بیوگرافی مارال بنی آدم؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی

بیوگرافی مارال بنی آدم؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی


منبع: پلازا

1

1402/12/17

11:25


بیوگرافی مارال بنی آدم؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی

مارال بنی‌آدم از بازیگران خوش قریحه کشورمان است که فعالیت هنری خود را را اوایل دهه 1390 در حوزه تئاتر آغاز نمود. در این مقاله از وب‌سایت‌پلازا با بیوگرافی مارال بنی آدم؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی این بازیگر برنده سیمرغ از چهل و دومین جشنواره فیلم فجر همراه شما مخاطبان محترم هستیم.

بنی‌آدم نخستین حضورش در سینما، با نقشی کوتاه در فیل فروشنده ساخته اصغر فرهادی رقم خورد. وی بعدها به خاطر بازی نقش اصلی در آغوش درخت محصول سال 1401، کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن جشنوارهٔ فیلم فجر شد. مارال بنی آدم در کارنامه بازیگری خود علاوه بر فرهادی تجربه همکاری با کارگردان‌هایی چون محمد رحمانیان و بهرام توکلی را دارد. مارال برای بازی در فیلم پروین سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را از آن خود کرد. چنانچه مایلید تا با ابعاد پنهان در زندگی شخصی این بازیگر بیشتر آشنا شوید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

اطلاعات شخصی مارال بنی آدم

  • نام و نام خانوادگی: مارال بنی‌آدم (Maral Baniadam)
  • تاریخ تولد: 11 آبان 1360
  • محل تولد: تهران
  • پیشه: بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون
  • شروع فعالیت هنری: 1391 نمایش شاپرک خانم به کارگردانی محمد رحمانیان
  • تحصیلات: تحصیل کرده رشته بازیگری از دانشگاه (درباره محل تحصیلات ایشان اطلاعات معتبری در دسترس نیست)
  • دوره هنری: دوره‌های بازیگری زیر نظر مهتاب نصیرپور در کانادا 1390
  • وضعیت تاهل: متاهل
  • همسر مارال بنی آدم: علی سرابی بازیگر، بازیگردان و کارگردان (…-1378)
  • تعداد فرزندان: یک پسر به نام ایلیا و یک دختر به نام عسل
  • صفحه اینستاگرام مارال بنی آدم:maralbaniadam0
  • وب‌سایت مارال بنی آدم: maralbaniadam.com

زندگی خصوصی مارال بنی آدم

در این بخش از مقاله بیوگرافی مارال بنی آدمی با زندگی شخصی از زمان تولد تا روابط کاری‌ و خانوادگی این بازیگر همراه شما مخاطبان محترم پلازا هستیم‌.

از کودکی تا جوانی

از کودکی تا جوانی

خانم بنی‌آدم در یازدهمین روز از ماه آبان سال 1360 و در اواسط فصل زیبای پاییز این سال در تهران به دنیا آمد. وی در یک خانواده شش نفره بزرگ شد و دو خواهر به نام‌های غزال و نهال و یک برادر هم به نام محمد دارد. پدرش سال‌هاست  همراه با افراد زیادی را ورزش می‌کند. وی همیشه از معتمدین در میان مردم بوده که برای کارهای خیر پیش‌قدم است.

مارال در 12 سالگی با تماشای بازی امین حیایی برای سریال آپارتمان کاری اصغر هاشمی، به حرفه بازیگری علاقه‌مند شد. اما پدرش در آن مقطع زمانی مخالف ورود دخترش به این حرفه بود. سپس مارال بنی آدم تصمیم گرفت تا در کلاس‌های تئاتر مدرسه شرکت نماید و از این طریق خود کمی به حرفه بازیگری نزدیک‌تر کند. وی نخست فعالیت در بازیگری را با تئاتر آغاز کرد و در سال 1390 دوره‌های بازیگری را زیر نظر مهتاب نصیرپور در کانادا گذراند. بنی‌آدم تا سال 1393 تجارب موفقی در ونکوور به دست آورد و پس از آن به کشور بازگشت.

از دواج با علی سرابی

علی سرابی بازیگر، بازیگردان و کارگردان، در 9 اسفند 1357 در شهر تهران متولد شد و فارغ‌التحصیل رشتهٔ بازیگری از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران است. وی فعالیت هنری خود را از سال 1379 با بازی در عرصه تئاتر آغاز نمود.

ازدواج با علی سرابی

مارال بنی‌آدم سال 1378، در سن 18 سالگی با علی سرابی که در آن زمان 21 ساله بود، ازدواج کرد. ثمره زندگی مشترک این زوج هنرمند یک پسر به نام ایلیا و دختری به نام عسل است. این زوج تا کنون در عرصه تئاتر و سینما با هم همکاری داشته‌اند. در ادامه با عکسی از این خانواده خوشبخت به بررسی کارنامه کاری مارال بنی‌آدم می‌پردازیم.

بیوگرافی مارال بنی آدم

زندگی شغلی مارال بنی‌آدم

همان‌طور که در مطالب بالا عنوان شد، مارال بنی‌آدم (Maral Baniadam) فعالیت در حرفه بازیگری در عرصه نمایش آغاز نمود. وی در سال 1391 با تئاتر شاپرک خانم به کارگردانی محمد رحمانیان که همسر استادش مهتاب نصیرپور بود، برای اولین‌بار نقش‌آفرینی روی صحنه را تجربه کرد. بنی‌آدم در ادامه با موسیقی نمایش ترانه‌های محلی برای دومین‌بار با رحمانیان همکاری داشت.در این نمایش بازیگرانی چون علی ‌عمرانی، مهتاب ‌نصیرپور، ژاله ‌صامتی، اشکان ‌خطیبی، هومن ‌برق ‌نورد، علی ‌سرابی، رامین ‌ناصرنصیر، امیرکاوه ‌آهنین ‌جان، هانا ‌کامکار، الهام ‌نامی، سُها سناجو، پرستو ‌رحمانیان، میلاد حمیدی حضور داشتند.

زندگی شغلی مارال بنی‌آدم

بازی در فیلم فروشنده اصغر فرهادی

مارال بنی‌آدم با فراخوان اصغر فرهادی در تلگرام، مبنی بر انتخاب بازیگر برای فیلم فروشنده (The Salesman)، یک ویدیویی 2 دقیقه‌ای ارسال می‌کند و به عنوان بازیگر برای نقش کتی در این پروژه سینمایی انتخاب می‌شود. درواقع این فیلم هفتمین اثر بلند فرهادی به شمار می‌رود که در ابتدا برسد به دست آهو نام داشت ولی در اواسط فیلم‌برداری نامش به فروشنده تعییر کرد. این اثر سینمایی به عنوان نماینده کشورمان در اسکار 2017 به آکادمی اسکار معرفی گردید و سرانجام جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان را از آن خود کرد. از دیگر بازیگر فیلم فروشنده می‌توان به شهاب حسینی، ترانه علیدوستی، مهدی کوشکی، بابک کریمی، مینا ساداتی، فرید سجادی حسینیريال احترام برومند، شیرین آقارضاکاشی، مجتبی پیرزاده، صحرا اسدالهی اشاره کرد. در واقع بازی در فیلم فروشنده برای بنی‌آدم به عنوان تجارب ابتدایی در حوزه سینما، شهرت بالایی را به ارمغان آورد.

بازی در فیلم فروشنده اصغر فرهادی

در همان سال مارال بنی‌آدم پس از تجربه شیرین همکاری با فرهادی، با نقش گیتی برای فیلم خشکسالی و دروغ در کنار همسرش علی سرابی مقابل دوربین قرار گرفت. خشکسالی و دروغ کاری از پدرام علیزاده و بر اساس نمایشنامه‌ای به همین نام اثر محمد یعقوبی در سال 1394 ساخته شد. در این اثر سینمایی بازیگران دیگری چون محمدرضا گلزار، پگاه آهنگرانی، خاطره اسدی، آیدا کیخایی، مهدی محرابی، مانی گلکاری و مهدی حسینی نیا به ایفای نقش پرداختند.

بیوگرافی مارال بنی آدم

تئاترهای مارال بنی آدم

مارال بنی‌آدم فعالیت هنری خود با بازیگری در عرصه نمایش آغاز کرد. وی در نمایش‌های شاپرک خانم و ترانه‌های محلی تجربه همکاری با محمد رحمانیان را بدست آورد. او در ادامه فعالیت خود برای نمایش آرش ساد، به قلم استاد بهرام بیضایی کاری دیگر از رحمانیان در تالار دوم کی میک سنتر در شهر وست ونکوور کانادا و همچنین سی و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روی صحنه حاضر شد.

بنی‌آدم در سال 1394 با نمایش برنارد مرده‌است به کارگردانی همسرش علی سرابی فعالیت خود در عرصه تئاتر را ادامه داد. در این نمایش علاوه بر مارال یازیگرانی چون مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، بهناز ‌جعفری، علی ‌سرابی و عاطفه ‌رضوی به نقش‌آفرینی پرداختند.

تئاترهای مارال بنی آدم

اردیبهشت سال 1395 نمایش خدای کشتار به کارگردانی علی سرابی در پردیس تئاتر شهرزاد به اجرا درآمد. در این نمایش علاوه بر بنی‌آدم، ستاره پسیانی ونوید محمدزاده به ایفانی نقش پرداختند که با استقبال بالایی از سوی مخاطبان تئاتر مواجه شد. مارال بنی‌آدم در این نمایش بازی درخشانی را از خود ارائه داد. صحنه این اثر، از حالت تهوع آنت با بازی او آغاز شذ و وی بارها مقابل چشم تماشاگران بالا آورد. در واقع شخصیت آنت در این نمایش فردی به ظاهر متمدن است که به واسطه خوردن سکنجبین چون دیگران خوی واقعی خود را نشان می‌دهد.

زندگی نامه مارال بنی آدم

مارال بنی‌آدم در سال 1401 برای نمایش آن سوی آینه به کارگردانی علی سرابی با بازی ریما رامین‌فر، الناز حبیبی، پژمان جمشیدی همبازی شد، که پیش‌تر در سال 1397 با بازی وی به اجرا درآمده بود. در این نمایش بنی‌آدم و حبیبی هر دو در یک نقش بازی کردند که برخی اجراها با حضور وی روی صحنه می‌رفت.

تئاترهای مارال بنی‌آدم

سالنام نمایشکارگردان
1391شاپرک خانممحمد رحمانیان
1392پنج موقعیت متفاوتآشا محرابی
1392آرش سادمحمد رحمانیان
1393آرش ساد (اجرا در تالار دوم کی میک سنتر در شهر وست ونکوور کانادا)محمد رحمانیان
1393نمایشنامه‌خوانی خاطرات‌هنرپیشه‌نقش‌دوممحمد ‌رحمانیان
1393ترانه‌های محلیمحمد رحمانیان
1394برنارد مرده‌استمحمد رحمانیان
1395خدای کشتارعلی سرابی
1395نمایشنامه‌خوانی حشرهعلی سرابی
1396خدای کشتارآیدا ‌کیخایی
1395-1397آنسوی آینهعلی سرابی
1397خدای کشتارعلی سرابی
1401آن سوی آینهعلی سرابی

در ادامه با عکسی از مارال بنی‌آدم برای آن سوی آینه به بررسی کارنامه هنری این بازیگر در حوزه سینما می‌پردازیم.

مارال بنی‌آدم برای آن سوی آینه

فیلم های مارال بنی آدم

همان‌طور که در ابتدای مقاله عنوان شد، مارال بنی‌آدم (Maral Baniadam) در ابتدای فعایت خود برای حوزه سینما در آثاری چون فروشنده و خشکسالی دروغ به ایفای نقش پرداخت. در سال 1399 پس از تجاربی که در عرصه نمایش به عنوان بازیگر بدست آورده بود، با نقش دلبر برای فیلم گیسوم به کارگاردانی نوید به‌تویی مقابل دوربین قرار گرفت. بازی وی در نقش فرعی این اثر شاید چندان دیده نشد، اما توجه برخی از فیلم‌سازان را به خود معطوف نمود. در فیلم گیسوم علاوه بر بنی آدم بازیگران دیگری چون پگاه آهنگرانی، رضا داوودنژاد، حسین صوفیان، شبنم گودرزی، سلمان فرخنده، شاهرخ فروتنیان حضور داشتند.

فیلم های مارال بنی آدم

از کاندید شدن سیمرغ تا تصاحب آن

مارال بنی آدم، سال 1400 با نقش کیمیا در فیلم در آغوش درخت بازی درخشانی از خود ارائه داد که در کاندید جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره فیلم فجر شد. بابک خواجه‌پاشا نویسنده و کارگردان این اثر سینمایی است و تهیه‌کنندگی آن را محمدرضا مصباح و سجاد نصراللهی‌نسب به عهده داشتند.

از کاندید شدن سیمرغ تا تصاحب آن

در سال 1402 بنی‌آدم برای نقش پروین اعتصامی در فیلم معجزهٔ پروین کاری از محمدرضا ورزی مقابل دوربین قرار گرفت. بازی در این اثر سینمایی برای وی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را از چهل و دومین جشنواره فیلم فجر به ارمغان آورد. پروین با نام قبلی معجزهٔ پروین محصول مشترک بنیاد سینمایی فارابی و وزارت میراث فرهنگی است که برای نخستین‌بار در جشنوارهٔ فیلم فجر به اکران درآمد. در این فیلم بازیگران دیگری نظیر آزیتا حاجیان، محمدرضا شریفی‌نیا، حسین پاکدل، محمدعلی نجفی، امیرحسین صدیق، رامین ناصرنصیر، رضا فیاضی، بیژن بنفشه‌خواه، یوسف صیادی، حسام نواب‌صفوی، ملیکا شریفی‌نیا، محمد شعبان‌پور، الهه جعفری، مریم ورزی، محمد ساربان، مجید جعفری به ایفای نقش پرداختند.

بیوگرافی مارال بنی آدم

سالنام فیلمکارگرداننقش
1394فروشندهاصغر فرهادیکتی
1394خشکسالی و دروغپدرام علیزادهگیتی
1399گیسومنوید به‌توییدلبر
1400در آغوش درختبابک خواجه پاشاکیمیا
1402پروینمحمدرضا ورزیپروین اعتصامی

سریال های مارال بنی آدم

مارال بنی‌آدم در حوزه سریال نخستین فعالیت خود را سال 1398 با بازی در نقش سارا در مجموعه نمایش خانگی هم‌گناه کاری از مصطفی کیایی آغاز نمود. سریال هم‌گناه در ژانر درام و خانوادگی به کارگردانی برای پخش در شبکه نمایش خانگی تولید شد. در واقع این سریال نخستین تجربه مصطفی کیایی برای حضور در حوزه نمایش خانگی محسوب می‌شود به‌ صورت مشترک دو پلتفرم نماوا و فیلیمو توزیع آن را بر عهده داشتند.

سریال های مارال بنی آدم

از دیگر بازیگران سریال هم‌گناه می‌توان به پرویز پرستویی، هدیه تهرانی، محسن کیایی، حسین امیدی، هنگامه قاضیانی، پدرام شریفی، روشنک گرامی، افسانه چهره‌آزاد، حبیب رضایی، مسعود رایگان، افسانه ناصری، سوگل خلیق، رؤیا تیموریان، شاهرخ فروتنیان، احسان کرمی، علی باقری و مهدی پاکدل اشاره کرد.

بنی‌آدم در سال 1400 برای نقش پریسا در مجموعه نمایشی مترجم کاری از بهرام توکلی، انتخاب شد. وی که نقش خواهر عزاله (مهتاب ثروتی) را به عهده داشت، بز هم بازی قابل قبولی از خود ارائه داد. در این سریال بازیگرانی دیگری مانند صابر ابر، پانته‌آ پناهی‌ها، مهرانه مهین‌ترابی، محمدرضا مالکی، مجتبی پیرزاده، سولماز غنی، شیدا خلیق به نقش‌آفرینی پرداختند.

زندگی نامه مارال بنی آدم

سالنام سریالکارگرداننقش
1398هم‌گناهمصطفی کیاییسارا
1401مترجمبهرام توکلیپریسا

جوایز و افتخارات مارال بنی آدم

همان‌طور که پیش‌تر عنوان نمودیم، مارال بنی آدم در حوزه بازیگری برای نخستین‌بار با بازی در فیلم در آغوش درخت کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره فیلم فجر شد. وی در سال 1402 با ایفای نقش پروین اعتصامی در اثری از محمدرضا ورزی توانست سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را از آن خود نماید.

جوایز و افتخارات مارال بنی آدم

سالعنوان جایزهنام جشنواره
1401کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم در آغوش درختچهل و یکمین جشنواره فیلم فجر
1402برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم پروینچهل و دومین جشنواره فیلم فجر

شایعات و حواشی مارال بنی آدم

به‌ صورت کلی امروزه چه در ایران یا جهان همواره بازیگران و چهره‌های مشهور در معرض شایعات و حواشی مختلفی خواه کذب یا درست قرار گرفته‌اند، که بازیگری نظیر مارال بنی آدم هم از این قاعده مستثنی نیست.

واکنش هیجانی مارال بنی‌آدم و علی سرابی موقع اعلام سیمرغ

از داغ‌ترین حواشی مثبت درباره این بازیگر می توان به واکنش وی و همسرش علی سرابی در زمان اعلام سیمرغ اشاره کرد، که لحظه بسیار قشنگی بود. این زوج هنرمند با واکنشی که از شادی این جایزه نشان دادند با حواشی مثبت و احساسی از سوی مخاطبان مواجه شدند.

واکنش هیجانی مارال بنی‌آدم و علی سرابی موقع اعلام سیمرغ

علی سرابی و مارال بنی‌آدم در واقع از کم حاشیه‌ترین زوج‌های هنری کشورمان محسوب می‌شوند. متاسفانه بارها شایعاتی مبنی بر طلاق آن‌ها در فضای مجازی مطرح شده که جملگی اخباری کذب هستند.

رفتن مقبره پروین اعتصامی

مارال بنی‌آدم (Maral Baniadam) برای آماده‌سازی تا آغاز فیلم‌برداری اثر سینمایی  پروین 10 روز فرصت داشت. وی در این مدت در مورد زندگی اعتصامی به مطالعه و تحقیق پرداخت و موقع فیلم‌برداری به پادکستی درباره زندگی این شاعر بزرگ زن گوش می‌کرد. با نزدیک شدن شباهت وی به پروین اعتصامی، وزنش را افزایش داد. بنی‌آدم قبل از آغاز فیلم‌برداری به آرامگاه پروین اعتصامی در حرم فاطمه معصومه، رفت تا به نوعی از این شاعر بزرگ کشورمان کسب اجازه نماید.

رفتن مقبره پروین اعتصامی

آلبوم عکس های مارال بنی آدم

کلام آخر

مارال بنی‌آدم (Maral Baniadam) از بازیگران سینما و تئاتر است که فعالیت هنری خود را سال 1391 در عرصه نمایش ۀغاز نمود. وی در کارنامه هنری برای حوزه نمایش و سینما، خود تجربه همکاری با هنرمندانی چون محمد رحمانیان و اصغر فرهادی را دارد. این بازیگر مستعد کشورمان در سال 1402 برای ایفای نقش پروین اعتصامی برنده سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر شد.

امید است مقاله بیوگرافی مارال بنی آدم؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی این بازیگر برای شما مخاطبین محترم مفید بوده باشد. لطفا پس از مطالعه کامل این مقاله نظرات خود را درباره این بازیگر مستعد و دوست‌داشتنی با ما در سایت پلازا به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو