آکاایران: نکاتی برای خرید کاغذ دیواری

آکاایران:  

برخی افراد علاقه دارند دیوارهای اتاق یا خانه خود را با رنگ بپوشانند اما بر عکس آنها دیگرانی نیز هستند که کاغذ دیواری را برای تزئین منزل و پوشاندن سفیدی و لختی دیوارها بر رنگ ترجیح می دهند. اگر شما هم مثل آنها فکر می کنید بهتر است پیش از هر چیز چند نکته اصلی در این باره را بخوانید.
1 – در اتاق نشیمن بهتر است از کاغذهای دیواری با الیاف طبیعی و پارچه ای استفاده کنید تا یک حس دوستانه و صمیمی به اطراف و اطرافیان تان منتقل شود.
2 – در اتاق پذیرایی ترجیحا از کاغذ دیواری استفاده کنید که در آن از براده های چوب، خرده های فلز و موادی مثل پی وی سی به کار رفته باشد. چنین پوششی در ضمن رسمی بودن، مقاومتش نسبت به سایر پوشش ها بیشتر است.
3 – در تعیین کاغذ دیواری اتاق بچه ها می توانید از طرح های متنوع عروسکی و رنگ های شاد و درخشان کمک بگیرید.
4 – با استفاده از کاغذ دیواری با طرح های عمودی و با فاصله، می توانید دیوارها را بلندتر جلوه داده و این حسی را القا کنید که انگار سقف در فاصله ای مرتفع تر از ارتفاع واقعی اش قرار گرفته است.
5 – با استفاده از کاغذ دیواری با طرح های افقی، می توانید خانه را وسیع تر و پهن تر از آنچه هست، نشان داده و در عین حال، سقف را به کف نزدیک تر نشان دهید.
6 – با استفاده از کاغذ دیواری با طرح های شلوغ و گُل دار، می توانید فضا را کوچک تر نشان دهید.
7 – با استفاده ازکاغذ دیواری با طرح های قطری و زیگزاگ، می توانید محیط را زنده و پویا جلوه دهید. چنین طرح هایی به عنوان طرح های انرژی زا شناخته می شوند.
8 – یادتان باشد که اگر الگوی کاغذ دیواری تان خیلی نزدیک به هم و مرتب در خطوط افقی و عمودی قرار داشته باشد، پوشش دیوارتان بر جلوه محیط غلبه خواهد کرد، به نحوی که مبلمان و وسایل داخل اتاق کمتر دیده می شوند.
9 – یادتان باشد که هماهنگی بین بافت کاغذ دیواری و دیگر زیر مجموعه های مبلمان بسیار مهم بوده و بهتر است که این اقلام را در یک طیف رنگی و یا مکمل یکدیگر انتخاب کنید.
10 – بهتر است قبل از انتخاب کاغذ دیواری، از تاثیر رنگ ها بر محیط و موارد استفاده شان در مکان های مختلف آگاهی داشته باشید. رنگ ها حتی اگر با الیافی طبیعی و در قالب کاغذ دیواری هم باشند تاثیر زیادی بر محیط می گذارند. باید توجه کنید که طرح و رنگ باید با روحیه اعضای خانواده متناسب باشد چون هر کدام از آنها حس متفاوتی را به محیط القا می کنند.

11 – از رنگ های درخشان بهتر است که در اتاق کودکان استفاده کنید. این رنگ ها موجب ایجاد انرژی و هیجان در کودکان می شود. به طور معمول رنگ های درخشنده با رنگ سفید رقیق می شوند

.

منبع :

نکاتی برای خرید کاغذ دیواری  | خانه داری