آموزش از بین بردن بوی فر با روش اصولی

آموزش از بین بردن بوی فر با روش اصولی


منبع: آرگا

3

1402/1/26

20:41


در این مطلب شما را با تکنیک های از بین بردن بوی فر آشنا می کنیم و اطلاعاتی بسیار خوب در این مورد به شما می دهیم تا بتوانید بوی بد فر را از بین ببرید.

تمیز کردن فر در خانه یکی از سخت ترین کارهایی می باشد که هر خانم خانه داری با آن مواجه می شود ولی اگر بدانید که این کار دارای تکنیک های خاصی می باشد می توانید به راحتی آن را انجام داده و دیگر از مواجه شدن آن نترسید. در ادامه نحوه از بین بردن بوی فر را برای شما بررسی می کنیم.

کاهش بوی فر

روش از بین بردن بوی فر

بوی فر می تواند بر اثر نظافت کردن به موقع و یا کثیفی داخل آن باشد بنابراین باید برای از بین بردن این بوی نامطبوع از تکنیک تمیز کردن داخل فر استفاده کنید که در ادامه آن را در چند مرحله برایتان بیان خواهیم کرد تا کار شما راحت تر شده و بتوانید سریعتر بوی بد را از بین ببرید.

مرحله اول

در این مرحله شما باید مواد لازم مانند آب، جوش شیرین، سرکه، پارچه مرطوب، کفگیر پلاستیکی، صابون و اسفنج را تهیه کنید و همچنین قبل از اینکه شروع به نظافت داخل فر نمایید باید نسبت به آن اطلاعات کافی داشته باشید. به طور کلی ۳ مدل فر وجود دارد نوع اول فر معمولی است که دارای لایه های محافظ و حالت تمیز کننده خودکار نمی باشند و باید به صورت دستی آن ها را تمیز کنیم.

مدل دوم این فر ها دارای حالت تمیز کننده می باشند و از بالا رفتن دما می تواند چربی ها و مواد اضافی باقیمانده در دستگاه را از بین ببرد همچنین فر های دسته سوم دارای لایه های محافظ اند و در حین پختن غذا مواد چربی و اضافه غذا را می سوزانند.

بعد از آشنایی با دستگاه خود باید از خاموش بودن آن اطمینان حاصل کنید و تمامی اجزای داخل آن را خارج کرده و سینی را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در محلول آب و صابون قرار داد و با اسفنج سینی فر را شسته و اگر هنوز بوی سوختگی را احساس می کنید می توانید از مقداری سرکه نیز در حین شستشو استفاده کنید.

مرحله دوم

در این مرحله شما باید سینی داخل کار را تمیز کنید و برای آن کافی است مقداری جوش شیرین را درون یک کاسه قرار داده و اندازه چند قاشق به آن آب اضافه کنید و زمانی که مواد شما حالت خمیری شکل به خود گرفت می توانید خمیر را به کمک اسفنج یا مسواک درون سینی بخش کرده و بهتر است در حین انجام این کار از دستکش استفاده کنید. زمانی که جوش شیرین بر روی سینی های داخل فر می زنید باید ۱۲ ساعت بگذارید بماند تا خمیر به خوبی اثر کرده و دیوار های داخلی دستگاه شما نیز تمیز شود.

گرفتن بوی بد فر

مرحله سوم

در این مرحله شما فرصت کافی برای تمیز کردن بیرون فر دارید و برای انجام این کار می توانید از همان ترکیب جوش شیرین و آب و مایع ظرفشویی استفاده کنید. در واقع اگر فر شما تمیز باشد دیگر هیچ بوی نامطبوع این است خارج و نه از درون آن استشمام نخواهید کرد.

مرحله چهارم

توری های فلزی که در درون فر قرار دارند نیز می تواند دلیلی برای بوی بد درون آن باشند بنابراین می توانید با استفاده از محلول آب و صابون و سپس به کمک فرچه و یا اسفنج این توری ها را به طور کلی تمیز کرده و از بوی بد فر پیشگیری کنید. اگر مواد غذایی مدت زیادی روی این توری ها مانده است می توانید از مواد ضدعفونی کننده قوی تری استفاده کنید.

مرحله پنجم

تمیز کردن شیشه فر نیز می تواند به از بین بردن بوی بد آن کمک کند زیرا بسیاری از چربی ها و مواد غذایی ممکن است بر روی در شیشه ای چسبیده و شما متوجه آن نشده باشد برای این کار می توانید از محلول آب و سرکه استفاده کرده و بعد از اینکه به کمک یک دستمال شیشه فر را تمیز کردید می توانید با استفاده از شیشه شور و روزنامه سطح آن را نیز به طور کلی تمیز کنید.

تکنیک هایی برای کاهش بوی بد در فر

مرحله ششم

بعد از اینکه حداقل ۱۲ ساعت گذشت شما می توانید با استفاده از یک پارچه مرطوب مواد خمیری شکلی که شامل جوش شیرین و آب بوده است را و شما آن را به درون فر مالیدید به کمک اسفنج تمیز کرده و بخش هایی از این مواد که به فر چسبیده باشد می توانید از سرکه استفاده کنید و این بخش را به طور کلی تمیز کرده و برق بیندازید.

مرحله هفتم

این مرحله شامل نظافت قطعات چدنی فر می باشد و شما باید ابتدا این قطعات را با آب و مایع ظرفشویی شسته و آن ها را به فاصله ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در محلول آب و جوش شیرین قرار داده و در پایان آن ها را با اسفنج تمیز کنید و سپس خشک نمایید.

مرحله هشتم

در این مرحله شما می توانید تمامی وسایلی که از درون فر خارج کرده و تمیز کرده اید و بوی بد آن ها را گرفته اید را دوباره به درون فر منتقل نمایید.

 

فر تازه و بوی بد آن

از بین بردن  ناشی از نو بودن

زمانی که شما برای اولین بار از فر استفاده می کنید ممکن است بوی بدی از آن به مشام شما برسد و این بو سوختن روغنی است که هنگام تولید فر در کارخانه از آن استفاده می شود. بنابراین برای اینکه بتوانید این بو را به راحتی از بین ببرید نیاز است تا به نکاتی که در ادامه بیان می کنیم توجه داشته باشید :

  • برداشتن بست های محافظ و استفاده از آب و صابون برای تمیز کردن قفسه ها و سطوح
  • افزایش دمای ۲۵۰ درجه به مدت نیم ساعت برای از بین بردن کامل بوی ناخوشایند
  • باز گذاشتن درب و پنجره ها در حین از بین بردن بوی فر نو
  • تکرار موارد گفته شده تا از بین رفتن کامل بوی بدی فر نو

حال که با این راه کار ها آشنا شدید در اداره می توانید اطلاعات دیگری در زمینه خانه داری مانند تمیز کردن اجاق گاز و تمیز کردن سینک ظرفشویی را نیز مشاهده کرده و آگاهی خود را در این موارد افزایش دهید.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو