خط‌ونشان مشاور رهبری برای عاملان ترور سردار

منبع: برترین ها

93

1398/10/14

22:16


دستیار و مشاور فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه خشم مردم ایران اساس آمریکا را برهم خواهد زد، گفت: روزها و شب‌های سختی در انتظار آمریکا و انگلیس است و مجبورند غرب آسیا را با شکست و فضاحت ترک کنند.

خبرگزاری تسنیم: سردار سرلشکر پاسدار سیدیحیی رحیم‌صفوی عصر امروز در اجتماع بزرگ مردم اصفهان که در محکومیت ترور سردار بزرگ سپاه اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد، اظهار داشت: شما مردم عاشق اصفهان با عشق و حماسه آمده‌اید تا از مجاهدت‌های سردار بزرگ اسلام قدردانی کنید. سلام بر شما مردمان هوشمند و شجاع که زمان‌شناس و قدرشناس هستید.

وی با بیان اینکه در تاریخ پرماجرای انقلاب شاهد تجمع‌های زیادی بوده‌ایم اما شما مردم نشان دادید آمده‌اید تا از انقلاب اسلامی دفاع کنید، افزود: با شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس هزاران جوان ایرانی و عراقی و جوانان کشورهای محور مقاومت جایگزین این راه خواهند شد.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان اینکه با شهادت مظلومانه شهید سلیمانی هزاران چشمه نور در حیات اسلام جوشیده و خروشیده است، گفت: بعد از این اتفاق خون جوانان به جوش آمده و ارواح طیبه شهدا پیکره امت منطقه را از سردی و افسردگی و سازش با ظالمان خارج کرده است. سوزش دل‌ها و عزای عمومی منحصر به ایران نیست بلکه متعلق به کل منطقه است.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب اسلامی محبوب دل‌هاست و گفتار و رفتارش در دل همه ملت‌ها نفوذ دارد. امروز در سراسر جهان دل‌های روشن و صاحب عقل و منطق این جنایت را محکوم می‌کنند. حتی در خود آمریکا این جنایت را محکوم می‌کنند زیرا ترور فرماندهان نظامی این دو کشور خارج از قوانین بین‌المللی است.

رحیم‌صفوی خاطرنشان کرد: چندین هزار نیروی آمریکایی از ترس مقاومت در لانه‌های خود رفته‌اند و ترس از انتقام دارند و این ترس زمینه‌ساز شکست آن‌هاست.

وی درباره ویژگی‌های شخصیتی سردار سلیمانی گفت: حاج‌ قاسم سلیمانی دوست و همرزم فرماندهان اصفهانی ‌مانند خرازی و کاظمی است، سردار سلیمانی همواره بر سر مزار این ۲ بزرگوار حاضر می‌شد. قاسم سلیمانی انسانی بود که تفکر قرآنی و اسلامی داشت و پیرو خط امام و رهبری بود. وی سیاستمداری بود که با رهبران کشورهای منطقه صحبت می‌کرد و از منطق سیاسی بهتری برخوردار بود.

مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: سردار سلیمانی یک انسان خاکی، مهربان و بسیجی بود و زمانی که نام حضرت زهرا (س) می‌آمد بی‌اختیار اشک می‌ریخت و رفتار و اخلاق محمدی داشت. او در سخنرانی یک خطیب ناطق و حماسه‌سرا و از فرماندهان بنام جنگ بود.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی در مسائل منطقه و در سخت‌ترین شرایط نقش تعیین‌کننده‌ای در اجرای تدابیر مقام‌ معظم رهبری در شورای امنیت ملی برای جلوگیری از جنگ داشت، گفت: او بعد از جنگ استراحت نکرد و ۴۰ سال در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت. آن کسی که از عتبات عالیات و حرم حضرت زینب (س) دفاع کرد و شیوه بسیجی را در کشورهای منطقه رواج داد قاسم سلیمانی بود.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه سردار سلیمانی با کمک ابومهدی المهندس کمک زیادی برای نابودی داعش داشت، تصریح کرد: داعشی‌ها جنایت‌های بسیار زیادی داشتند و انسان‌ها را زنده زنده آتش می‌زدند و سلیمانی بود ‌که داعش را از منطقه خارج کرد.

وی افزود: داعشی‌ها آنقدر در حماقت بودند که به دنبال ضربه زدن به اسلام و انقلاب بودند و سلیمانی در برابر آن‌ها ایستاد. حدود ۴۰ سال مجاهدت بی‌امان و پس از جنگ دائم در خط مقدم مبارزه با دشمن را انجام داد.

مشاور مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها و رئیس‌جمهور خبیث و ناپاک و بی‌خرد آمریکا که از زمان ابتدای انقلاب رئیس‌جمهوری به اندازه او ناپاک و خبیث وجود نداشته است، بدانند که ملت ما شجاع هستند. منطق ترامپ این است که حاج قاسم سلیمانی به دنبال ایجاد ناامنی برای آمریکا بود و او بر این باور بود که در مسائل سوریه و دیگر کشورها دخالت می‌کند.

وی افزود: آیا این آمریکا نیست که در عراق، یمن و سوریه دخالت می‌کند و جنایت‌های بسیاری در این کشورها کردند؟ چند صد هزار نفر از مردم این منطقه را کشتند و ۹‌ میلیون نفر را آواره کردند.

سرلشکر رحیم صفوی گفت: این آمریکا بود که دستور حمله به یمن را داد، آیا آمریکا دخالت می‌کند یا ایران؟ امروز نیروهای ایران و رهبر ایران برای کمک به مردم منطقه رفته و دمار از روزگار استکبار درآورده‌اند.

مشاور مقام معظم رهبری بیان کرد: آیا ترامپ انتقام براندازی داعش را در ترور قاسم سلیمانی باید بگیرد، بزرگ‌ترین جنایب آمریکا بعد از کودتای ۲۸ مرداد و حمله به هواپیمای مسافربری ایران، این جنایت بود و ترامپ بداند که ملت ایران انتقام این خون‌ها را خواهند گرفت.

وی افزود: خون ملت‌ها و جبهه‌ مقاومت اسلامی به جوش آمده و آمریکایی‌ها از منطقه به صورت مفتضحانه فرار خواهند کرد. روزها و شب‌های سختی در انتظار آمریکا و انگلیس است، آمریکایی‌ها بدانند خشم ملت ایران دامان آن‌ها را خواهد گرفت و این ایران است که صلابت و ماندگاری دارد و آمریکا مجبور است به زودی منطقه را ترک کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو