آکاایران: روش شستن لباس های کتان

آکاایران: روش شستن لباس های کتان

خانه و خانه داری

همانطور که میدانید لباس های کتان به مرور با شست و شو بور میشوند, روش صحیح شستن لباس های کتان چیست؟
روش شستن لباس های کتان
برای بسیاری از ما پیش آمده که پس از شستن لباس یا شلوار کتان خود بینیم که فرم اولیه لباس از بین رفته و یا این که رنگ آن کم رنگ شده. در این جا می خواهیم به شما نکات مربوط به شستشوی لباس های کتان را بگوییم تا بعد از شستن لباستان همان فرم اولیه را داشته باشد.لباس های کتان

لباس های کتان از جمله پوشاکی است که خانم ها در فصل سرما می پوشند. در این مقالۀ درباره روش نگهداری و شستشوی لباس های کتان اطلاعات مفیدی ارائه شده است.
تنوع رنگ و مدل پالتوی کتان زنانه بسیار گسترده است و همین مسئله باعث شده طرفداران زیادی داشته باشد. این محصولِ محبوب یک عیب بزرگ دارد و آن هم بور شدن آن پس از شست و شوست؛ البته اگر نحوۀ شست و شوی پارچه کتان را بدانید هرگز با این مشکل مواجه نمی شو ید.

ماشین لباس شویی بهترین و راحت ترین راه برای شستن لباس های کتان شماست. برای تمیزتر شدن لباس های سفید و روشن از آب گرم استفاده کنید. در مورد لباس های تیره، درجه آب را همیشه روی سرد بگذارید چون آب داغ باعث پخش شدن رنگ لباس می شود.

دستورالعمل شست و شوی پارچۀ کتان

اگر لباس کتانتان لکه دار شده باشد، باید از لکه بر مخصوص البسه استفاده کنید؛ زیرا لکه ها با شست و شوی معمولی پاک نمی شوند. اسپری لکه بر را روی قسمت لک شدۀ لباس بپاشید و بگذارید چند لحظه بماند. برای شست و شوی پالتوی کتان زنانه یا هرگونه پوشاک کتان بهتر است از مایع لباسشویی، به جای پودر، استفاده کنید. اگر لباستان مشکی است از مشکی شوی و در غیر این صورت از مایع لباسشویی مخصوص لباس های رنگی استفاده کنید.

برای تمیر تر شدن لباس های سفید و روشن از آب گرم استفاده کنید. در مورد لباس های تیره، درجه آب را همیشه روی سرد بگذارید چون آب داغ باعث پخش شدن رنگ لباس می شود.

برای خشک کردن این نوع لباس، برچسب داخل لباس را بخوانید یا از دور کُند ماشین لباسشویی استفاده کنید تا لباستان آب نرود یا رنگ آن کِدر و بور نشود.

.

منبع : pezeshk.us