بیوگرافی کاظم سیاحی ؛ زندگی شخصی، کارنامه کاری و حواشی

بیوگرافی کاظم سیاحی ؛ زندگی شخصی، کارنامه کاری و حواشی


منبع: پلازا

1

1402/10/2

16:54


بیوگرافی کاظم سیاحی ؛ زندگی شخصی، کارنامه کاری و حواشی

کاظم سیاحی صداپیشه، عروسک‌گردان، بازیگر و کارگردان تئاتر کشورمان است که فعالیت هنری خود را سال 1376 در سن 19 سالگی با نمایشی به نام بی خان و مان کاری از حمیدرضا زارع در استان اراک شروع کرد. در این مقاله از وب‌سایت پلازا با بیوگرافی کاظم سیاحی همراه شما مخاطبان محترم هستیم.

سیاحی کارشناسی بازیگری را از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران گرفت و از شاخص‌ترین صداپیشگی این هنرمند می‌توان به شخصیت جیگر در شریال کلاه قرمزی کاری از ایرج طهماسب اشاره کرد. وی در فیلم سینمایی شهر موش‌ها 2 صداپیشگی شخصیت‌های موش دم باریک و ذره بین را برعهده داشت. کاظم سیاحی با بازی در سریال لیسانسه‌ها و فوق‌لیسانسه‌ها اثری از سروش صحت به صورت حرفه‌ای وارد دنیای بازیگری شد. البته او در حوزه نمایش بازیگر بسیار فعالی است و پیش‌تر هم در بازی در قاب تلویزیون را با سریال بدون شرح و کوچه اقاقیا در نقشی کوتاه تجربه نموده بود.

فهرست مطالب

اطلاعات شخصی کاظم سیاحی

در ادامه توجه شما مخاطبان محترم را به اطلاعات شخصی درباره این بازیگر مستعد و دوست‌داشتنی کشورمان جلب می‌نماییم که می‌تواند به یکی از سوالات مهم در ذهن شما نظیر اینکه کاظم سیاحی چند سال دارد؟ پاسخ داده شود.

  • نام و نام خانوادگی: کاظم سیاحی سحرخیز (Kazem Sayahi)
  • تاریخ تولد: 13 شهریور 1357
  • محل تولد: مَحَلّات از توابع بخش مرکزی شهرستان محلات و مرکز استان اراک
  • پیشه: صداپیشه، عروسک‌گردان، بازیگر و کارگردان تئاتر
  • شروع فعالیت هنری: 1376 نمایش بی خان و مان به کارگردانی حمیدرضا زارع در استان اراک
  • تحصیلات: کارشناسی رشته بازیگری از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران 1384
  • قد کاظم سیاحی: 180 سانتی‌متر
  • وضعیت تاهل: مجرد در هنگام نگارش این مقاله
  • صفحه اینستاگرام کاظم سیاحی: Kazem Sayahi

زندگی خصوصی کاظم سیاحی

در این بخش از بیوگرافی کاظم سیاحی با زندگی شخصی از زمان تولد تا روابط کاری‌ و خانوادگی این بازیگر مستعد همراه شما مخاطبان پلازا هستیم‌.

از کودکی تا جوانی

زندگی خصوصی کاظم سیاحی

آقای سیاحی سحرخیز در سیزدهمین روز از ماه شهریور سال 1357 و در اواخر فصل گرم تابستان این سال در مَحَلّات از توابع بخش مرکزی شهرستان محلات و مرکز استان اراک به دنیا آمد. کاظم یکی از کم حاشیه‌ترن بازیگران کشورمان است که علاقه‌ چندانی به انتشار زندگی خصوصی خود ندارد و متاسفانه اطلاعاتی درباره خانواده وی در دسترس نیست.

کاظم سیاحی تحصیلات آکادمیک خود را در مقطع کارشناسی رشته بازیگری از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران گذراند.

زندگی شغلی کاظم سیاحی

همان‌طور که در مطالب بالا هم اشاره شد، سیاحی فعالیت هنری خود را از سال 1376 در حوزه نمایش استان اراک آغاز نمود. وی پس از 5 سال فعالیت مستمر در عرصه تئاتر، سال 1381 با سریال کوچه آقاقیا کاری از رضا عطاران به عنوان بازیگر جلوی دوربین رفت و کم‌کم به سوی حرفه صداپیشگی راه یافت. سیاحی در همان سال تجربه همکاری در سریال بدون شرح به کارگردانی مهدی مظلوی را داشت که از شبکه 3 پخش می‌شد. با عکسی از این بازیگر کنار امیر جعفری در پشت صحنه سریال بدون شرح و نقشی که در کوچه اقاقیا داشت به بررسی کارنامه هنری کاظم سیاحی می‌پردازیم.

زندگی شغلی کاظم سیاحی

سال 1382 کاظم سیاحی به عنوان دستیار شبنم طلوعی در نمایش قهوه تلخ فعالیت داشت تا اینکه در سال 84 توانست مدرک کارشناسی بازیگری تئاتر خود را از دانشگاه آزاد بگیرد.

صداپیشگی شخصیت عروسکی جیگر در کلاه قرمزی

صداپیشگی شخصیت عروسکی جیگر در کلاه قرمزی

کاظم سیاحی با صداپیشگی شخصیت جیگر در ویژه برنامه کلاه قرمزی برای نوروز سال 1391 بسیار موفق ظاهر شد. طولی نکشید که تنها پس از پخش چند قسمت این شخصیت عروسکی به واسطه صداپیشگی سیاحی مخاطبان زیادی را به خود معطوف نمود و به یکی از کاراکترهای محبوب این برنامه مبدل گردید. جیگر در ابتدا قرار بود تنها هر کلمه‌ای را سه بار تکرار نماید، اما با گذشت زمان به واسطه هنرنمایی سیاحی، شخصیتش تغییر و گسترش یافت.

بازیگری در سینما با طبقه هساث

بازیگری در سینما با طبقه هساث

کاظم سیاحی بازیگری در حوزه سینما را ، سال 92 با فیلم طبقه هساث کاری از کمال تبریزی تجربه نمود. در این اثر طنز سینمایی دیگر بازیگرانی چون رضا عطاران، پانته‌آ بهرام، پیمان قاسم‌خانی، بهاره رهنما، آزاده صمدی، هوتن شکیبا، محمد بحرانی، رضا بهبودی، بهادر مالکی، نادر فلاح و محمدرضا فروتن به ایفای نقش پرداختند.

رحیم در سریال لیسانسه‌ها

رحیم در سریال لیسانسه‌ها

کاظم سیاحی بازیگری در قاب تلویزیون را در سال 1381 با سریال کوچه اقاقیا تجربه نمود و پس از آن به عنوان صداپیشه فعالیت هنری خود را ادامه داد. این بازیگر در سال 1395 با نقش رحیم رحمتی برای سریال لیسانسه‌ها مقابل دوربین سروش صحت قرار گرفت. بازی سیاحی در نقش یک فرد معتاد که زندگی شخصیش از هم فروپاشیده، بسیار درخشان بود و خیلی زود به یکی از کاراکترهای محبوب لیسانسه‌ها مبدل شد. از دیگر بازیگران این سریال طنز می‌توان به هوتن شکیبا، امیرحسین رستمی، امیر کاظمی، متین ستوده، بیژن بنفشه‌خواه، مرحوم عزت‌الله مهرآوران، بهنام تشکر، سیاوش چراغی‌پور، رؤیا میرعلمی، افشین سنگ‌چاپ، پریسا مقتدی اشاره کرد.

فیلم های کاظم سیاحی

کاظم سیاحی با فیلم طبقه هساث حرفه بازیگری در حوزه سینما را تجربه نمود. وی پس از آن در آثار زیادی به ایفای نقش پرداخت که از بارزترین آن‌ها می توان به فیلم جذاب و پرمخاطب جهان با من برقص کاری از سروش صحت اشاره کرد. سیاحی در این فیلم با نقش بهمن برادر جهان جلوی دوربین ظاهر شد و بازی قابل قبولی را از خود ارائه داد. در این اثر سینمایی متفاوت بازیگرانی دیگری چون علی مصفا، جواد عزتی، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی، سیاوش چراغی‌پور، بهار کاتوزی، پاوان افسر، شیوا بلوچی، رامین صدیقی، مهیار پوربابایی و  مهراب قاسم‌خانی به ایفای نقش پرداختند.

فیلم های کاظم سیاحی

سالنام فیلمکارگردان
1392فیلم کوتاه 11:40فتاح مینوبخش
1392طبقه هساثکمال تبریزی
1393شهر موشها 3 (صداپیشه دم باریک و ذره بین)مرضیه برومند
1394اروندپوریا آذربایجانی
1394خماریداریوش غذبانی
1397جهان با من برقصسروش صحت
1398بی سرکاوه سجادی حسینی
1399مجوز خروجکیارش اسدی‌زاده
14002888کیوان علیمحمدی، علی اکبر حیدری
1400شهرکعلی حضرتی

با عکسی از کاظم سیاحی در فیلم خماری به بررسی کارنامه هنری این بازیگر در قاب تلویزیون می‌پردازیم.

بیوگرافی کاظم سیاحی

سریال های کاظم سیاحی

سیاحی بازیگری در قاب تلویزیون را در سال 81 با کوچه اقاقیا تجربه نمود. وی پس از آن با نقش رحیم رحمتی در سریال لیسانسه‌ها به شهرت زیادی رسید. کاظم سیاحی در این سریال پرمخاطب نقش یک معتاد را برعهده داشت که در سه فصل این مجموعه نلویزیونی بسیار خوش درخشید.

کاظم سیاحی در سال 1397 برای نقش ارژنگ فیاض یک کارگاه پلیس در سریال شرایط خاص کاری از وحید امیرخانی مقابل دوربین قرار گرفت. این سریال یک کمدی قصه‌گوی موقعیت بود که بخشی از آن با جابجایی شخصیت در طول داستان رخ می‌داد. سیاحی در این مجموعه هم بازی درخشانی ارائه داد که بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

سریال های کاظم سیاحی

سالنام سریالکارگردان
1381بدون شرح (فعالیت در پشت صحنه)مهدی مظلومی
1381کوچه اقاقیا (بازی در یک قسمت)رضا عطاران
1386کارآگاهانحمید لبخنده
1389آنسوی بهشت
1391کلاه‌قرمزی 92 (صداپیشه جیگر)ایرج طهماسب
1392داوراناحمد امینی- بیژن میرباقری
1392-3کلاه‌قرمزی 91 (صداپیشه جیگر)ایرج طهماسب
1393کلاه‌قرمزی 94 (صداپیشه جیگر)ایرج طهماسب
1394یادداشت‌های یک زن خانه‌دارمسعود کرامتی
1395لیسانسه‌هاسروش صحت
1396لیسانسه‌ها 2سروش صحت
1396-97کلاه‌قرمزی 97 (صداپیشه جیگر)ایرج طهماسب
1398فوق لیسانسه‌هاسروش صحت

در ادامه با عکسی از این بازیگر در کنار پریسا مقتدی و امید نعمتی در پشت صحنه سریال لیسانسه‌ها این بخش از مقاله را به اتمام می‌رسانیم.

بیوگرافی کاظم سیاحی

کاظم سیاحی در شبکه نمایش خانگی

کاظم سیاحی در شبکه نمایش خانگی کارش را با بازی در نقش مارک (مهران ارک) برای مجموعه تلویزیونی کرگدن کاری از کیارش اسدی‌زاده آغاز کرد. داستان کرگدن حول محور چند جوان می چرخد که به واسطه مهارت‌شان وارد چالش آدرنالین می‌شوند و این سرآغاز رفاقت میان آن‌ها می‌شود. بازی درخشان سیاحی در این مجموعه نمایشی بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

کاظم سیاحی در شبکه نمایش خانگی

این بازیگر پس از کرگردن برای مجموعه نمایشی میدان سرخ به ایفای نقش پرداخت. در سال 1400 سیاحی برای نقش پیام در سریال جزیره کاری از سیروس مقدم انتخاب شد. جزیره پس از پخش با استقبال نسبتا خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد.

صداپیشگی پشه در مهمونی

کاظم سیاحی پس از همکاری موفقیت‌آمیزش با ایرج طهماسب در کلاه قرمزی، این بار برای شبکه نمایش خانگی صداپیشگی شخصیت پش در مجموعه نمایشی مهمونی را برعهده داشت. هنرنمایی سیاحی در صداپیشگی پشه خیلی زود این کاراکتر را به یکی از عروسک‌های محبوب در مهمونی مبدل نمود.

صداپیشگی پشه در مهمونی

پشه او دوست آقای طهماسب است و همیشه دوست دارد افراد و مهمان‌های او را نیش بزند که معمولا برای این کار جمله بده بزنیم را می‌گوید.

کاظم سیاحی در مگه تموم عمر چندتا بهاره

سیاحی پس از همکاری در چند فصل سریال لیسانسه‌ها و فیلم جهان با من برقص، در شبکه نمایش خانگی هم برای نقش شهرام ربانی در سریال مگه تموم عمر چندتا بهاره مقابل دوربین سروش صحت قرار گرفت. این سریال زندگی آرام اعضای خانواده ربانی را روایت می‌کند که با ورود ناخواسته یک مار، پیداشدن یک نسخه خطی و یک حفره اسرارآمیز دستخوش تحولاتی عجیب می‌شود. در این مجموعه نمایشی علاوه بر سیاحی بازیگرانی چون علی مصفا، قدرت‌الله ایزدی، آناهیتا افشار، مجید یوسفی، گیلدا ویشکی، اردشیر کاظمی، محمد نادری، احسان منصوری و بیژن بنفشه‌خواه به ایفای نقش پرداختند.

کاظم سیاحی در مگه تموم عمر چندتا بهاره

سالنام اثرکاگرداننقش
1398کرگدن کیارش اسدی‌زادهمارک
1400میدان سرخابراهیم ابراهیمیان
1400جزیرهسیروس مقدمپیام
1401مهمونیایرج طهماسبصداپیشگی پشه
1401مگه تموم عمر چندتا بهارهسروش صحتشهرام ربانی
1402مهمونی 2ایرج طهماسبصداپیشگی پشه
1402دفتر یادداشتکیارش اسدی‌زادهغراب

بیوگرافی کاظم سیاحی

صداپیشگی های کاظم سیاحی

سیاحی در حوزه صداپیشگی کارنامه‌ای درخشان دارد و تاکنون برای شخصیت‌های محبوبی چون جیگر، پشه، دو باریک و ذره بین در شهر موش‌ها 2 هنرنمایی داشته است. از دیگر آثار وی در این زمینه می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • تابستان شاد
  • باغ انگور
  • افسانه آبیتو
  • سرزمین کلمات و اعداد
  • مدرسه بابا عماد
  • محیط‌بان جزیره
  • قصه‌های جزیره
  • قصه‌های هدهد
  • نفرین شدگان

تئاترهای کاظم سیاحی

همان‌طور که اشاره شد، کاظم سیاحی بازیگری در حوزه تئاتر را از سال 1376 در استان اراک آغاز نمود.

تئاتر های کاظم سیاحی در اراک

نام نمایشکاگردانمحل اجرا
1376 بی خان و مانحمیدرضا زارعاستان مرکزی، جشنواره استان قم
توکایی در قفسفرامرز یگانه
بچه‌های تابستانفرامرز یگانه
صبح روز چهلم  ‏ ‏حمید زارعاستان مرکزی، جشنواره استانی – کردستان،جشنواره ‏استانی
شعبده و طلسمحمید زارعاستان مرکزی، جشنواره استانی ‏
تابستانهفرامرز یگانه
جنگ کورفرامرز یگانهاستان مرکزی، جشنواره سوره

تئاتر های کاظم سیاحی در تهران

سیاحی در سال 1382 فعالیت خود به عنوان دستیار کارگردان را برای نمایش قهوه تلخ کاری از شبنم طلوعی ادامه داد. وی کارگردانی مشترک با ساناز بیان را برای نمایش خواب‌های خاموشی را به عهده داشت که در سالن اصلی ‏فرهنگسرای نیاوران و همچنین کشورهای هلند، اسپانیا و جشنواره حس بوسنی و هرزگوین به اجر درآمد. در ادامه با عکسی از سیاحی در نمایش هم‌طناب به بررسی کارنامه هنری این بازیگر در حوزه نمایش می‌پردازیم.

تئاتر های کاظم سیاحی در تهران

سالنام نمایشکارگردانمحل اجرا
1382قهوه تلخ (دستیار کارگردان)شبنم طلوعیتئاترشهر، تالار سایه
1383نمایشنامه‌خوانی  کوراتت کوه یخپریسا پژوهندهفرهنگسرای نیاوران
1384مهاجرانساناز بیانتئاترشهر، تالار نو، جشنواره تئاتر فجر
1385درام‌های زندگیبابک محمدیفرهنگسرای نیاوران و فرهنگسرای ‏ارسباران
1385جزغاله‌های عاشقانهعلی هاشمیخانه نمایش
1386امروز دوستت ندارمعلی هاشمیتالار مولوی، جشنواره بانوان
1386خانه عروسکساناز بیانتئاترشهر، تالار قشقایی ـ بلغارستان
1387‏خواب‌های خاموشکارگردانی مشترک با ساناز بیانهلند- اسپانیا- ‏فرهنگسرای نیاوران، سالن اصلی
1388پاره‌های سادهعلی هاشمیخانه نمایش، جشنواره بانوان
1388دوازدهمنیژه ‌محامدیتئاترشهر ‌- ‌سالن ‌سایه
1391تن تن و راز قصر مونداسآروند ‌دشت ‌آرایایرانشهر ‌- ‌سالن ‌استاد ‌ناظرزاده ‌کرمانی
1392بی انتخابپردیس ‌سینمایی ‌ملت
1392باغ آلبالوحسن معجونیتماشاخانه ایرانشهر سان 1
1392هم‌طنابمهین ‌صدریسالن ‌همایش ‌دیپلماتیک ‌اکو
1393نمایشنامه‌خوانی نمایشی برای تواحسان ‌کرمی
1393رد پای صورتیآروند ‌دشت ‌آرایایرانشهر ‌- ‌سالن ‌استاد ‌ناظرزاده ‌کرمانی
1393نمایش عروسکی د، اول دارکوب  (صداپیشه)سروناز ‌نانکلیفرهنگسرای ‌نیاوران ‌- ‌سالن ‌خزر ‌(گوشه)
1393زن از خاطره عکس میگرفتامیر حسین اسانیفرهنگسرای ‌نیاوران ‌- ‌سالن ‌خزر ‌(گوشه)
1393نمایشنامه‌خوانی هارویملودی ‌آرام ‌نیاتئاتر ‌باران
1394موش توی پیت حلبیسید علی هاشمیتئاترشهر ‌- ‌سالن ‌سایه
1394نگاهمان می‌کنندمحمدرضا اصلیایرانشهر ‌- ‌سالن ‌استاد ‌ناظرزاده ‌کرمانی
1394زن از خاطره عکس میگرفتامیر حسین اسانیسی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر
1395نگاهمان می‌کنندمحمدرضا اصلیتماشاخانه مسعودیه (عمارت مسعودیه)
1395صور اسرافیلعامر مسافر آستانهایرانشهر ‌- ‌سالن ‌استاد ‌سمندریان
1395هارویملودی ‌آرام ‌نیاایرانشهر ‌- ‌سالن ‌استاد ‌ناظرزاده ‌کرمانی
1395صور اسرافیلعامر مسافر آستانهایرانشهر ‌- ‌سالن ‌استاد ‌سمندریان
1395هارویملودی ‌آرام ‌نیاایرانشهر ‌- ‌سالن ‌استاد ‌ناظرزاده ‌کرمانی
1396تو با کدام باد می روی؟کمال ‌هاشمیتئاتر ‌مستقل ‌تهران
1396اگه بمیریسمانه ‌زندی ‌نژادایرانشهر ‌- ‌سالن ‌استاد ‌ناظرزاده ‌کرمانی
1396آکواریومسیامک ‌احصاییتئاترشهر ‌- ‌سالن ‌چهارسو
1396اگه بمیریسمانه ‌زندی ‌نژادتئاتر ‌مستقل ‌تهران
1397فیلمنامه‌خوانی پیشخدمتکاوه ‌سجادی ‌حسینیخانه ‌نمایش ‌مهرگان ‌(سالن ‌قدیم)
1397تروماافسانه ‌ماهیانایرانشهر ‌- ‌سالن ‌استاد ‌ناظرزاده ‌کرمانی
1398بداههآروند ‌دشت ‌آرایایرانشهر ‌- ‌سالن ‌استاد ‌ناظرزاده ‌کرمانی
1398بداههآروند ‌دشت ‌آرایایرانشهر ‌- ‌تماشاخانه ‌ملک
1402کنسرت نمایش کلنلامیر ‌بشیریتالار ‌وحدت

بیوگرافی کاظم سیاحی

جوایز و افتخارات کاظم سیاحی

کاظم سیاحی به خاطر حضور درخشان در عرصه نمایش، تاکنون موفق به دریافت جوایزی شده است که در این بخش به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

عنوان جایزه
دریافت جایزه بهترین بازیگر (صبح روز چهلم) و‏ جایزه اول بازیگری مرد (بی خان و مان) در استان مرکزی
دریافت دیپلم افتخار (بی خان و مان) از جشنواره زاهدان‏ و جایزه اول بازیگری مرد (بی خان و مان) در جشنواره استانی‏ اراک
دریافت جایزه دوم بازیگری مرد (شعبده و طلسم) و (جنگ کور) در جشنواره استانی‏ اراک
1383جایزه دوم بهترین نقش‌خوانی مرد کوارتت کوه یخ
1388 دریافت جایزه سوم بازیگری مرد (پاره‌های ساده) از هشتمین جشنواره تئاتر بانوان

شایعات و حواشی کاظم سیاحی

امروزه چه در ایران یا جهان همواره بازیگران و چهره‌های مشهور در معرض حواشی مختلفی خواه کذب یا درست مواجه بوده‌اند که بازیگر چون کاظم سیاحی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

شایعات و حواشی کاظم سیاحی

از داغ‌ترین حواشی درباره این بازیگر می‌توان به وانکشش در پی خبر شایعه جیگر ممنوع التصویر شد، اشاره کرد که حواشی زیادی را به دنبال داشت. البته خیلی زود کذب بودن این خبر مشخص شد که و در آن زمان سیاحی در ایران نبود.

تاکنون شایعات زیادی مبنی بر همسر کاظم سیاحی مطرح شده که جملگی اخباری کذب هستند. این بازیگر تاکنون ازدواج نکرده و حداقل تا هنگام نگارش این مقاله در دوران مجردی به سرمی‌برد.

حقایق پنهان کاظم سیاحی

بدون شک در این بخش از بیوگرافی کاظم سیاحی دوست مایلید تا بیشتر با ابعاد پنهان زندگی این بازیگر آشنا شوید. به طور کلی، سیاحی بارها اعلام کرده که پیش از صداپیشگی ترجیح اولش فعالیت در حوزه بازیگری است. وی طی مصاحبه‌ای اذعان داشت که اصلا تحمل شیطنت بچه‌ها را ندارد و تا جای ممکن از این فضاها دوری می‌کند.

آلبوم عکس های کاظم سیاحی

کلام آخر

کاظم سیاحی سحرخیز از بازیگران برجسته حوزه نمایش است که با بازی در سریال لیسانسه‌ها و صداپیشگی عروسک‌های جیگر و پشه به شهرت زیادی رسید. وی فعالیت هنری خود را در اراک برای حوزه نمایش آغاز کرد و تاکنون در آثار زیادی به ایفای نقش پرداخته است. در این مقاله از پلازا به زندگی نامه کاظم سیاحی و بررسی کارنامه هنری این بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر پرداختیم.

امید است مقاله بیوگرافی کاظم سیاحی برای شما مخاطبین محترم مفید بوده باشد. لطفا پس از مطالعه کامل این مقاله نظرات خود را درباره این بازیگر مستعد و دوست‌داشتنی با ما در پلازا به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو