چطور استرس بی پولی را از بین ببریم؟

چطور استرس بی پولی را از بین ببریم؟


منبع: آرگا

172

1398/11/18

00:31


خیلی از افراد بر این باور هستند که امنیت با دارایی ایجاد می شود در نتیجه بسیاری از افراد دارایی های زیادی را به منظور افزایش خوشبختی و امنیت جمع می کنند و اکثر افراد استرس بی پولی را تجربه کرده اند که در این مقاله قصد دارید شما عزیزان را با این نوع استرس آشنا کنیم.

استرس ناشی از مسائل مالی یکی از انواع استرس های ناراحت کننده است که فکر و ذهن فرد را به خود مشغول می کند و این استرس از دیدگاه ما نسبت به پول و رابطه ما با آن ریشه می گیرد و تنها با اضافه کردن پول این مشکل قابل حل نمی باشد بلکه فقط روی نشانه های آن به صورت موقت سرپوش گذاشته و این اضطراب همیشه قابل برگشت است بنابراین تنها راه حل ساده این است که دیدگاه کلی تان را نسبت به پول تغییر دهید.

اضطراب ناشی از بی پولی

راه حل های استرس بی پولی

اگر از آن دسته افرادی هستید که دچار استرس ناشی از بی پولی شده اید با انجام دادن چند روش ساده می توانید فکرتان را در مورد پول تغییر دهید.

خوشبختی نیاوردن پول:

این فقط یک طرز فکر اشتباه است که پول خوشبخت تان می کند در صورتی که آدم های زیادی را می شناسید که پولدار نیستند اما شاد هستند و بسیاری از ادم ها پولداری را نیز دیده اید که خوشبخت نیستند و البته با برآوردن کردن نیاز های اساسی مالی درجه ای از امنیت ایجاد می شود که به کمتر از چیزی که تصور می کنید نیاز دارید بنابراین به منظور راه حل استرس بی پولی این طرز فکر که پول خوشبختی می آورد را کنار بگذارید تا زودتر بتوانید خوشبختی واقعی را تجربه کنید.

استرس ناشی از مسائل مالی

نیاز داشتن به کمتر از آنچه که فکر می کنید:

بسیاری از چیز هایی که فکر می کنید بدون آن ها نمی توانید راحت زندگی کنید برای بسیاری از مرد جهان یا حتی مادر و پدر بزرگ ها جزء کالای لوکس محسوب می شود و این باعث شده است که وسایلی مانند: گوشی موبایل، مایکروفر، ماشین، کمدهای بزرگتر و … را به عنوان یک کالای ضروری در زندگی تان قبول کنید به همین خاطر استرس های زیادی در زندگی تان ایجاد می شود و آنهایی که تصمیم دارند کمتر خرج کنند از فواید زیادی بهره مند می شوند.

روش های حل استرس بی پولی

لذت بخشیدن پول:

همانطور که می دانید افراد سخاوتمند سالم تر، شادتر و تحسین برانگیز می باشند و از زندگی شان راضی هستند و در نتیجه زندگی آن با استرس کمتری همراه است که در واقع از مهم ترین عواملی که سبب کاهش استرس می شود این است که کمی از پول تان را ببخشید.

اضطراب مسائل مالی

حیات بخشیدن به مرزها:

از دیگر روش های کاهش استرس بی پولی ایجاد کردن ساختار و چارچوب برای زندگی تان می باشد که در نتیجه حس ابداع و ابتکار را در شما ایجاد می کند و این امکان را برای فرد ایجاد می کند که برای شاد بودن نباید بیشتر از پولی که در می آورد خرج کند و به خاطر داشته باشید که زندگی بالاتر از داشته ها هیچ لذتی نخواهد داشت و تنها استرس را برای فرد ایجاد می کند بنابراین به منظور داشتن زندگی بهتر داخل مرزها و چارچوب درآمدتان زندگی کنید.

تیاه شدن زندگی با آرزوی پولدار شدن:

در بیشتر مواقع میل به داشتن پول بیشتر و بیشتر سبب از بین رفتن انرژی، به خطر انداختن ارزش ها و محدود کردن توانایی هایتان می شود بنابراین بهتر است که میل به پول دار شدن را از لیست تمایلات تان خارج کرده تا استرس کمتری را تجربه کنید.

کاهش استرس با چند راه حل ساده

پول تنها یک ابراز است:

پول در حقیقت یک ابزار است که لازم نباشد خودتان وسایل مورد نیاز تان را درست کنید و تنها هدف پول همین است و اگر برای برآورده کردن نیازهایتان پول کافی دارید نباید برای کسب درآمد بیشتر در خودتان استرس ایجاد کنید.

زود گذر بودن امنیت بدست آمده توسط پول:

به دلیل اینکه بسیاری از افراد بر این باورند که امنیت با دارایی به وجود می آید لذا حجم زیادی از دارایی شان را به منظور افزایش خوشبختی جمع می کنند و در حقیقت مسئله جمع کردن و نگهداری پول جزو تمرکز اصلی زندگی شان می شود و در همین زمان است که جامعه خوشبختی، آزادی و عشق را از دست می دهد که از مهم ترین دغدغه های انسان جست و جو برای امنیت و لذت است که باید در موقعیت مناسبی به دنبال آن باشید.

استرس بی پولی و روش های حل آن

داشتن ثروت هم مشکلاتی را به همراه دارد:

اینکه فقر سبب ایجاد مشکلاتی در فرد می شد کاملا درست است اما مشکلاتی نیز با داشتن ثروت ایجاد می شود که بسیاری از افراد تصور می کنند پولدار بودن همیشه خوب است و تمایل به پول دار شدن دارند اما بهتر است بدانید پولداری سبب از بین رفتن همدلی، زیادشدن غرور و خودخواهی، ترس از تنهایی و بزرگ کردن فرزندانی خوب است، اگر شما با این طرز فکر که پول سبب حل مشکلات تان می شود پیش می روید کاملا در اشتباه هستید و بهتر است دیدگاهتان را در این مورد تغییر دهید.

کاهش اضطراب ناشی از بی پولی

 همانطور که می دانید استرس با تاثیرات خطراتی از جمله خستگی، آسیب پذیری و اضطراب همراه است که متاسفانه از جمله عوامل استرس پول می باشد که با کمک گرفتن از روش های فوق می توانید دیدگاهتان را نسبت به پول تغییر دهید و در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی بیشتر با عوارض استرس، درمان استرس حاد و علت استرس بی دلیل بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو