها امیدواریم به نتیجه دلخواه خود برسید و شیشه های بدون لکه یا آلودگی و کثیفی داشته باشید.

جوش شیرین و روغن نارگیل

یک ترکیب بسیار موثر برای از بین بردن برچسب از روی شیشه ها است. ترکیب درست شده از جوش شیرین و نارگیل، خمیری بسیار قوی برای پاک کردن برچسب های سرسخت از روی شیشه ها است. به مدت نیم ساعت این ترکیب را روی محل برچسب زده شده قرار دهید و سپس به راحتی آن را از بین ببرید.

استفاده از سشوار

گرما و حرارت باعث پاک شدن برچسب های روی شیشه می شود. استفاده از سشوار روشی ساده برای اینکار است. برای ذوب کردن ترکیبات برچسب ها ابتدا سشوار را روی چسب و گوشه های آن نگه دارید و با استفاده از یک چاقو برچسب را از روی سطح جدا کنید. برای پاک کردن رد چسب بار دیگر سشوار را روی آن بگیرید سپس با پارچه ای خشک آن را تمیز کنید.

پاک کردن برچسب از روی شیشه با سشوار

لاک پاک کن

شیشه خود را در آب گرم برای زمان ده دقیقه قرار دهید برچسب را از آن جدا کنید سپس رد های باقی مانده از برچسب را توسط لاک پاکن یا استون به وسیله ی یک پارچه تمیز کنید. ترکیبات شیمایی موجود در لاک پاکن ها سبب از بین رفتن برچسب ها می شود.

کره بادام زمینی

کره بادام زمینی با چربی که در خود دارد باعث از بین رفتن برچسب ها می شود. یک قاشق از کره بادام زمینی را روی محلی که برچسب خورده است بکشید. دقت کنید لایه کشیده شده پهن باشد. بعد از یک ساعت با پارچه یا اسفنج آن را پاک کنید. برچسب شما به راحتی کنده می شود.

سس مایونز

چربی موجود در سس مایونز باعث کنده شدن برچسب ها از روی شیشه می شود. در این روش مقداری از سس مایونز را روی شیشه مد نظر بمالید. برای مدتی منتظر بمانید با استفاده از چاقو به آرامی طوری که شیشه شما خراش برندارد برچسب را از آن جدا کنید.

پا کردن برچسب از روی شیشه ها

سرکه سفید

ظرفی را از آب داغ پر کنید هر چقدر که آب شما دمای بیشتری داشته باشد برچسب راحت تر پاک می شود. مقداری مایع صابون به آن اضافه کنید. مایع صابونی روند کنده شدن برچسب را راحت تر می کند. سرکه سفید را به آن اضافه کنید. خاصیت اسیدی بودن سرکه در حل شدن برچسب ها بسیار موثر است. شیشه خود را  بین ۱۰ تا ۳۰ دقیقه داخل ترکیبی که ساخته اید قرار دهید. شیشه را از آب خارج کنید برچسب به راحتی جدا شده است. اگر جای برچسب روی شیشه باقی مانده بود آن را به کمک اسکاچ تمیز کنید

راهکار های مناسب برای از بین برن برچسب ها روی شیشه

کربنات سدیم بلورین

کربنات سدیم یک ترکیب عالی برای از بین بردن برچسب های روی شیشه است. سینک ظرف شویی یا یک سطلی که اندازه شیشه مورد نظرتان باشد را پر از آب کنید و به اندازه یک فنجان کربنات سدیم داخل آب بریزید. شیشه ها داخل این محلول به مدت زمان نیم ساعت قرار دهید. در نتیجه ی کار برچسب ها از روی شیشه به راحتی پاک می شود.

آب و صابون

این روش یک راهکار بسیار ساده و قابل دسترس است. ظرف شیشه مورد نظر خود را در آب گرم و صابون برای مدت ۱۰ تا ۳۰ دقیقه قرار دهید. با دست به راحتی برچسب را شیشه ی خود جدا کنید. اگر شیشه شما مثل پنجره است و امکان گذاشتن آن داخل آب وجود ندارد، پارچه ای را به ترکیب آب و صابون آغشته کرده و آن را روی برچسب بگذارید و سپس با کارد یا دست شروع به کندن آن کنید.

روش های از بین برد برچسب روی شیشه

چند روش ساده دیگر

  • لایه ای ضخیم از وازلین را به مدت نیم ساعت روی برچسب آغشته کنید و برچسب را از سطح شیشه جدا کنید
  • از اسپری مو می توانید برای از بین بردن برچسب های روی شیشه استفاده کنید. آن را روی شیشه اسپری کنید و بعد از مدتی با پارچه آن را پاک کنید.
  • جالب است بدانید مداد پاک کن هم می تواند برچسب را از شیشه جدا کند. مواد لاستیکی در پاک کن ها و هم چنین اصطحلاکی که در هنگام کشیدن آن روی سطح مورد نظر ایجاد می شود باعث پاک شدن برچسب ها می گردد.

همانگونه که با تمیز کردن سطوح شیشه ای و کندن برچسب از سطح آن ها آشنا شدید. برای یادگیری اصول تمیز کردن فیلتر هود و رفع زردی وسایل برقی می توانید به مطالعه این مطالب خانه داری آرگا بپردازید

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو