آموزش طرز تهیه «کیک بلک فارست» بسیار خوشمزه در منزل

منبع: نمکستان

157

1398/11/24

16:32


اصالت این کیک به جنوب غربی آلمان و منطقه بلک فارست برمی گردد و برخی معتقدند در قرن شانزدهم در همین منطقه بود که پخت این کیک رواج پیدا کرد.

نمکستان : اصالت این کیک به جنوب غربی آلمان و منطقه بلک فارست برمی گردد و برخی معتقدند در قرن شانزدهم در همین منطقه بود که پخت این کیک رواج پیدا کرد. افسانه هایی نیز درباره این کیک وجود دارد از جمله اینکه زنی با لباسی سنتی در جنگل راه میرفته و این کیک الهام گرفته از لباس اوست.

مثلا شکلات تیره رنده شده روی کیک مانند دامن سیاه آن زن بود و لباس سفیدش مانند خامه روی کیک است و گیلاسهای کیک مانند کلاه منوگوله دار قرمز روی موهایش است. حالا برویم سراغ مواد اولیه و نحوه درست کردن کیک بلک فارست خوشمزه.

دستور پخت کیک بلک فارست

مواد لازم برای تهیه کیک بلک فارست :

تخم مرغ ۲ عدد
شکر یک و یک دوم پیمانه
روغن مایع ۱۰۰ میلی لیتر
وانیل ۲ قاشق چایخوری
شیر ۱۶۰ میلی لیتر
آرد ۱۸۰ گرم
پودر کاکائو ۶۰ گرم
بیکینگ پودر ۲ قاشق چایخوری
آب داغ ۱۲۰ میلی لیتر
شربت گیلاس یا آلبالو ۸۰ میلی لیتر
مربای گیلاس یا آلبالو به مقدار لازم
خامه فرم گرفته ۴ پیمانه
شکلات رنده شده ۲۰۰ گرم
گیلاس یا آلبالو برای تزئین مقداری

طرز تهیه کیک بلک فارست

طرز تهیه کیک بلک فارست :

بعد از اینکه مواد اولیه را آماده کردید میریم سراغ درست کردن این کیک اعجاب انگیز فوق العاده خوشمزه که جون میده در مهمونیها و یا تولد، بپزیدش و از طعم و عطر بی نظیرش لذت ببرید.

مرحله اول :  ابتدا دو عدد تخم مرغی را که داشتیم در ظرفی میشکنیم و آنقدر با همزن، همش میزنیم تا کف کند. هم با دست و هم با همزن برقی میتونید این کار رو انجام بدید که خب همونطور که میدونید اگه بخواید با دست همش بزنید هم مدت زمان زیادی طول میکشه تا تخم مرغها کف کند و هم باعث خستگیتون میشه.

مرحله دوم : بعد اینکه تخم مرغها را هم زدید و کف کرد،روغن مایع،شیر و وانیل را به تخم مرغها اضافه میکنیم و کمی مخلوطشان میکنیم. در ظرف دیگری آرد، بیکینگ پودر و همچنین پودر کاکائو را الک میکنیم و باهم مخلوط میکنیم و این مواد خشک را به مخلوط مایع که قبلا آماده اش کردیم یعنی ترکیب تخم مرغ و روغن مایع و شیر اضافه میکنیم و هم شان میزنیم تا خمیر یکدستی به دست آید و سپس آب داغ را نیز به آن اضافه میکنیم.

مرحله سوم :  خمیر به دست آمده را در یک قالب گرد که از قبل چربش کردیم و کمی آرد پاشی کرده ایم میریزیم و در فری که در دمای ۱۸۰ در جه سانتیگراد (۳۵۰ درجه فارنهایت) از قبل گرم کرده ایم،میگذاریم تا برای بیست دقیقه در این دما بپزد. بعد از زمان سپری شده مورد اشاره، قالب را از فر بیرون می آوریم و میگذاریم تا حسابی خنک شود و آنگاه کیک مان را از قالب در میاوریم و با چاقوئی تیز آن را به صورت افقی به چهار قسمت مساوی برش میدهیم.

مرحله چهارم : با برس کمی شربت گیلاس یا آلبالو را روی کیک میمالیم و سپس مربای آلبالو و گیلاس که از قبل تهیه اش کردیم را روی برشهای کیک میریزیم. روی کیک مان مقداری خاه فرم گرفته شده قرار میدهیم و سپس لایه دیگر کیک را روی آن قرار داده و این مراحل را با بقیه مواد تکرار کنید.

دیواره های کیک را با خامه فرم گرفته شده و شکلات رنده شده تزئین کنید و روی کیک را نیز با همین مواد بپوشانید و با کمی گیلاس یا آلبالو زیباترش کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو