بیوگرافی بازیگران سریال دفترچه یادداشت و خلاصه داستان

بیوگرافی بازیگران سریال دفترچه یادداشت و خلاصه داستان


منبع: آرگا

2

1402/9/24

11:11


سریال دفترچه یادداشت یکی از سریال های جذاب و محبوب نمایش خانگی محسوب می شود که بازیگران سریال دفترچه یاداشت نیز اغلب مطرح و موفق هستند. در ادامه به معرفی آنان می پردازیم.

یکی دیگر از سریال های ایرانی پرمخاطب و جذاب شبکه نمایش خانگی دفترچه یادداشت نام دارد، این سریال کمدی جنای با بازی رضا عطاران در آبان ماه ۱۴۰۲ شروع به پخش نمود. این اثر راوی داستان زندگی دو دوست به نام های ایرج و حمید با بازیگری رضا عطاران (نقش اصلی ایرج) و حسن معجونی (در نقش حمید) می باشد که از همان وقتی کودک بودند به دنبال ماجراهای جنایی بودند و حالا بی آنکه بخواهند وارد یک پرونده قتل زنجیره ای می گردند و این شروع ماجرا است. در ادامه به معرفی بازیگران سریال دفترچه یادداشت می پردازیم.

بازیگران مجموعه تلویزیونی دفترچه یادداشت و مروری بر خلاصه استان

معرفی بازیگران سریال دفترچه یادداشت

تهیه کننده دفترچه یادداشت حسین اکبری و کارگردان آن کیارش اسدی زاده می باشد، و این اثر نخستین تجربه بازی رضا عطاران در نمایش خانگی است. هنرپیشگان مطرحی در این اثر ایفای ننقش می کنند که از جمله آنها می توان به رضا عطاران، حسین معجونی، مینا ساداتی، کاظم سیاحی، بیژن بنفشه خواه، نعیمه نظام دوست، سیامک انصاری، ریما رامین فر، حسین سلیمانی،زهرا داوود نژاد، اردشیر رستمی، سوگل خلیق، زهرا داوود نژاد، پاشا رستمی، شمسی فضل الهی، الهام پاوه نژاد، فریبا متخصص، آزیتا حاجیان، مریم سعادت، داریوش کاردان اشاره داشت. در ادامه به شرح بیوگرافی کوتاه و عکس این هنرمندان می پردازیم:

رضا عطاران

آقای عطاران یکی از موفق ترین بازیگران و محبوب ترین هنرپیشه های ایرانی به ویژه در ژانر کمدی و طنز می باشد. این هنرمند مشهدی زاده بیستم اردیبهشت ۱۳۴۷ ابتدا فعالیتش را با رفتن به روی صحنه نمایش آغاز نمود و سپس به با بازی در مجموعه تلویزیونی «ساعت خوش» به تلویزیون پیوست. به خاطر ایفای نقش در مجموعه تلویزیونی «دنیای شیرین» بود که بسیار بسیار مشهور گردید. همسرش فریده فرامرزی است.

آشنایی با بازیگران دفترچه یادداشت

حسن معجونی

حسن معجونی با نام کامل محمد حسین معجونی از بازیگران سریال دفترچه یاداشت است که در این سریال نقش دوست ایرج به اسم حمید را برعهده دارد. وی در بیست و هشتم ماه دی سال ۱۳۴۷ در زنجان به دنیا آمده و تحصیلاتش را در رشته تئاتر به پایان رسانده که گروه تئاتری «لیو» را نیز او بنیان نهاده است. اولین تجربه بازیگری خود را با بازی در نمایش تلویزیونی «پرده عجایب» به دست آورد و اما در سال ۸۸ پس از ۱۴ سال با ایفای نقش در «مسافران» مورد توجه قرار گرفت و مشهور شد.

چه کسانی در سریال دفترچه یادداشت بازی می کنند؟

مینا ساداتی

یکی از بازیگران سریال دفترچه یادداشت مینا ساداتی با نقش منیر است که در دهم آذر سال ۶۰ به دنیا آمده است، این بازیگر کاشانی کارش را با رفتن به روی صحنه آغاز نمود و در سال ۸۶ با بازی در فیلم سینمایی «زخم شانه حوا» مقابل دوربین قرار گرفت، در سال ۸۷ هم در فیلم سینمایی «عیار ۱۴» حضور یافت و مطرح تر گردید. همسر ایشان بابک حمیدیان بازیگر شناخته شده کشورمان است.

بازیگران مجموعه تلویزیونی دفترچه یادداشت و مروری بر خلاصه استان

سوگل خلیق

خانم خلیق ایفا کننده نقش نازنین در سریال دفترچه یادداشت زاده شانزدهم آبان سال ۶۷ در تهران است،او هم آغاز فعالیتش با حضور در عرصه تئاتر بوده و در سال ۹۳ با بازی در فیلم سینمایی «دو» به سینما پیوست. پس از کسب تجربه در نهایت در سال ۹۸ با بازی در مجموعه تلویزیونی دلدار شناخته شد و این نقطه عطف بازیگری او بود.

چه کسانی در سریال دفترچه یادداشت بازی می کنند؟

پاشا رستمی

 از دیگر بازیگران اثر می توان به پاشا رستمی اشاره داشت. پاشا رستمی ایفا کننده نقش حنیف است که بیست و هفتم تیر سال ۶۳ در تهران به دنیا آمده است و پس از اخذ مدرک کارشناسی رشته مهندسی کشاورزی به بازی در نمایش های تئاتر روی آورده و کسب تجربه نموده است. سپس در سال ۸۶ به عنوان نخستین تجربه اش در مجموعه تلویزیونی اغما حضور یافت و با بازی در سریال تلویزیونی گرگ و میش بود که مشهور گردید.

بازیگران سریال دفترچه یادداشت با عکس و بیوگرافی

آزیتا حاجیان

خانم حاجیان ایفا کننده نقش سیمین در سریال دفترچه یادداشت زاده بیست و یکم دی سال ۱۳۳۶ است، این بازیگر اراکی تحصیلکرده رشته های بازیگری و کارگردانی در مقطع کارشناسی است که نخستین مرتبه وقتی در سومین دهه عمرش به سر می برد، در فیلمی به نام دزد عروسک ها به سینما پیوست. اما شهرتش را مدیون بازی در فیلمی به اسم «رویای قرمز» در سال ۷۷ است. او همسر محمدرضا شریفی نیا بازیگر معروف و مادر ملیکا شریفی نیا و مهراوه شریفی نیا از دیگر بازیگران شناخته شده هستند.

هنرپیشگان سریال دفترچه یادداشت

سیامک انصاری

آقای انصاری در دوازدهم مرداد سال ۴۷ در تهران به دنیا آمده و مدرکش را در رشته نمایش اخذ نموده است. با بازی در مجموعه تلویزیونی دیدار به تلویزیون پیوست و در نهایت با بازی در مجموعه پاورچین به کارگردانی مهران مدیری مطرح شد. بازی در سریال برره از دیگر کارهای موفق و قوی او بود که پیش از پیش او را مشهور کرد. ایشان غیر از هنرپیشگی به عنوان مجری و کارگردان نیز فعالیت می کنند. در زندگی شخصی او شاهد یک ازدواج ناموفق هستیم.

بازیگران سریال دفترچه یادداشت با عکس و بیوگرافی

فریبا متخصص

یکی از نقش آفرینان سریال دفترچه یاداشت فریبا متخصص است که در تاریخ یکم مرداد سال ۱۳۴۰ در شهر بروجرد استان لرستان به دنیا آمده است. او مدرک گرفته رشته جامعه شناسی است که ابتدا در عرصه تئاتر فعالیت و سپس با بازی در فیلم سینمایی شب مکافات تجربه بازیگری خود را به دست آورد. وی در سال ۷۷ بود که در مجموعه تلویزیونی تولدی دیگر جلوی دوربین رفت و مشهور شد. خانم متخصص ازدواج کرده و متاهل هستند.

آشنایی با بازیگران دفترچه یادداشت

الهام پاوه نژاد

خانم الهام پاوه نژاد از جمله بازیگران سریال دفترچه یادداشت با نقش شیرین است که در ماه شهریور سال ۵۰ در تهران به دنیا آمده است. او مدرکش را در سطح کاردانی و در رشته بازیگری -کارگردانی اخذ کرده است. وی با فتن به روی صحنه نمایش فعالیتش را آغاز نمود و در سال ۷۳ با بازی در مجموعه تلویزیونی «همسران» نخستین تجربه تصویری خودش را به دست آورد. در سال ۸۲ بود که در سریالی به اسم «وارث» بازی کرده و مشهور شد. ایشان متاهل هستند.

بازیگران مجموعه تلویزیونی دفترچه یادداشت و مروری بر خلاصه استان

حسین سلیمانی

بازیگر و ترانه سرای کشورمان در سی ام شهریور سال ۶۳ در تهران به دنیا آمده است، وقتی هنوز سیزده ساله بود در فیلمی به اسم مهر مادری بازی نمود و فعالیتش را آغاز کرد. اما او مشهور بودنش را مدیون بازی در فیلمی به اسم «مارمولک» است.

هنرپیشگان سریال دفترچه یادداشت

زهرا داوود نژاد

یکی دیگر از هنرپیشه های دفترچه یادداشت زهرا داوود نژاد است، او در بیست و نهم فروردین سال ۵۶ در تهران به دنیا آمده است. کمی بعد از اتمام تحصیلات متوسطه اش فعالیتش را با منشی گری صحنه شروع نموده و به واسطه ایفای نقش در فیلم سینمایی بچه های بد بود که قدم به دنیای هنرپیشگی گذاشت. سپس در سریالی به اسم باغچه مینو مقابل دوربین رفت و شناخته شد.

معرفی بازیگران سریال دفترچه یادداشت

اردشیر رستمی

آقای رستمی بازیگر تبریزی در سال ۴۹ به دنیا آمده و مدرک کارشناسی رشته تئاتر و سینما را اخذ نموده است. وی ابتدا نویسنده بود، بعدا کاریکاتوری را تجربه نمود و در نهایت در سال ۸۴ با بازی در سریال شهریار شناخته گردید. تجربه ورود به سینما را با بازی در فیلمی به اسم «نارنجی پوش» رقم زد. با شهلا پیرجانی ازدواج نموده و صاحب فرزند است.

بازیگران سریال دفترچه یادداشت با عکس و بیوگرافی

داریوش کاردان

این هنرمند زاده سال ۱۳۳۵ و از فعالان در عرصه های بازیگری، دوبلوری و گویندگی رادیو، مجری است. او لیسانس کامیپوتر بده و بخش عمده ای از شهرتش را مدیون لحن متقدانه و رک و صریح بودنش در برنامه های تلویزیون و رادیو می باشد. مجری برنامه صندلی داغ و بازی در مجموعه تلویزیونی کلاه پهلوی از آثار شاخص وی می باشد.

نقش آفرینان سریال دفترچه یادداشت

شمسی فضل الهی

ایشان در دهم آذر سال ۱۳۲۰ در تهران می باشد، وی کارش را با رفتن به روی صحنه آغاز نمود و در سال ۶۳ با بازی در مجموعه تلویزیونی امیر کبیر به تلویزیون پیوست. اما تجربه حضورش در مجموعه تلویزیونی «همسایه ها» در سال ۶۴ بود که موجب شناخته شدن و شهرت وی گردید.

معرفی بازیگران سریال دفترچه یادداشت

رضا عطاران یکی از چهره های محبوب و بی نهایت معروف است که با حاضر شدن در هر سریال و فیلم سینمایی صدرنشین توجه ها شده و پرفروش بودن را برای آن اثر رقم می زند. این هنرمند پس از ده سال با بازی در سریال دفترچه یادداشت در نمایش خانگی مقابل دوربین رفت. در نهم تیر سال ۱۴۰۲ بعد از منتشر شدن پوستر و نیز تیزر تبلیغاتی این مجموعه تلویزیونی از سوی عده ای زیادی آن به شبیه بودن سکانس معروفی از فیلم سینمایی مالنا با نقش آفرینی مونیکا بلوچی اعتراف کردند. همچنین برخی به آن به دلیل متداول کردن بی بند و باری انتقاد کردند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو