راهنمای قدم به قدم تمیز کردن فر با مواد مختلف

راهنمای قدم به قدم تمیز کردن فر با مواد مختلف


منبع: آرگا

165

1399/3/7

01:44


در این مقاله شما را با راه های تمیز کردن فر گاز آشنا می کنیم و راه های ساده تری را برای انجام این کار برای شما مطرح می کنیم. تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

راهنمای قدم به قدم تمیز کردن فر با مواد مختلف

شستوشوی فر یکی از کار هایی می باشد که هر خانم خانه داری باید آن را انجام دهد. در واقع می توان گفت که یکی از سخت ترین کار ها به حساب می آید و افراد نمی توانند به خوبی آن را تمیز کرده در نتیجه ممکن است کثیفی ها بر روی آن بماند و موجب بیماری زایی شود. در ادامه راه هایی برای حل این مشکل به شما پیشنهاد می کنیم.

استفاده از جوش شیرین و لیمو برای پاک کردن چربی ها

تمیز کردن فر

اگر نمی خواهید از مواد شیمیایی برای تمیز کردن فر استفاده کنید می توانید راه های دیگری را امتحان کنید که بی خطر تر هستند و می توانند به راحتی فر شما را تمیز کنند. در ادامه روش هایی را برای شما می گوییم که می توانید با استفاده از آن با وسایلی بسیار ساده که در هر آشپز خانه ای یافت می شود فر خود را تمیز کرده و بدون استفاده از مواد شیمیایی مضر آن را برق بیندازید.

روش اول استفاده از جوش شیرین

در این روش نیاز به یک ترکیب از آب جوش و سرکه و جوش شیرین دارید. همانطور که می دانید خواص جوش شیرین بسیار زیاد می باشد و بیش تر در پاک کنندگی از آن استفاده می شود. برای استفاده از این ترکیب بهتر است ابتدا همه شبکه هایی که می توان آن ها را از فر جدا کرد را در بیاورید و آن ها را تمیز کنید. با ترکیب گفته شده باید خمیری از جوش شیرین و آب هم تهیه کنید و درون فر بریزید. باید در نظر داشته باشید که این ترکیب را می توانید روی همه اجزای فر بریزید ولی شعله های آن را با این محلول تمیز نکنید. باید اجازه بدهید این ترکیب ۱۲ ساعت بماند و اجازه بدهید که جوش شیرین تغییر رنگ بدهد. باید بدانید که این تغییر رنگ طبیعی است و نگران نشوید. پس از ۱۲ ساعت می توانید فر را با آب ولرم بشویید.

روش دوم بهره گیری از لیمو

تمیز کردن فر گاز با لیمو بسیار ساده می باشد و زمان کم تری نسبت به جوش شیرین و آب نیاز دارد. باید بدانید که لیمو و سایر مرکبات می توانند به راحتی روغن ها را از بین ببرند.

مواد لازم

  • لیمو ترش
  • آب
  • اسفنج
  • ظرف

روش پاک سازی

ابتدا بهتر است لیمو را نصف کنید و درون ظرف قرار دهید و یک سوم ظرف را از آب پر کنید. می توانید این محلول را در فر قرار داده و آن را روشن کنید و دمای آن را روی ۲۵۰ درجه تنظیم کنید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند. در نظر داشته باشید که با گرم شدن این ترکیب به راحتی می توانید چربی هاغ را از بین ببرید. باید بگذارید که فر سرد شود و سپس با یک اسفنج روغن های آن را پاک سازی کنید و در انتها می توانید فر را با یک حوله خشک کنید و تاثیر این مواد را مشاهده کنید.

نکته : باید بدانید که فر در طی این فرایند دود می کند و بهتر است از یک تهویه مناسب استفاده کنید.

اسپری کردن سرکه و استفاده از جوش شیرین

روش سوم  اسپری کردن سرکه

در نظر داشته باشید که برای استفاده از این روش باید فر کاملا خشک باشد. در این روش باید جوش شیرین را بر روی فر بپاشید و سرکه سفید را روی آن اسپری کنید. باید اجازه بدهید که سرکه و جوش شیرین واکنش بدهند و باید بدانید که گند زدایی با این روش بسیار ساده می باشد زیرا به راحتی این ترکیب می تواند چربی ها را نابود کنند. و زمان کم تری نسبت به روش های قبلی نیاز دارد.

نکته : در نظر داشته باشید که اگر کثیفی ها هنوز هم باقی مانده است می توانید از دستمال های مرطوب استفاده کنید. این دستمال ها خاصیت پاک کنندگی بسیار زیادی دارد و می تواند برای تمیز کردن چربی ها نیز مناسب باشد.

تمیز کردن در شیشه ای گاز

اگر فکر می کنید که تمیز کردن این شیشه کار بسیار راحتی می باشد سخت در اشتباه هستید. در واقع باید بدانید که اگر راه کار های این نوع تمیز کردن را بلد باشید برای شما بسیار راحت می باشد. برای این کار باز هم به سراغ جوش شیرین بروید زیرا خاصیت پاک کنندگی بسیار زیادی دارد و می تواند چربی ها را بهتر پاک کند. برای تمیز کردن در شیشه ای بهتر است کمی نشاسته را با آب مخلوط کرده و در نهایت با یک اسفنج می توانید در شیشه ای گاز را تمیز کنید و آن را برق بیندازید.

تمیز کردن فر

شستشوی شبکه فر گاز

شما پس از هر بار استفاده از فر این شبکه ها را در سینک ظرفشویی می شویید. برای تمیز کردن بهتر این شبکه ها می توانید کمی صابون را رنده کنید و در آب گرم بریزید البته می توانید از جوش شیرین هم برای تمیز شدن بهتر آن ها استفاده کنید. سپس می توانید با یک اسفنج ساده این شبکه ها را تمیز کنید. در نظر داشته باشید که می توانید به جای استفاده از اسفنج از یک مسواک کهنه استفاده کنید تا شبکه ها بهتر تمیز شوند.

همچنین می توانید برای آشنایی با نحوه تمیز کردن فیلتر هود و تمیز کردن سماور کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو