شهید عباس بابایی اولین قربانی سیستم پدافند خودی که بود؟ + عکس

منبع: کولاک

189

1398/10/21

17:05


شهید عباس بابایی اولین قربانی سیستم پدافند خودی بود! در ۱۵ مرداد ماه سال ۱۳۶۶ شمسی، عباس بابایی سوار بر یک فروند هواپیمای اف–۵ و در مسیر بازگشت از عملیات مورد هدف شلیک توپ ضد هوایی شیلکا ۲۳ میلی‌ متری پدافند خودی قرارگرفت! خطایی جبران ناپذیر که متاسفانه درسی از آن گرفته نشد.

عباس بابایی ، متولد سال ۱۳۲۹ شمسی در شهرستان قزوین می باشد. وی دوره ابتدایی و متوسطه را در همان شهر به تحصیل پرداخت و در سال ۱۳۴۸ شمسی، به دانشکده خلبانی نیروی هوایی راه یافت و پس از گذراندن دوره آموزش مقدماتی برای تکمیل دوره به ایالات متحده آمریکا اعزام شد. بابایی در سال ۱۳۴۹ شمسی، برای گذراندن دوره خلبانی به ایالات متحده آمریکا رفت و پس از بازگشت با ورود هواپیماهای پیشرفته اف – ۱۴ به نیروی هوایی، وی که جزو خلبان‌ های تیزهوش و ماهر در پرواز با هواپیمای شکاری اف – ۵ بود، به همراه تعداد دیگری از همکاران برای پرواز با هواپیمای اف – ۱۴ انتخاب و به پایگاه هوایی اصفهان منتقل شد.

عباس بابایی به علت لیاقت و رشادت‌ هایی که در دفاع از نظام، سرکوبی و دفع تجاوزات دشمنان از خود بروز داد، در تاریخ هشتم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۲ شمسی به درجه سرتیپی مفتخر گردید. تیمسار عباس بابایی صبح روز پانزدهم مرداد ماه سال ۱۳۶۶ شمسی ، مصادف با روز عید قربان همراه یکی از خلبانان نیروی هوایی (سرهنگ نادری) به منظور شناسایی منطقه و تعیین راه کار اجرای عملیات، با یک فروند هواپیمای آموزشی اف-۵ از پایگاه هوایی تبریز به پرواز درآمد و وارد آسمان عراق شد.

شهید عباس بابایی در جوانی

وی پس از انجام دادن مأموریت، به هنگام بازگشت، در آسمان خطوط مرزی، هدف گلوله‌های تیربار ضد هوایی قرار گرفت و از ناحیه سر مجروح شد و بلافاصله به شهادت رسید.

کادر امتیازدهی

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو