آشنایی کوتاه با زیباترین واحه های دنیا

آشنایی کوتاه با زیباترین واحه های دنیا


منبع: همگردی

281

1398/10/19

13:38


کویر و شن های داغ و آفتاب سوزانی که بر آسمان آن قرار دارد، خیلی وقت ها می تواند زیبا و هیجان انگیز باشد. شب های کویر هم که دیگر گفتن ندارد. آسمان و ستاره های بیشمار آن، سکوتی که در دلش غرق خواهید شد و منظره ای که تا چشم کار می کند کویر است و کویر، همه و همه دست به دست هم داده اند تا حیرت آور بودن کویر را به نمایش بگذارند. حالا در این بین، زیباترین واحه های دنیا از شگفتی کویر برای ما می گویند، واحه هایی که انگار مرواریدی در دل کویر هستند. این واحه ها با یک برکه و چند درخت نخل، بهشتی متفاوت را در دل کویر به وجود آورده اند. وجود معروف ترین واحه های دنیا برای بازرگانی و ترابری از گذشته تا به امروز مفید بوده و محلی هم برای استراحت و جان گرفتن دوباره کاروان ها بوده است. حالا با ما همراه باشید تا ده مورد از واحه های معروف دنیا را به شما معرفی کنیم.

واحه های معروف دنیا

هواکاچینا

در نگاه اول شاید پیش خودتان فکر کنید که این مورد از زیباترین واحه های دنیا یک مکان خیالی یا یک سراب وسط کویر است، ولی باور کنید که این واحه یک مکان آباد وسط شن های داغ بیابانی است که زندگی قشنگی در دل آن جریان دارد. این روستای دیدنی در جنوب غربی کشور پرو بوده و سالانه گردشگران بسیاری را می پذیرد. جالب است بدانید که تعداد ساکنان این واحه به صد نفر هم نمی رسند.

هواکاچینا

دریاچه هلال

در صحرای گبی در کشور چین واحه ای وجود دارد با شهرتی باستانی که می گویند محل استراحت تاجران راه ابریشم بوده است. امروزه هم مکانی تفریحی است برای کسانی که می خواهند از دل کویر خاطرات خوبی را با خود به خانه ببرند. این واحه به شکل جالبی نشان دهنده سنت چین در قدیم نیز هست. دریاچه آبی رنگی که وسط این مورد از معروف ترین واحه های دنیا جا گرفته نیز زیبایی آن را ده برابر کرده است.

دریاچه هلال

چبیکا

واحه چبیکا واحه ای شگفت انگیز و خیالی در کشور تونس است که آن را به نام قصر آفتاب نیز می شناسند. این روستا روزگاری پایگاهی برای سربازان نظامی بود. حالا هم اگر می بینید که اینقدر آباد است، باید بدانید که این آبادی را مدیون گردشگران هست. این روستا در بعضی از سکانس های جنگ ستارگان هم رونمایی شده و مکانی مناسب برای کویرگردی است.

چبیکا

پیکا

واحه پیکا واحه ای باور نکردنی است در کویر آتاکاما در قسمت های شمالی شیلی. رطوبتی که این واحه از اقیانوس آرام دریافت می کند، باعث حفظ پوشش گیاهی آن شده است. فلامیگو شیلیایی هم زیبایی این واحه را بیشتر به نمایش می گذارد.

پیکا

zlganai

از زیباترین واحه هایی که در دنیا وجود دارد، می توانید یکی را در مغولستان پیدا کنید، یک واحه جادویی که برق شن هایش حسابی به محبوبیت آن اضافه کرده است. این واحه وجود خود را مدیون رودی بوده که از کوه های التان سرچشمه گرفته است. پرندگان مهاجری که وقت و بی وقت به این واحه سر می زنند نیز زیبایی آن را چندین برابر کرده اند.

zlganai

حیات وحش و پناهگاه در یوتا

این واحه در بیابانی به نام گریت بیسین قرار دارد. زمانی هم دریاچه ای به اسم بون ویل در دل خود داشته که امروزه وسعت قبلا را ندارد. این واحه پناهگاهی برای حیوان ها بوده و مدیریت این منطقه نیز به دست حیات وحش ایالات متحده است.

حیات وحش و پناهگاه در یوتا

دره نوبرا

موقعیت جغرافیایی بی نظیر این واحه باعث زیبایی آن شده و فقط گردشگرانی که دارای مجوز هستند، می توانند به این دره وارد شوند. کاروان های شترداری که به سمت جاده ابریشم حرکت می کنند، در این دره به توقف و استراحت می پردازند.

دره نوبرا در هند

ein gedi

این واحه در اسرائیل قرار گرفته و در کتاب مقدس هم به عنوان باغ عدن اشاره ای به آن شده است. این واحه که در غرب دریای مرده بوده، می تواند هم گردشگران طبیعت دوست و هم گردشگران کویر دوست را به دل خود بکشاند.

ein gedi

سبا

واحه سبا که در لیبی واقع بوده، در اصل یک روستای زیبا با نخل هایی تنومند است که ریشه در دل شن های روان دارند. این مورد از واحه های معروف دنیا، مروارید صحرای آفریقا است و کمی هم پوشش گیاهی در آن به چشم می خورد. این واحه را می توانید در جنوب غربی لیبی پیدا کنید. در این روستا طلایی و براق بودن ماسه ها می تواند چشم را خسته کند.

واحه ای در لیبی به نام سبا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو