آکاایران: قوطی کنسرو خبر می دهد از سر درون !

آکاایران:  

 معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: برای جلوگیری از انتقال مسمومیت غذایی، محتویات کنسروها حداقل به مدت 2 دقیقه گرم شوند.
 
مهندس رضا غلامی با بیان این مطلب افزود: انواع و اقسام مواد غذایی به صورت کنسرو شده در بازار موجود است که توجه به سلامت آنها بسیار مهم و ضروری است.
 
 
وی با تاکید بر اینکه حتما محتویات کنسرو باید گرم شود، در خصوص نحوه گرم کردن آن گفت: پس از شستشوی قوطی کنسرو آن را باز کرده و محتویات کنسرو را در داخل ظرف ریخته و سپس آن رابه مدت حداقل 2 دقیقه گرم کنید.
 
 
معاون مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت در خصوص کنسرو تن ماهی نیز افزود: مسمومیت از طریق کنسرو ماهی آلوده، بسیار زیاد است و این مسمومیت باعث انتقال سم بوتولیسم به بدن می‌شود که از بدترین نوع مسمومیتهای غذایی است و حتی منجر به مرگ شخص می‌شود بنابراین لازم است که محتویات تن ماهی با 70 درجه سانتی‌گراد کاملا گرم شود.
 
 
 
وی درادامه گفت: ظاهر کنسرو نیز باید سالم باشد، فرورفتگی و یا بادکردگی در آن مشاهده نشود. البته اگر کنسرو باد کرده است می‌توان با انگشت شصت و سبابه روی کنسرو فشار وارد کرده و در صورت برگشت، کنسرو فاسد است و باید معدوم شود.

قوطیکنسروخبرمیدهدسردرون

.

منبع :

قوطی کنسرو خبر می دهد از سر درون !  | خانه داری