اصول تمیز کردن کابینت چوبی و نکاتی که شاید ندانید

اصول تمیز کردن کابینت چوبی و نکاتی که شاید ندانید


منبع: آرگا

158

1399/9/19

20:41


بسیاری از افراد نمی دانند که کابینت های چوبی را با چیزی می توانند تمیز کنند از این رو آسیب های بسیاری به چوب ها وارد می کنند همراه ما باشید تا تکنیک های تمیز کردن کابینت های چوبی برای شما مطرح کنیم.

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد برای تمیز کردن کابینت ها دارند نوع آن ها می باشد. در واقع کابینت های چوبی از حساسیت بسیار زیادی برخوردار می باشند و برای تمیز کردن آن ها نمی توان از هر ماده ای استفاده کرد بنابراین باید از روش های خاصی استفاده کنید که در ادامه آن ها را برایتان بررسی می کنیم.

نحوه تمیز کردن کابینت با ساده ترین روش ها

روش های تمیز کردن کابینت چوبی

کابینت های چوبی یکی از محدود کابینت هایی می باشد که تمیز کردن آن بسیار مشکل می باشد و همه جرم ها و آلودگی های محیط را به خود می گیرد. در واقع نگهداری از این نوع کابینت ها بسیار سخت است و بسیار زود کثیف می شوند و باید همیشه آن ها را تمیز کنید.

سرکه و آب

یکی از راه های تمیز کردن کابینت چوبی استفاده از مخلوط سرکه و آب می باشد. شما می توانید با ترکیب نصف به نصف سرکه سفید و آب گرم کابینت های خود را تمیز کنید. بهتر است که این محلول را درون یک ظرف آب پاش بریزید تا کار شما راحت تر شود.

نکته : از اسپری کردن مستقیم این محلول روی کابینت ها خود داری کنید. بهتر است ابتدا کمی از این محلول را روی پارچه ای نرم و تمیز اسپری کنید و سپس پارچه را روی کابینت ها بکشید.

وازلین و لیمو

یکی دیگر از راه هایی که می توانید کابینت های چوبی را به خوبی پاک کنید استفاده از لیمو و وازلین می باشد. باید بدانید که این ترکیب می تواند طبیعی ترین لکه ها را از بین ببرد. برای استفاده از این روش باید از یک مسواک استفاده کنید و ترکیب وازلین و لیمو را روی لکه ها بکشید. اجازه بدهید چند دقیقه بماند و با یک پارچه تمیز این مواد را از روی کابینت ها پاک کنید.

استفاده از چای کیسه ای

برای پاک کردن کابینت های چوبی می توانید از چای کیسه ای استفاده کنید. برای این کار لازم است تا دو عدد چای کیسه ای را داخل آب جوش خیس کنید. از آب آن می توانید برای تمیز کردن کابینت ها استفاده کنید. اسید تونیک موجود در چای می تواند درخشندگی و تمیزی کابینت ها را باز گرداند.

تمیز کردن کابینت با وسایل ساده و کاربردی

سرکه و نمک

با این محلول می توانید خمیری تهیه کنید و لکه هایی که ماندگاری بسیار بالایی دارند و با هیچ راه دیگری پاک نمی شوند را از بین ببرید. در نظر داشته باشید که بهتر است این کار را با یک مسواک انجام بدهید تا خراشی وارد به سطح چوبی کابینت ها نشود.

جوش شیرین

یکی از راه های بسیار کاربردی که می توانید برای تمیز کردن بسیاری از وسایل آشپزخانه از آن استفاده کنید جوش شیرین می باشد. این ماده قدرت تمیز کنندگی بسیار بالایی دارد و هیچ آسیبی به شما و دست هایتان نمی رساند. برای استفاده از این روش باید یک سری کار هایی را به ترتیب انجام بدهید که آن ها را در ادامه برایتان مطرح می کنیم.

  1. با استفاده از یک دستمال نرم و تمیز تمامی سطح کابینت را تمیز کنید به طوری که هیچ گونه مواد غذایی روی آن نباشد و گرد و غبار ها را کاملا پاک کنید.
  2. اگر کابینت های شما دارای طرح هایی می باشد که به راحتی تمیز نمی شود می توانید از یک مسواک استفاده کنید.
  3. با یک پارچه مرطوب تمام کابینت ها را دوباره تمیز کنید و با یک پارچه خشک همه آن ها را خشک کنید.
  4. با استفاده از جوش شیرین و آب می توانید سخت ترین لکه ها را نیز از بین ببرید.

نحوه پاک کردن کابینت

نکات بسیار مهم برای تمیز کردن کابینت ها

در نظر داشته باشید که این نوع کابینت ها از حساسیت بسیار بالایی برخوردار می باشند و شما در حین آشپزی و تمیز کردن باید نکاتی را رعایت کنید. این نکات به شما کمک می کند تا کابینت هایی تمیز و سالم داشته باشید.

  1. بهتر است از پاک کننده های چند کاره برای این نوع از کابینت ها استفاده نکنید زیرا این کار موجب تغییر رنگ چوب ها می شود و ماندگاری آن ها را کاهش می دهد.
  2. بعد از هر بار آشپزی باید تمام سطح کابینت ها را تمیز کنید تا لکه های ماندگار ایجاد نشود.
  3. ار دستمال های خیلی خیس برای این کار استفاده نکنید زیرا منجر به آسیب دیدن کابینت ها می شود.
  4. سعی کنید رطوبت ایجاد شده روی کابینت ها را سریعا خشک کنید تا ناهمواری ایجاد نشود.
  5. تمیز کردن داخل کابینت ها به صورت منظم الزامی است.
  6. برای جلوگیری از ریختن مواد غذایی درون کابینت ها بهتر است از ظرف های مناسب استفاده کنید.
  7. کف کابینت ها را با پلاستیک بپوشانید تا راحت تر بتوانید آن را تمیز کنید.
  8. گردگیری منظم کابینت ها از کثیف شدن و آلودگی آن جلوگیری می کند.
  9. در واقع پاک کردن منظم کابینت ها با استفاده از سرکه سفید و آب می تواند از چسبنده شدن کابینت ها جلوگیری کند.

تمیز کردن کابینت چوبی

در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های زیر سایر مقالات آرگا را در زمینه خانه داری، تمیز کردن فیلتر هود و تمیز کردن اجاق گاز مشاهده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو