راهنمای انتخاب فرش اتاق خواب و اصولی که نباید زیر پا بگذارید

راهنمای انتخاب فرش اتاق خواب و اصولی که نباید زیر پا بگذارید


منبع: آرگا

2

1402/6/31

19:07


راهنمای انتخاب فرش اتاق خواب به شما کمک می کند تا بتوانید فرشی که مناسب با نیاز های شما می باشد را بخرید از این رو می توانید برای دریافت اطلاعات بیش تر در مورد خرید فرش برای اتاق خواب این مطلب را تا انتها بخوانید.

انتخاب فرش اتاق خواب یکی از ساده ترین کار ها می باشد و شما تنها برای انتخاب خوب داشتن کافی است یک سری نکاتی را در این مورد بدانید. در ادامه شما را با روش های انتخاب درست و معیار های اصلی این مورد آشنا می کنیم و اطلاعاتی مفید و سودمند در این مورد به شما خواهیم داد.

فرش خوب برای اتاق

ترفند های انتخاب فرش اتاق خواب

برای این که فرش برای اتاق خود بخرید باید به سه معیار اصلی آن توجه ویژه ای داشته باشید و این معیار ها شامل نرمی و لطافت، داشتن رنگ مناسب و طرح مناسب می باشد. مهم ترین و اولین معیار برای خرید فرش اتاق خواب نرم بودن و داشتن لطافت در فرش می باشد. در واقع این مورد برای زمان هایی که می خواهید روی فرش بخوابید و یا تخت ندارید بسیار خوب می باشد و می تواند به شما کمک کند تا از کمر درد دور باشید و بدن شما روی خشکی فرش اذیت نشود. نرم بودن و لطیف بودن فرش به جنس آن بستگی دارد و نرم ترین نخ برای فرش ها نخ های ابریشمی می باشند و بعد از آن نخ های آکریلیک و انتخاب بعدی شما می تواند ورجین باشد و در انتها می توانید فرش هایی با لطافت متوسط از جنس نخ های بی سی اف و پلی استر را انتخاب نمایید.

داشتن رنگ مناسب دومین معیار برای خرید فرش می باشد و شما می توانید بر اساس تم اتاق خواب خود این مورد را انتخاب کنید. رنگ های هیجان دار مانند قرمز و نارنجی برای اتاق خواب مناسب نمی باشند از این رو سعی کنید از رنگ های سرد مانند آبی و فیلی استفاده کنید. در واقع این رنگ های سرد می توانند حس بهتری به شما بدهند و برای اتاق خواب مناسب تر خواهند بود.

طرح خوب برای فرش می تواند از نظر روانی تاثیرات زیادی بر شما داشته باشد زیرا شما مدت زمان زیادی را در اتاق خود سپری می کنید از این رو داشتن فرشی با طرح مناسب می تواند تاثیرات زیادی بر روحیه شما داشته باشد. البته این طرح ها برای اتاق کودک دارای تنوع زیادی می باشند و شما بر اساس جایی که می خواهید فرش را بیندازید باید انتخابی مناسب داشته باشید.

 انتخاب فرش اتاق خواب

انتخاب فرش با ابعاد مناسب

بر اساس دکور اتاق شما می توانید از چندین روش را بهتر به نظر رسیدن اتاق استفاده نمایید. اگر در اتاق خواب خود تخت دارید می توانید فرش ها را طوری انتخاب کنید که بخشی از ان زیر تخت برود. اگر چنین انتخابی دارید باید یادتان باشد که فرش هایی با الیاف برگشت پذیر انتخاب کنید زیرا ممکن است رد پایه های تخت روی فرش بماند.

معمولا فرش های آکریلیک برگشت پذیری بالا تری دارند و اگر برای مدتی فرش زیر پایه های تخت باشد امکان بازگشتن الیاف آن بسیار زیاد می باشد. البته این مورد می تواند برای تمیزی زیر تخت بسیار سخت باشد زیرا این بخش از فرش تمیز نمی شود و بعد از مدتی می تواند چرک های زیادی را به خود بگیرد. از دیگر روش هایی که می توانید از آن برای اتاق خواب خود استفاده کنید این است که فرش های کوچکی را تهیه کنید که در اطراف تخت شما قرار بگیرند و زیر تخت خالی باشد.

روش آخری که در این زمینه به شما پیشنهاد می شود اینم است که اگر اتاق شما بسیار بزرگ می باشد از فرش های مختلف برای جدا کردن بخش های متفاوت اتاق استفاده نمایید. برای این کار می توانید از یک فرش در پایین تخت خود استفاده کرده و یک فرش نیز برای پا دری اتاق در نظر بگیرید و قسمت جلوی میز آرایش نیز می تواند شامل فرشی دیگر باشد.

مدل های مختلف فرش

دقت به جنس کفپوش ها

اگر می خواهید انتخاب خوبی در خرید فرش داشته باشید باید قبل از خرید فرش به جنس کفپوش ها نیز دقت نمایید. در واقع برخی از کفپوش ها عایق حرارتی دارند و بهتر است در این میان فرش هایی که دارای تراکم کمی می باشند را بخرید و اگر کفپوش ها دارای عایق های حرارتی نباشند باید فرش هایی را با تراکم بسیار بالا بخرید تا در سرما اذیت نشوید و خانه شما گرم تر بماند.

انواع فرش

انواع مختلفی از فرش ها هستند که مورد استفاده قرار می گیرند و شما می توانید از آن ها برای اتاق خود کم بگیرید. مهم ترین فرش های طراحی شده برای اتاق خواب عبارت اند از :

  • فرش های مدرن که می توانند از رنگ های هیجان دار تهیه شده باشند و برای طراحی های هندسی در اتاق بسیار خوب می باشند.
  • فرش های روستایی یا بومی که می توانند منجر به ایجاد حس خوب و صمیمیت در اتاق خواب شوند.
  • فرش های مینیمال که دارای طرح های بسیار خاصی می باشند و آرامش را در فضای اتاق بیش تر خواهند کرد.
  • فرش های تک رنگ که برای دیزاین های خاص طراحی می شوند و شما می توانید بر اساس دکور سرویس چوب خود یک فرش تک رنگ خاص برای اتاق خود انتخاب نمایید.

مدل های مختلف فرش اتاق

جنس فرش و نحوه بافت آن

از دیگر نکاتی که باید به آن دقت زیادی داشته باشید بافت فرش و نخ استفاده شده در ان می باشد.هر فرشی دارای متریال های مختلفی می باشد از این رو قصد داریم چند نوع بافت فرش را برایتان در ادامه بررسی کنیم.

فرش های بافته شده با متریال گیاهی

این مدل از فرش هال با سبک های مختلفی از دکور ها جور در می آید و برای اتاق خواب و استراحت بسیار خوب می باشد و معمولا با کنف، بامبو و نخ جوت ساخته خواهد شد و رنگ آکریلیک ین مدل از فرش ها معمولا بین کرمی و طلایی می باشد و برای تنوع بخشیدن به این فرش ها از طراحی های نوآورانه ای استفاده خواهد شد.

فرش های ابریشمی

این مدل از فرش ها لطافت بالایی دارند و می توانند احساس خاص و یونیک بودن را به اتاق شما بدهند و معمولا این فرش ها برای زمستان بسیار خوب می باشند و گرمای زیادی خواهند داشت. اگر در کنار این فرش ها از چیدمان های کلاسیک نیز استفاده کنید اتاق شما دیزاین بسیار خاصی را خواهد گرفت.

اتاق و روش های فرش کردن آن

فرش های ماشینی

این مدل از فرش ها نیز دارای قیمت های معقول تری می باشند و تنوع رنگی آن ها بسیار زیاد می باشد و شما می توانید به راحتی این مورد را فرش های سایر خانه ست نمایید. در این میان یادتان باشد که در این مدل از فرش ها از هر نوع نخی استفاده می شود و دست شما در انتخاب کردن بسیار باز خواهد بود.

اگر از این مطلب رضایت داشتید در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های انتخاب کاغذ دیواری و انتخاب مبلمان بر اساس دکوراسیون  اطلاعاتی در مورد  آن ها بدست آورید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو