سوسیس تخم مرغ زیباترین صبحانه جهان است اگر...

سوسیس تخم مرغ زیباترین صبحانه جهان است اگر...


منبع: ستاره

598

1398/11/22

10:30


سوسیس تخم مرغ شما می‌تواند یک املت سوسیس با گوجه یا املت سوسیس و پنیر پیتزا باشد، به شکل قلب یا گل سرو شود و خلاصه از همه دلبری کند! ببینید چطور می‌توان یک سوسیس تخم مرغ خوشمزه و زیبا پخت.

سوسیس تخم مرغ

 

ستاره | سرویس آشپزی - اگر به دنبال پختن غذاهای ساده با سوسیس باشید سوسیس تخم مرغ می‌تواند یک گزینه آسان و البته جالب باشد. بله، سوسیس تخم مرغ زیباترین صبحانه جهان است اگر در پخت آن خلاقیت به خرج بدهید! ما در این مطلب ابتدا به شما می‌گوییم که چطور املت سوسیس بپزید و از گوجه، رب یا پنیر پیتزا در این غذا استفاده کنید. در نهایت با دو فیلم خواهید دید که چطور سوسیس تخم مرغ را به شکل قلب یا گل در بیاورید!


آنچه در این مطلب خواهید خواند:


طرز تهیه سوسیس تخم مرغ 

مواد لازم مقدار
سوسیس ۴۰۰ گرم
تخم مرغ ۴ عدد
روغن یا کره به مقدار لازم
نمک به مقدار لازم
پنیر پیتزا، گوجه یا رب (دلخواه) به مقدار دلخواه

 

روش پخت سوسیس تخم مرغ ساده و کلاسیک

  • شما برای پخت این غذا که بیشتر می‌تواند یک صبحانه عالی باشد، می‌توانید از هر چند تا تخم مرغ یا سوسیس استفاده کنید! این بستگی به خود شما دارد که دوست دارید طعم سوسیس بیشتر باشد یا طعم تخم مرغ.
  • سوسیس‌ها را حلقه حلقه یا نگینی خرد کنید و آن‌ها را در روغن یا کره سرخ کنید.
  • وقتی سوسیس‌ها سرخ شدند تخم مرغ‌ها را بشکنید و روی آن‌ها بریزید. می‌توانید تخم مرغ را همراه با سوسیس خوب هم بزنید یا اینکه بگذارید تخم مرغ از سوسیس جدا باشد.
  • فراموش نکنید به تخم مرغ سوسیس نمک بزنید. وقتی تخم مرغ کاملا پخته شد، دیگر می‌توانید ظرف سوسیس تخم مرغ را از روی حرارت بردارید.

 

سوسیس تخم مرغ

 

طرز تهیه املت سوسیس و گوجه

  • برای تهیه سوسیس تخم مرغ با گوجه ابتدا سوسیس‌ها و گوجه‌ها را هر طور که دوست دارید (حلقه یا نگینی) خرد کنید.
  • سوسیس‌ها را در روغن یا کره سرخ کنید و بعد گوجه‌ها را بریزید.
  • اگر از آن آدم‌هایی هستید که دوست دارند در املت‌شان گوجه خیلی سرخ شده باشد، همین که سوسیس را کمی تفت دادید گوجه را اضافه کنید.
  • وقتی گوجه‌ها آنقدری که می‌خواهید سرخ شدند تخم مرغ را اضافه کنید و به غذا نمک بزنید.
  • هر وقت که تخم مرغ به خوبی پخت، املت سوسیس و گوجه شما آماده است.

 

سوسیس تخم مرغ با گوجه و سیب زمینی

 

طرز تهیه املت سوسیس و پنیر پیتزا

اگر دوست دارید تخم مرغ و سوسیس را با پنیر پیتزا بپزید کافی است بعد از اینکه تخم مرغ را اضافه کردید، رویش پنیر پیتزای رنده شده یا ورقه‌ای بگذارید. چنانچه حرارت ماهیتابه شما به قدری بود که پنیر را ذوب کند، دیگر نیازی نیست کاری کنید. ولی اگر پنیر پیتزا ذوب نشد حرارت را کم کرده و درب ماهیتابه را بگذارید. وقتی که پنیر پیتزا ذوب شد املت سوسیس و پنیر پیتزای شما آماده است.

 

سوسیس تخم مرغ با پنیر پیتزا

 

همچنین بخوانید: طرز تهیه املت با پنیر پیتزا؛ ساده اما بسیار لذیذ

 

طرز تهیه املت با رب و سوسیس

  • ابتدا سوسیس‌ها را در روغن سرخ کنید و در مراحل پایانی سرخ شدن سوسیس‌ها یک گوشه ماهیتابه هم رب گوجه فرنگی را سرخ کنید تا طعم خامی‌اش از بین برود.
  • حالا اگر دوست دارید سوسیس‌ها و رب را هم بزنید و بعد روی این مواد تخم مرغ بشکنید.
  • شما می‌توانید تخم مرغ خام و رب را ابتدا در ظرفی جداگانه مخلوط کنید و بعد مخلوط را روی سوسیس سرخ شده بریزید.
  • هر وقت که تخم مرغ شما پخته شد، املت شما با رب و سوسیس آماده است.

 

سوسیس تخم مرغ با رب

 

همچنین بخوانید: طرز تهیه املت با رب خوشمزه

 

فیلم طرز تهیه سوسیس تخم مرغ به شکل قلب و گل

همان طور که ملاحظه کردید شما می‌توانید با اضافه کردن مواد مختلف در درست کردن سوسیس تخم مرغ خلاقیت به خرج بدهید. به جز چیزهایی که گفتیم، می‌توانید در املت سوسیس از پیازچه، قارچ، سیب زمینی آب پز و... هم استفاده کنید؛ هر یک از این‌ها خودش می‌تواند یک صبحانه خوب با سوسیس باشد. اما با استفاده از سوسیس و تخم مرغ به تنهایی نیز می‌توانید یک صبحانه زیبا به شکل قلب یا گل داشته باشید. 

برای اینکه بتوانید سوسیس را به شکل قلب در بیاورید نیاز است که آن را کمی بجوشانید. این کار هم باعث نرم شدن سوسیس می‌شود و هم اگر حین سرخ کردن تمام سطح سوسیس شما با روغن در تماس نبود، خیال‌تان از بابت پختن سوسیس راحت است.

ویدیو آموزشی سوسیس تخم مرغ به شکل قلب

در فیلم زیر طرز تهیه سوسیس و تخم مرغ به شکل قلب را خواهید دید:

 

 

ویدیو آموزشی سوسیس تخم مرغ به شکل گل آفتابگردان

حالا بیایید ببینید طرز تهیه سوسیس و تخم مرغ به شکل گل چگونه است. اینجا برای اینکه سوسیس شکلش را به خوبی حفظ کند از خمیر استفاده شده و شما می‌توانید این خمیر را با دستور خمیر جادویی درست کنید.

 

 

سخن آخر

همان طور که دیدید با سوسیس و تخم مرغ می‌شود صبحانه‌هایی فوق‌العاده درست کرد. در مورد درآوردن سوسیس به اشکال مختلف باید گفت که اساس و پایه همه اشکال همان جوشاندن سوسیس و استفاده از سیخ چوبی یا خلال دندان است. شما می‌توانید باز هم با کمک خلاقیت خودتان اشکال دیگری هم بسازید و به ما در بخش نظرات بگویید که چطور این کار را انجام دادید.

اگر هم از پختن نیمروهای جالب خوش‌تان می‌آید پیشنهاد می‌کنیم نگاهی هم به ۱۰ ایده‌ برای پخت نیمرو؛ ایده های اشتهاآور و جذاب  بیندازید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو