چگونه در اینستاگرام لایو بزاریم؟

چگونه در اینستاگرام لایو بزاریم؟


منبع: نیک شو

537

1398/10/14

01:54


چگونه در اینستاگرام لایو بزاریم؟

چگونه در اینستاگرام لایو بزاریم؟

اینستاگرام یکی از شبکه های بسیار محبوب در بین کاربران است و از آنجایی که اینستاگرام قابلیت های زیادی دارد ما در این مقاله یکی از این قابلیت های آن را که چگونه در اینستاگرام لایو بزاریم را آموزش می دهیم در ادامه با ما همراه باشید.

 

لایو اینستاگرام به پخش زنده ویدیو در برنامه اینستاگرام گفته ميشود و از طریق بخش Stories اینستاگرام قابل دسترسی ميباشد. با استفاده از قابلیت لایو استوری ميتوانید به طور همزمان با فالوور های خود (Followers) در ارتباط بوده و به طور زنده پاسخ نظرات آن‌ها را بدهید. امروزه لایو استوری از جمله ساده‌ترین و لذت بخش‌ترین ابزار ضبط و پخش ویدیو به صورت زنده ميباشد.

 

این ویژگی در میان کاربران و به‌خصوص سلبریتی‌های اینستاگرام بسیار پر‌طرفدار است. مثلاً یک شخصیت معروف ميتواند وقتی را از قبل مشخص نموده، با طرفدارانش به طور زنده صحبت کند و به سوالات آن‌ها پاسخ دهد. همچنین لایو استوری ظرفیت فوق‌العاده‌ای برای تبلیغات و بازاریابی دارد.

 

لایو اینستاگرام چه کاربردهایی دارد؟

اینکه چگونه از این قابلیت استفاده کــنید، به نوع فعالیت شما در اینستاگرام بستگی دارد. مثلاٌ اگر صاحب کسب ‌و ‌کاری هستید، به هنگام معرفی محصول جدید ميتوانید ویدیو‌های زنده‌ای برای جذب مشتری با مخاطبان به اشتراک بگذارید. یا ميتوانید از پشت‌صحنه فعالیتی که انجام ميدهید لایو بگیرید؛ مانند اینستاگرام پیج منوتو (Manoto) که پیش از شروع برنامه نیم ساعت از فعالیت‌های کارکنان شبکه لایو پخش ميکند. همین باعث ایجاد یک ارتباط گرم و صمیمی با مخاطبان ميشود.

 

چگونه لایو استوری بگذاریم؟

مدت زمانی است که قابلیت پخش زنده برای کاربران آمریکایی اینستاگرام فعال شده است اما حالا این شبکه اجتماعی، ویژگی جدید خود را برای اکثر کشور ها از جمله ایران فعال کرده است. شما با استفاده از این قابلیت می توانید از خود و محیط اطراف به صورت زنده ویدئو ضبط کنید و آن را بین کاربران به اشتراک بگذارید.

برای به اشتراک گذاشتن ویدئو های زنده باید:

وارد نرم افزار اینستاگرام شوید

وارد your story شوید

وارد تب Live شوید

دکمه Start Live Story را لمس کنید و فیلم خود را ضبط کنید

چگونه در اینستاگرام لایو بزاریم؟

چگونه در اینستاگرام ویدئوی لایو استوری بگذاریم؟

این آیکون دوربین را در بالا و سمت چپ صفحه اصلی اینستاگرام لمس کرده و یا صفحه را از راست به چپ بکشید تا بخش استوری‌های اینستاگرام (Instagram Stories) برای شما به نمایش در بیاید. راه دیگر برای دسترسی به این صفحه این است که علامت + بر روی عکس پروفایلتان را لمس نمایید.

 

چگونه در اینستاگرام لایو بزاریم؟

گزینه Live را در پایین صفحه انتخاب نموده و سپس Start live Video را لمس کــنید (اگر این گزینه را ندارید یعنی استوری‌های لایو هنوز برای شما فعال نشده و باید منتظر بمانید).

چگونه در اینستاگرام لایو بزاریم؟

تعداد تماشا‌کنندگان لایو ویدئو شما در بالای صفحه و کامنت‌های ارسالی در پایین صفحه به نمایش در‌ ميآید. برای ارسال نظر گزینه کامنت را انتخاب کــنید و برای اینکه کامنتی به آسانی در معرض دید تماشاگران قرار گیرد، کامنت را لمس کرده و نگه دارید سپس ميتوانید آن را در بالای صفحه برچسب‌گذاری (Pin) کــنید تا راحت‌تر دیده شود.

چگونه در اینستاگرام لایو بزاریم؟

ميتوانید با لمس آیکون کسانی که لایو استوری شما را در حال حاضر به صورت آنلاین مشاهده ميکنند را ببینید.دقت کــنید، نیازی نیست که دوستانتان را از لایو استوری باخبر کــنید زیرا اینستاگرام بطور اتوماتیک پیامی را به فالورها یا همان دنبال‌کنندگان شما ارسال خواهد کرد.

 

برای اینکه تماشاگران امکان ارسال نظر برای شما را نداشته‌باشند، آیکون setiings (برای کاربران اپل) و آیکون سه نقطه پشت سره هم  (برای کاربران اندروید) را در بالا سمت راست انتخاب نمایید و سپس روی Turn Off Commenting کلیک کــنید. توجه داشته‌باشید که تنظیماتی که برای Comments در قسمت Settings در نظر گرفته باشید، در لایو ایستوری شما هم اعمال خواهند‌ شد.

 

وقتی لایو استوری شما تمام شد گزینه End که در بالا و سمت راست صفحه قرار دارد را کلیک کــنید و سپس در مرحله بعد، اتمام لایو استوری را تایید کــنید (گزینۀ Confirm). از همین بخش شما ميتوانید با انتخاب گزینه Save (بالا و سمت راست صفحه)، لایو اینستاگرام خود را در Camera Roll گوشیتان ذخیره کــنید.

 

چگونه در اینستاگرام لایو ویدئو (Live Stories) دیگران را ببینیم؟

وقتی یکی از کسانی که در اینستاگرام او را دنبال ميکــنید (Following)، شروع به پخش زنده استوری ميکند، شما عکس پروفایلش را درحالی که دایره‌ای رنگی همراه با کلمهLive دورش قرار‌گرفته در بالای صفحه (Feed) نمایان ميشود. ویدئو‌های لایو همیشه جلوتر از استوری‌ها (Stories) قرار ميگیرند (از سمت چپ جزو اولین دایره‌ها ميباشند). برای شروع تماشای ویدئو لایو فقط کافی است آن دایره رنگی را لمس کــنید.

 

وقتی درحال تماشای اینستاگرام لایو هستید ميتوانید با انتخاب گزینه کامنت (Comment) نظر یا نظرات خود را ارسال نموده و با لمس آیکون قلب ویدیو زنده درحال پخش را لایک کــنید.

 

توجه داشته‌باشید که کسی که ویدئو زنده را به اشتراک گذاشته و تمام افرادی که درحال تماشای لایو اینستاگرام ميباشند ميتوانند کامنت‌ها و لایک‌های شما و همچنین ورود و خروج شما به صفحه تماشای لایو ویدئو را ببینند. اگر کامنتی به نظر شما نامناسب آمد شما ميتوانید در صفحه لایو ویدیو روی آن ضربه بزنید و Report Comment را انتخاب نمایید.

 

اگر به اشتراک گذارنده لایو اینستاگرام قسمت کامنت را بسته‌باشد و قادر به ارسال نظرات خود نباشید، می توانید ویدئو را در قسمت دایرکت اینستاگرام برایش ارسال کــنید و نظرات خود را در آنجا بیان نمایید (sending a message in direct).

چگونه در اینستاگرام لایو بزاریم؟

چگونه در اینستاگرام لایو بزاریم؟

چگونه اطلاع‌رسانی لایو اینستاگرام فالور‌های خود را غیرفعال کنیم؟

اگر نميخواهید وقتی یکی از دوستانتان لایو استوری را آغاز کرد مطلع شوید، به صفحه خودتان رفته و آیکون setting (برای کاربران اپل) و آیکون سه نقطه پشت سره هم (برای کاربران اندروید) را در بالا سمت راست انتخاب نمایید. سپس به قسمت Push Notifications Settings وارد شده و گزینه Live Video را بر روی Off تنظیم کــنید.

چگونه در اینستاگرام لایو بزاریم؟

چگونه لایو اینستاگرام دو‌نفره بگذاریم؟

یکی از قابلیت‌های جدید اینستاگرام لایو دو‌نفره یا مشترک (live video with a friend) ميباشد. برای این که لایو استوری دو‌نفره بگذارید، دو راه وجود دارد:

اول ــ ميتوانید از یکی از دوستانتان دعوت کــنید که به لایو اینستاگرام شما ملحق شود.

دوم ــ می توانید به یکی از دوستانتان که در حال پخش لایو اینستاگرام است درخواست دهید تا به او در لایو ویدیو‌اش ملحق شوید.

چگونه در اینستاگرام لایو بزاریم؟

برای دعوت به لایو اینستاگرام، انجام مراحل زیر لازم است:

1. آیکون دوربین را در بالا و سمت چپ صفحه اصلی اینستاگرام لمس کــنید و یا در همان صفحه اصلی، صفحه را از راست به چپ بکشید تا صفحه مربوط به استوری اینستاگرام برای شما به نمایش در بیاید.

 

2. گزینه Live را در پایین صفحه انتخاب نموده و سپس Start live Video را لمس کــنید.

 

3. آیکون استیکر دو نفره را انتخاب نمایید.

 

4. اسم کسی که ميخواهید با او لایو استوری دو‌نفره داشته باشید را انتخاب نمایید. توجه داشته‌باشید که فقط ميتوانید از کسانی که در‌حال تماشای لایو استوری شما هستند دعوت کــنید.

 

5. اگر درخواست شما پذیرفته شود، لایو ویدئو شما و کسی که از او دعوت کرده‌بودید در یک صفحه مشترک و تقسیم شده (Split-screen) به نمایش در ميآید. همچنین اگر درخواست شما رد شود، شما متوجه خواهید‌شد.

 

6. شما ميتوانید شخصی را که به لایو اینستاگرام دعوت کرده‌بودید با لمس گزینه X در گوشه سمت راست صفحه لایو مشترکتان، او را از لایو ویدیو خود حذف نمایید.

چگونه در اینستاگرام لایو بزاریم؟

برای درخواست کردن و پیوستن به لایو اینستاگرام یکی از دوستانتان به ترتیب زیر عمل کــنید:

1. اگر گزینه درخواست (Request) را در لایو اینستاگرام فرد مورد نظر مشاهده کردید، آن را لمس کــنید.

2. سپس درخواست را ارسال کــنید. (Send Request)

3. اگر درخواست شما پذیرفته شود به شما برای پیوستن به لایو ویدیو مورد نظر اطلاع‌رسانی خواهد‌شد.

چگونه در اینستاگرام لایو بزاریم؟

چگونه لایو اینستاگرام را برای دوستانمان دایرکت کنیم؟

شما ميتوایند هم لایو استوری‌ها که خودتان پخش ميکــنید و هم لایو ویدیو‌هایی که تماشا ميکــنید را در دایرکت برای دوستان خود ارسال کــنید.

 

1. آیکون فلش مانند را که در گوشه راست و پایین صفحه پخش لایو اینستاگرام قرار دارد را انتخاب کــنید.

2. سپس نام کسی که ميخواهید لایو اینستاگرام را برایش دایرکت کــنید انتخاب نمایید.

3.اگر ميخواهید لایو ویدیو را فقط با یک نفر در دایرکت به اشتراک بگذارید، گزینه Send Separately و اگر ميخواهید در یکی از گروه‌هایی که در دایرکت ایسنتاگرام دارید ارسالش کــنید، گزینه Send to a Group را انتخاب نمایید.

 

به شخص یا اشخاصی که برای تماشای لایو ایسنتاگرام در دایرکت انتخابشان کردید در هنگام شروع و پایان لایو ویدیو اطلاع‌رسانی خواهد‌شد.

 

شما همچنین ميتوانید لایو ویدیو‌های دیگران را که به صورت عمومی در حال انتشار ميباشد، برای دوستان خود در دایرکت به ترتیبی که در بالا گفته‌شد، بفرستید.

چگونه در اینستاگرام لایو بزاریم؟

چگونه لایو اینستاگرام را دانلود کنیم؟

همان‌طوری که گفته‌شد اینستاگرام ویدئو‌های لایو شما را ذخیره نميکند و امکان تماشای مجدد آن را به شما نخواهد داد؛ پس چگونه لایو اینستاگرام را دانلود کنیم؟ پاسخ ساده است! می توانید از یکی از برنامه هایی که از صفحه گوشی شما فیلم ميگیرند (درست شبیه کاری که اسکرین‌شات با عکس گرفتن از صفحه گوشی انجام می دهد) استفاده نمایید.

 

برای کاربران گوشی‌های اندرویدی این امکان به سادگی میسر ميشود اما کاربرانی که از آیفن یا آیپد دارند نميتوانند از چنین برنامه هایی استفاده کنند (شرکت اپل به دلایل امنیتی چنین اجازه‌ای را نميدهد) و آن‌ها باید آیفن یا آیپد خود را به مک‌بوک وصل کرده تا بتوانند لایو اینستاگرام را ذخیره کنند.برنامه Az Screen Recorder از بهترین برنامه‌های موجود برای کاربران اندرویدی ميباشد.

 

بازپخش لایو اینستاگرام چیست؟

ميتوانید گزینه بازپخش ویدئو لایو را فعال کــنید تا مخاطبانی که قادر به تماشای زنده ویدیو نبودند، امکان تماشای ویدئو را تا ۲۴ ساعت بعد از پخش زنده همراه با تمامی کامنت های ارسالی داشته و همچنین ميتوانید ویدئو‌ لایو خود را مانند استوری اینستاگرام هایلات نموده تا مخاطبانی که پخش زنده را از دست داده اند، از طریق بخش Highlight Stories به ویدئو دسترسی داشته باشند.

 

برای به اشتراک گذاشتن بازپخش لایو استوری، بعد از اتمام لایو ویدیو گزینه Share را که در پایین صفحه قرار دارد لمس نمایید.

 

تعداد کل تماشا‌کننده‌های لایو استوری شامل هر دو تماشاگران لایو ویدیو و بازپخش آن ميباشد.

چگونه در اینستاگرام لایو بزاریم؟

چگونه لایو ایسنتاگرام را بعد از تمام شدن پخش زنده ببینیم؟

اگر امکان پخش مجدد (غیر زنده) فعال باشد (shared a live video replay) هنگامی که شما صفحه اینستاگرامتان را باز ميکــنید، این لایو ویدئو که قبلا ضبط شده‌است برای شما در بالای صفحه و در داخل دایره‌ای رنگی که رویش کلمه Play نوشته‌شده، نمایان ميشود.

 

هنگامی که درحال تماشای بازپخش لایو‌اینستاگرام هستید ميتوانید با ضربه زدن بر روی سمت راست یا چپ صفحه، ویدئو را به جلو و یا عقب ببرید. اگر کسی که بازپخش ویدیو لایو او را تماشا ميکــنید چند لایو اینستاگرام به اشتراک گذاشته‌باشد،

 

شما ميتوانید با لمس فلش‌هایی که در بالای صفحه لایو اینستاگرام قرار دارد، لایو ویدئو‌ها را عوض کرده و مثلا از ویدئو لایوی که نميخواهید تماشا کــنید با لمس فلش رد شوید.

چگونه در اینستاگرام لایو بزاریم؟

تاپ لایو (Top Live)چیست؟

ویدیو‌های زنده اینستاگرام که به طور عمومی درحال پخش ميباشد.

وقتی به قسمت Explorer بروید گزینه‌ای به نام Top Live در بالای صفحه ظاهر میشود که با انتخاب آن میتوانید به پخش زنده ویدئوها دسترسی پیدا کــنید. با کشیدن صفحه به سمت راست و چپ میتوانید ویدیو‌های لایو مختلفی را تماشا نمایید.

چگونه در اینستاگرام لایو بزاریم؟

چگونه لایو اینستاگرام را در کامپیوتر تماشا کنیم؟

متاسفانه درحال حاضر از طریق نسخه تحت وب اینستاگرام قادر به مشاهده استوری‌های اینستاگرام نیستیم. بنابراین نميتوانیم در حالت عادی لایو اینستاگرام را با کامپیوتر ببینیم اما ترفندی خاص برای تماشای لایو ویدیو اینستاگرام وجود دارد.

 

فقط کافی است نسخه توسعه‌یافته گوگل‌کروم را که رایگان ميباشد بر روی کامپیوتر خود نصب کرده و سپس به سایت اینستاگرام ( Instagram.com)رفته و از تماشای استوری و لایو ویدیو‌ها لذت ببرید.

چگونه در اینستاگرام لایو بزاریم؟

چرا با وجود آپدیت بودن اینستاگرام قابلیت لایو ویدئو را در گوشی خود نداریم؟

قابلیت لایو اینستاگرام بر روی گوشی‌های قدیمی یا با نسخه‌های قدیمی اندرویدی فعال نیست و همچنین اگر بر روی گوشی شما سیستم عامل OS (گوشی‌های بلک‌بری) و یا ویندوز نصب باشد، ممکن است با تماشای لایو استوری و به طور کلی استوری های اینستاگرام مشکل داشته باشید.

 

یکی از مشکلات دیگر که به خصوص در بین کاربرانی که با سیستم عامل IOS کار ميکنند دیده شده، این است که برای دسترسی به لایو اینستاگرام باید فیلتر‌شکن یا وی‌پی‌ان گوشی خود را فعال نمایند. امیدواریم با عرضه آپدیت های جدید اینستاگرام تمامی این مشکلات حل شوند.

 

توجه داشته‌باشید که برای تماشا یا پخش لایو اینستاگرام باید سرعت اینترنت شما بالا باشد وگرنه لایو‌ ویدئو شما بی کیفیت خواهد شد و یا ممکن است موقعی که در حال تماشا هستید قطع شود.

 

چگونه یک ویدیو لایو در اینستاگرام ضبط کنیم؟

برای ضبط ویدیو لایو در اینستاگرام تنها کافی است مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

وارد اینستاگرم شوید و با سوایپ به سمت راست و یا کلیک بر روی تصویر پروفایل خود که باعلامت + آبی رنگ قرار گرفته، منوی مخصوص استوری‌ها را باز کنید.

چگونه در اینستاگرام لایو بزاریم؟

از میان گزینه‌های موجود در بخش پایینی، به سمت Live سوایپ کنید.

چگونه در اینستاگرام لایو بزاریم؟

بر روی دکمه “Start Live Video” کلیک کنید و کمی منتظر اتصال بمانید.

چگونه در اینستاگرام لایو بزاریم؟

هنگامی که با پیغام “!You are now live” مواجه شدید، ویدیو لایو شما از همان لحظه آغاز می‌شود.

چگونه در اینستاگرام لایو بزاریم؟

برای ضبط ویدیو لایو در اینستاگرام به چه مواردی باید توجه داشت؟

در حین ضبط ویدیو نام تک تک افرادی که جوین شده‌اند و لایو شما را می‌بینند، نشان داده ‌می‌شود.

 

شما می‌توانید از طریق باکس موجود در بخش پایینی صفحه، کامنت خود را قرار دهید و یا آن را با انتخاب گزینه “Pin”، به عنوان کامنت نمونه در صفحه نگهدارید.

 

در صورتی که می‌خواهید قابلیت گذاشتن کامنت در لایو را برای بینندگان خود ببندید، با کلیک بر روی سه نقطه موجود در باکس کامنت، گزینه “Turn off commenting” را انتخاب کنید.

چگونه در اینستاگرام لایو بزاریم؟

در بخش بالایی رابط، دکمه “End” دیده می‌شود که با کلیک بر روی آن لایو شما پایان می‌یابد.

 

با زدن دکمه “End”، می‌توانید توسط“Save”، لایو خود را به صورت فایل در گوشی ذخیره کنید.

 

پس از اتمام لایو، با فعال کردن گزینه “Share your video for the next 24 hours so more people can watch it”، ویدیو لایو شما برای 24 ساعت در بخش استوری قرار می‌گیرد.

 

پس از پایان لایو، نام تمامی افرادی که ویدیو شما را تماشا کرده‌اند نمایش داده می‌شود.

چگونه در اینستاگرام لایو بزاریم؟

برای ضبط لایو در اینستاگرام نیاز به اینترنت نسبتا قوی دارید. در صورتی که اتصال شما ضعیف باشد، در مرحله سوم با خطا مواجه می‌شوید.
قابلیت افزودن فیلتر چهره (ویژگی جدید اینستاگرام: ویدئو لایو های خود را زیباتر کنید!) برای ویدیو لایو در اینستاگرام هم وجود دارد.

 

نتیجه گیری

بازار لایو استوری این روزها در بین کاربران اینستاگرام (مخصوصا افرادی که دنبال‌کننده‌های (Followers) زیادی در اینستاگرام دارند) بسیار داغ است و به ابزاری برای کسب درآمد در اینستاگرام بدل شده‌است.

 

انتشار لایو اینستاگرام یکی از روش های بازاریابی ویدئویی ميباشد و با به کارگیری کمی خلاقیت ميتوانید برای رونق کسب و کار و جذب مشتری از آن بهره بگیرید.

 

موقع انتشار لایو استوری بسیار محتاط باشید زیرا مخاطبان به صورت زنده در حال تماشای شما هستند و جای هیچ گونه خطا برایتان باقی نميماند.همچنین در صورت باز بودن کامنت لایو استوری باید ریسک دریافت کامنت‌های بی‌ادبانه و خارج از چارچوب که برای تمام تماشاگران زنده شما به نمایش در ميآیند را بپذیرید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو