هر آنچه باید از خواص درمانی میوه معجزه بدانید

منبع: آسان طب

142

1398/2/28

23:13


این میوه‌ها که از درختی به اسم Synsepalum dulcificum به عمل می‌آیند، زیر شاخه‌ای از خانواده چیکوئیان می‌باشد. میوه معجزه بسیار کند رشد می‌باشد و به همین دلیل است که این گونه‌ها بسیار گران هستند. معمولاً این درخت هر 3 سال یک‌بار میوه می‌دهد. درخت‌های این میوه را شما بیشتر در قسمت‌هایی مانند کشورهای استوایی، مدیترانه‌ای و بخش‌هایی از آمریکا پیدا می‌کنید. در این میوه ترکیبی به اسم miraculin وجود دارد که بسیار شیرین کننده است به طوری که از آن در صنایع غذایی استفاده می‌شود. اگر دوست دارید بیشتر در مورد خواص میوه معجزه اطلاعات کشف کنید، ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

میوه معجزه

خواص میوه معجزه

این میوه دارای ویژگی‌های متنوعی است که می‌تواند به سلامت شما از راه‌های مختلفی کمک کند. مقدار قابل توجهی از ویتامین C، ویتامین K، ویتامین A و ویتامین E، باعث می‌شود تا مصرف این میوه به شما در جلوگیری از بسیاری بیماری‌ها کمک کند. اما چیزی که این میوه را در نوع خود منحصر به فرد می‌کند، این مواد مغذی سنتی نیست، بلکه در میوه معجزه آمینو اسیدهای مختلفی وجود دارند که وجودشان برای تنظیم و ایجاد بسیاری از عملکردهای حیاتی بدن نیاز است. این میوه همچنین بسیاری کم کالری است و به همین دلیل می‌تواند به عنوان یک میان وعده سالم و مغذی استفاده شود.

کاهش وزن

همان طور که اشاره شد این میوه بسیار کم کالری است و به همین دلیل مصرفش به وزن شما چیزی اضافه نمی‌کند. اما این تنها دلیل نیست که شما به منظور کاهش وزن باید از آن استفاده کنید. تحقیقات نشان می‌دهد در این میوه ترکیباتی وجود دارند که می‌توانند بر روی ترشح هورمون گرلین تأثیر بگذارد. گرلین که از آن به عنوان هورمون گرسنگی نیز یاد می‌شود، تأثیر شگفت انگیزی بر روی فرایند لاغر کردن دارد. اگر شما بتوانید ترشح این هورمون را کم کنید، میزان نیاز شما به مواد غذایی به شدت کاهش پیدا می‌کند.

تقویت دستگاه ایمنی بدن

میوه معجزه

از میوه معجزه به عنوان یکی از منابع غنی ویتامین C یاد می‌شود. این موضوع بر روی تقویت دستگاه ایمنی بدن تأثیر شگرفی دارد چرا که تحقیقات نشان می‌دهد وجود این ویتامین برای ساخت و تولید گلبول‌های سفید ضروری است. همان طور که می دانید این گلبول‌ها مهم‌ترین نقش را در مقابله با بیماری‌ها ایفا می‌کنند. هر چه تعداد گلبول‌های سفید در بدن شما بیشتر باشد، سد دفاعی شما قوی‌تر می‌شود. علاوه بر این، آنتی اکسیدان های موجود در این میوه نیز از آسیب‌های رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کنند. این رادیکال‌ها از جمله مهم‌ترین علل بیماری‌های مزمن محسوب می‌شوند.

تقویت بینایی

تمام چیزهایی که شما برای تقویت بینایی نیاز دارید، در این میوه پیدا می‌شود. ویتامین A موجود در آن باعث می‌شود تا فرایند پیر شدن سلول‌های چشمی کاهش پیدا کند. این موضوع می‌تواند به شما در جلوگیری از پیری چشم کمک کند. همچنین در میوه معجزه بتا کاروتن وجود دارد. بتا کاروتن نوعی آنتی اکسیدان است که برای مقابله با بعضی از بیماری‌های چشمی مانند، دژنراسیون ماکولا، آب مروارید و حتی شب کوری نقش دارد. تحقیقات نشان می‌دهد کشورهایی که در آنها استفاده از این میوه رایج است، معمولاً از قدرت بینایی بالاتری برخوردار هستند.

مدیریت دیابت

دیابت یکی از بیماری‌های مزمنی است که به دلیل مقاومت بدن به انسولین رخ می‌دهد. این موضوع می‌تواند سطح قند خون شما را بالا ببرد چرا که انسولین میزان قند خون را تنظیم می‌کند. متاسفانه در سال‌های اخیر این بیماری در حال افزایش است چرا که استفاده از مواد ناسالم بیشتر شده است. از آنجا که در این میوه شیرین کننده‌های غیر قندی وجود دارد، بیماران دیابتی می‌توانند بدون ترس از بالا رفتن قند خون، از آنها استفاده کنند. همچنین فیبر موجود در میوه معجزه باعث کاهش میزان قند خون می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو