مراحل بازیگر شدن و مسیری که باید طی کنید

مراحل بازیگر شدن و مسیری که باید طی کنید


منبع: آرگا

159

1398/11/13

14:43


با نگاهی به اطراف متوجه می شویم که بسیاری از جوانان و نوجوانان علاقه بسیاری به رشته بازیگری دارند. بازیگری رشته پر فراز نشیبی است که فقط علاقه به پول و شهرت کافی نیست، بلکه با گذراندن کلاس های آموزشی و مراحل بازیگر شدن باید به این رشته پر هیجان دسترسی پیدا کرد.

تام هنکس از بازیگران معروف آمریکا می باشد که در مورد رشته بازیگری می گوید؛ اگر انجام این کار سخت نبود، همه به دنبال انجام آن بودند. از طرفی سخن او در رابطه با افرادی است؛ که به دنبال بازیگری حرفه ای است می باشد، و از طرفی درباره گذراندن مراحل بازیگر شدن قابل به ذکر می  باشد.

سوپر استار سینمای ایران

بازیگر شدن آسان نیست اما راه هایی وجود دارد که از سختی رسیدن به این رشته پر هیجان کم می کند. فردی که رویای بازیگر شدن را در سر خود می پروراند، می تواند با سپری مراحل بازیگر شدن و کلاس های آموزشی، مهارت های ابتدایی را کسب کند و در این راه قدم گذارد.

در ادامه این مطب به مراحل بازیگر شدن، سختی کار، چگونگی کسب مهارت های لازم پرداخته ایم؛ پس با ما در این بخش از مجله آرگا همراه باشید.

بازیگری

گذراندن مراحل بازیگر شدن

تعریف بسیاری از سوپر استارهای جهان از بازیگری فرایندی بودن آن است؛ به این منظور که از موقعیتی به موقعیت دیگر تبدیل میشوی. تعریف فرایندی بودن این رشته به این معناست که باید استعدادی که در بسیاری از بازیگران وجود دارد، در تو نیز وجود داشته باشد تا منجر به رشد و شکوفایی در این زمینه شود.

در سپری مراحل بازیگر شدن حتما نباید کلاس های بازیگری و آکادمیک را گذرانده باشید؛ گرچه در زمینه خود شناسی به مشکل بر می خورید اما با مهارت هایی که در این بخش به شما یاد می دهیم ، امید داریم که پیشرفت چشم گیری داشته باشید. در انتخاب رشته بازیگری کمتر کسی پیدا می شود که با علاقه ای که در خود سراغ دارد به سوی این حرفه پر فراز و نشیب رود، بلکه بعضا از افراد برای کسب شهرت و پول فراوان روی به این کار می آورند. باور این افراد بر این است که بازیگری شغلی آسان و پر درآمد است، باید گفت که این باور غلط است و به خودی خود بازیگری دارای مشکلات و سختی های فراوان است که در ادامه به آن پرداخته ایم؛ پس با  ما همراه باشید.

روش های آسان در رسیدن به حرفه بازیگری

گذراندن کلاس و مراحل بازیگر شدن

  • مطالعاتی درباره بازیگر شدن:

همانطور که کسی بدون مطالعه کتاب های تجربی و پزشکی قادر به نوشتن نسخه نیست، هیچ کسی بدون سپری کلاس های بازیگری و مطالعه کتاب های مربوطه قادر به بازیگر شدن نیست. در ابتدای کار یاد گرفتن شیوه های علمی بازیگر شدن بهترین گزینه می باشد. مدارس و آکادمی های بازیگری با معرفی و در اختیار گذاشتن منابع پر محتوای بازیگری به افرادی که در ابتدای این کار هستند، کمک می کنند تا قدم های محکمی در این راه بردارند.

اکثر سوپر استار و بازیگران های برجسته سینمای جهان در ابتدای کار خود چند دوره و مراحل بازیگر شدن در مراکگز رسمی آموخته اند. این مراکز با معرفی کتاب های مربوطه به شمنا کمک می کنند تا در این زمینه موفق تر و حرفه ای تر عمل کنید. همچنین نقد فیلم و بیان کمبود ها و نقص های بازیگران به شما در شکوفایی استعداد و رشد خلاقیت کمک بسیار می کند.

  • تست بازیگری:

تمرین در کلاس برا گذراندن مراحل بازیگر شدن

اگر قبل از تمرین، در این زمینه آموزش های کافی را دیده باشید در جستجو و ایفای نقش خود به مشکل بر نخواهید خورد.

بعد از بیان مهارت های خود، نوبت به حوس مونولوگ و بیان آن به شیوه ای درست است. فیلم های دانشجوی، تئاتر های خیابانی، از دیگر فرصت هایی هستند که در بازیگری می توان از آن بهره گرفت. مزیت کلاس های بازیگری در اینجا نمایان می شود که اساتید با گرفتن تست بازیگری مربوطه شما را در شناخت خود و انتخاب نقش مورد نظر کمک می کنند، اما انتخاب نقش در تئاتر های دانشجویی به عهده خود فرد است و با توجه به علاقه ای دارد بدون هیچ درک و شناختی به بازیگری می پردازد.

انجام تست های مکرر بازیگری شما را پر تجربه و طی مراحلی بی عیب و نقص می کند.

  • تهیه رزومه کاری:

حضور در تئاتر ها برای سپری مراحل بازیگر شدن

بعد از بازی در نقش های مختلف، از چهره های کاری که داشته اید رزومه ای با بیان تجارب خود تهیه کنید و در هنگام مصاحبه با خود همراه داشته باشید. آماده و تهیه یک رزومه کاری برای کارگردان بسیار پر اهمیت است و حس خوبی از شما به کارگردان القا می کند، در این رزومه نقش های کوچک را نیز ذکر کنید و از بیان آن خجالت نکشید. در این رزومه به غیر از تجارب کاری خود سعی کنید چند عکس حرفه ای در ژست های مختلف قرار دهید تا استعداد خود را نشان دهید و رزومه حرفه ای از خود در اختیار کارگردان قرار دهید.

  • تماس با شرکت های استعداد یابی:

بعد از سپری برخی قسمت ها از مراحل بازیگر شدن، زمان جستجو شرکت و مراکز موفق در این زمینه می باشد. اگر از نمایندگی و مراکز معتبر بازیگری اطلاع ندارید با مشورت از افراد پر تجربه این شرکت ها پیدا کنید و با تماس با آن ها، خواهان یه قرار کاری باشید. این مرحله از بازیگری، مرحله ای بسیار مهم و پر امیت است و با انتخاب شرکت خوب و موفق آینده ای زیبا از بازیگری را برای خود رقم می زنید.

تمرین پی در پی برای به روز بودن

  • تمرین به روز و پی در پی:

بازیگری شغلی است که ممکن است مدام سرکار نباشید و اوقات بیکاری بسیاری را سپری کنید. در همه حال شما باید از نظر بدنی و زبانی قدرت کافی را داشته باشید و هیچ گاه دست از تمرین بر ندارید. حضور داشتن در پشت صحنه فیلمبرداری نیز به شما در کسب مهارت لازم و تقویت استعداد های خود بسیار اثر گذار است. فیلم بیشتر ببینید و آن هارا نقد کنید؛ پیشنهاد ما به شما دیدن فیلم های دهه ۶۰ سینمای ایران است که بازیگران پرنامی چون خسرو شکیبایی، پرویز پرستویی، لیلا حاتمی در آن ها ایفای نقش کرده اند و از دل و جان خود مایه گذاشته اند.

آشنایی با سوپر استار های سینمای ایران

  • بازاریاب کار خودتان:

در مرحله آخر باید سعی کنید چهره و کار خود را با بیان مناسب در معرض دید عموم و شرکت ها بگذارید. با ایجاد صفه شخصی در فضاهای مجازی و یوتیوب و اشتراک گذاری فیلم هایی از مهارت خود افراد زیادی را به خود جذب می کنید که در حیطه شغلی برای شما بسیار پر سود  می تواند باشد.

اقدامات لازم در رابطه با بازیگر شدن

  1.  ابتدای شروع کار خود سعی کنید از مراکز و شرکت های معتبر باشد. با شکرت در نمایندگی و مراکز معتبر بازیگری احتمال ایجاد رابطه شما با بازیگران مشهور و کارگردان به نام وجود دارد که شما را در رسیدن به بازیگری کمک می کند.
  2. ثبت نام در کلاس هایی که افراد مشهور در آن جا حضور دارند.
  3. شرکت در کنکور هنر برای آشنایی بیشتر با این رشته و انجام مطالعات لازم برای رسیدن  خودشناسی.

 شرایط بازیگر شدن

کسب مهارت بازیگری در پشت صحنه

  1. یک بازیگر دارای ساعت کاری نا منظم و طولانی است، باید از خسته شدن و ایفای نقش به طور اشتباه به دور باشید.
  2. باید خستگی ناپذیر باشید، از تحمل فیزیکی، روحی و روانی بالایی برخوردار باشید وخود را هر گونه نقش وفق دهید.
  3. هیچگاه نباید از یاد گیری خسته شوید و همواره به دنبال کسب مهخارت های جدید برای ارتقای کار خود باشید.
  4. هوش و خلاقیت که دو مورد اساسی و پراهمیت در بازیگری هستند، عامل مهمی در رسیدن به موفقیت به شمار  می روند.
  5. باید شخصیت چالشی داشته باشید.
  6. از روحیه بالا در کار تیمی و همکاری با دیگر گروه های بازیگری برخوردار باشید.
  7. باید از انرژی و توان بالای بدنی برخوردار باشید ودر هنگام دوری از خانواده و انجام کار در شرایط نامساعد خسته و دلزده نشوید.
  8. در مقابله باشرایط مختلف سازگاری به خرج دهید.
  9. دارای روحیه انتقاد پذیری قوی در مقابل انتقاد کارگردان و دیگر همکاران باشید.
  10. دارای انضباط باشید.
  11. و در آخر از شرکت در کلاس های بازیگری غافل نشوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو