۲ طرز تهیه ماسک سفیده تخم مرغ و زردچوبه؛ لطافت پوست در چند دقیقه

منبع: ستاره

246

1398/11/19

10:30


ماسک سفیده تخم مرغ و زردچوبه سرشار از خواص ضدعفونی‌کننده، ضدالتهابی و بمب آنتی‌اکسیدان است که درست همانند یک فیلتر عکاسی روی پوست می‌نشیند و تمام نقص‌های آن را می‌پوشاند.

ماسک سفیده تخم مرغ و زردچوبه؛ زیبایی و لطافت پوست در چند دقیقه


ستاره |
سرویس آرایش و زیبایی -
پوست لطیف و بی‌نقص آرزوی همه‌ی انسان‌هاست و همین نیاز هر روز ما را به سمت یک محصول گران‌قیمت از یک برندهای جدید می‌کشاند، غافل از آنکه تمام آنچه برای یک پوست بی‌عیب و نقص نیاز داریم، همین حالا در آشپزخانه‌ی خانه‌مان وجود دارد. ماسک سفیده تخم مرغ و ماسک زردچوبه هر کدام به تنهایی بی‌شمار خواص سلامتی و درمانی برای پوست دارند و قرن‌هاست برای رفع مشکلات پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این مطلب قصد داریم این دو را کنار هم بگذاریم و یک ماسک تقویتی و ضدعفونی‌کننده پوست معرفی کنیم. با ما همراه باشید.


در این مطلب بخوانید:


ماسک سفیده تخم مرغ و زردچوبه

مواد لازم

  • ۱ قاشق چای‌خوری زردچوبه
  • ۱ عدد سفیده تخم مرغ
  • دستمال کاغذی (اختیاری)
  • ۱ عدد قلموی پهن

 

طرز تهیه و اعمال ماسک

  1. سفیده تخم مرغ را با زردچوبه مخلوط کنید (حتماً زردچوبه اصل تهیه کنید)
  2. مواد را با همزن برقی به خوبی ترکیب کنید تا سفت شود و با قوام شود.
  3. قلمو را به مواد آغشته کرده و یک لایه نازک و یکدست روی صورت و گردن خود بمالید.
  4. در این مرحله روی پوست را با یک لایه دستمال کاغذی بپوشانید.
  5. بار دیگر قلمو را به مواد آغشته نموده و روی دستمال را با مواد ماسک بپوشانید.
  6. صبر کنید تا ماسک کاملاً روی صورتتان خشک شود (تا ۲۰ دقیقه). در طول این مدت تحت هر شرایطی از صحبت کردن و خندیدن پرهیز کنید تا باعث چروک پوست نشود.
  7. پس از خشک شدن ماسک، گوشه دستمال را بگیرید و به آرامی از صورتتان جدا کنید. نگاهی به روی دستمال بیندازید، جوش‌های سر سیاه و سرسفید و پوست‌های مرده را روی آن می‌بینید؟ پوست شما اکنون کاملاً پاک‌سازی شده است.
  8. یک راه دیگر برای اعمال این ماسک، قرار دادن آن بدون دستمال کاغذی است. در این صورت به هنگام برداشتن آن باید پوست را با آب ولرم بشویید.
  9. برای از بین بردن زردی زردچوبه، مقداری پنبه را به گلاب یا شیر آغشته نمایید و روی صورت بکشید. می‌بینید که زردی پوست به راحتی برطرف خواهد شد.

ماسک سفیده تخم مرغ و زردچوبه با آب پرتقال


ماسک سفیده تخم مرغ و زردچوبه + آب پرتقال

در این ماسک علاوه بر مواد قبلی، مقداری آب پرتقال نیز اضافه می‌شود تا خواص سفت‌کننده و تقویتی ماسک دوچندان شود:

مواد لازم

  • ۱ قاشق چای‌خوری آب پرتقال
  • ۱ عدد سفیده تخم مرغ
  • ۱ قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه


طرز تهیه و استفاده از ماسک

  1. آب پرتقال و سفیده تخم مرغ را آن‌قدر بزنید تا کف کند.
  2. پودر زردچوبه را اضافه کرده و هم بزنید. مواد نباید بیش از حد غلیظ و محکم شود.
  3. به کمک یک قلمو مواد را روی صورت و گردن خود بمالید و با حرکت دایره‌ای ماساژ دهید؛ بگذارید ۱۵ دقیقه بماند.
  4. ماسک خشک شده را به آرامی از روی پوست پاک کنید و مرطوب‌کننده بزنید. پیشنهاد می‌شود از ۳ الی ۴ قطره روغن زیتون به عنان مرطوب‌کننده طبیعی استفاده کنید.

 

خواص سفیده تخم مرغ برای پوست

تخم مرغ از منابع مغذی بسیار قدرتمند است که از دیرباز در روند تولید محصولات زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. یک عدد سفیده تخم مرغ تقریباً حاوی ۴ گرم پروتئین و مقادیر زیاد ویتامین و مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم و فولات است. انواع پوست‌ها به این مواد مغذی نیاز دارند و از آن بهره‌مند می‌شوند. سفیده‌ی تخم مرغ پوست شل و وارفته را سفت و محکم می‌کند، منافذ بزرگ پوستی و آکنه‌ها را محو می‌کند و به طور ویژه برای پوست‌های چرب و روغنی، منافذی که سبوم (چربی پوست) تولید می‌کنند را می‌بندد. همچنین اگر به دنبال راهی برای آب‌رسانی به پوست خود هستید، کافی است یک‌بار ماسک سفیده تخم مرغ را امتحان کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ماسک تخم مرغ برای پوست صورت + خواص ماسک تخم مرغ


خواص زردچوبه برای پوست

زردچوبه به لطف خواص ضدالتهابی و ضد باکتریایی، حفره‌های پوست را می‌بندد، قرمزی لکه‌های پوستی را کاهش می‌دهد و اگزما و آکنه روزاسه را التیام می‌بخشد. این ادویه‌ی دارویی یک روشن‌کننده‌ی طبیعی است که با تحریک گردش خون، تیرگی و پف زیر چشم ناشی از گردش خون ضعیف را برطرف خواهد کرد.

تا چه حد با ترک های پوستی آشنایی دارید؟ آیا می‌دانستید که زردچوبه به تنهایی قادر است با این خطوط باریک آزاردهنده مبارزه کند؟ خواص آنتی‌اکسیدان این ماده، سلول‌های غشایی پوست را تقویت کرده و این به پیشگیری و درمان لکه‌های پوستی کمک می‌کند.

همچنین بسیاری از افراد برای رفع خشکی پوست و آب‌رسانی پوست از این ماده طبیعی استفاده می‌کنند و از نتایج آن راضی هستند. زردچوبه یک آب‌رسان طبیعی است.

بیشتر بخوانید: آشنایی با خواص زردچوبه برای پوست و انواع ماسک زردچوبه


کلام آخر

زمانی که صحبت از ماسک‌ها و محصولات مراقبتی است، بزرگ‌ترین محبتی که می‌توانیم به پوست خود کنیم، انتخاب یک محصول کاملاً ارگانیک و طبیعی است که مطمئن باشیم به جای تقویت پوست، آن را درگیر عوارض و مشکلات بیشتر نمی‌کند. ماسک سفیده تخم مرغ و زردچوبه کاملاً طبیعی است و هزینه بسیار ناچیز آن، استفاده از این ماسک را برای تمامی افراد ممکن می‌سازد.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم با چند ماسک مراقبتی دیگر از جمله ماسک خرمالو، ماسک گوجه فرنگی، ماسک سرکه سیب، ماسک هندوانه، ماسک جعفری و ماسک کاهو نیز آشنا شوید. همین امروز دست به کار شوید و این ماسک فوق‌العاده را امتحان کنید. اگر نتیجه برایتان رضایت بخش بود، منتظر نظرات و تجربیات شما هستیم. از همراهی شما سپاس‌گزاریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو