نگاهی به دریاچه شورمست و زیبایی های این منطقه

نگاهی به دریاچه شورمست و زیبایی های این منطقه


منبع: آرگا

121

1398/11/26

22:51


دریاچه ها همواره یکی از مهم ترنی چشم اندازهای طبیعی و جاذبه های توریستی می باشند دریاچه شورمست نیز یکی از مهم ترین این دریاچه ها است و در منطقه سوادکوه واقع شده است. این منطقه هر روزه محلی برای تفریحات و طبیعت گردی توریستان است و در دل کوه های شگفت انگیز سوادکوه قرار دارد و زیبایی خاص خود را دارد.

یکی از جاذبه های دنج در نقاط مختلف دنیا دریاچه ها هستند که امکان تفریح کردن و قایق سواری را برای گردشگران فراهم می کنند در جنگل های سوادکوه نیز دریاچه ای زیبا و بکر وجود دارد که در کوه های این منطقه واقع شده است. طبیعت زیبای جنگل از یک سوی صدای پرندگان از سوی دیگر جذابیت خاصی به این منطقه بخشیده است و شما نیز چنین چشم اندازی را در کمتر جایی از دنیا می بینید این دریاچه بسیار شناخته شده است و یکی از مهم ترین زیبایی ها و جاذبه های استان مازندران به شمار می آید. تجربه سفر به منطقه ای که تلفیقی از جاذبه های طبیعی دوست داشتنی را دارد می تواند روز شما را خاطره انگیزتر کند و بی شک لحظاتی خوب و خوش را در کنار عزیزان خود و در اطراف این دریاچه زیبا و بکر سپری خواهید کرد. با وجود اینکه در گوشه و کنار خطه سرسبز مازندران می توان شاهد چشم اندازهای سرسبز و مختلفی بود می توان این بار از جایی متفاوت تر دیدن کرد و به سراغ این ذریاچه با چشم اندازهای طبیعی مختلف آن رفت. همانطور که بیان شد تفریحات این دریاچه بسیار متنوع است اما به دلیل عمق زیادی که در آن وجود دارد این منطقه برای شنا کردن شما عزیزان اصلا مناسب نخواهد بود عمق این دریاچه زیبا ۵ تا ۱۵ متر است که بیشتر امکان قایق رانی را برای گردشگران فراهم کرده است.

دریاچه دیدنی شورمست:

در اغلب مسافرت ها تنها مکانی که به آن سفر می کنید اهمیت ندارد بیشتر گردشگران دوست دارند به منطقه ای سفر کنند که در طول مسیر نیز از زیبایی های آن لذت ببرند و با وجود امنیتی که در مسیر جاده دارند از امکانات آن نیز نهایت استفاده را داشته باشند. در طول جاده زیبای فیروزکوه می توانید با طبیعت چشم نوازی آشنا شوید زیبایی های این مسیر خستگی را از تن شما دور می کند به عنوان مثال یکی از زیبایی هایی که در طول این مسر می توانید از تماشای آن لذت ببرید پل ورسک است این پل در مسیر فیروزکوه به سوادکوه واقع شده است. در انتهای این جاده به دریاچه زیبا و دیدنی شورمست در سوادکوه نزذیک می شوید مسیر این جاده پر پیچ و خم است و زیبایی های خاص خود را دارد این دریاچه در مسیر خاکی بعد از سوادکوه قرار گرفته است و بسیار دیدنی می باشد.

زیبایی های شورمست

مشخصات دریاچه:

در بالای ارتفاعات پل سفید در مطقه ای از جنگل های انبوه توسکا دریاچه ای با وسعت ۱۵ هزار متر مربع واقع شده است دریاچه ای که از دل کوه های نواحی می جوشد عمیق این دریاچه بالا است و در برخی از مناطق به ۱۵ متر نیز می رسد. درختان کهنسالی که در این مناطق وجود دارند بر جذابیت طبیعت گردی این منطقه افزوده اند این منطقه دوست داشتنی دارای امکانات تفریحی متعددی است. خیلی از گردشگران با سفر به این منطقه دیدنی از دیدنی های پل سفید و زیبایی های مناطق مختلف آن نیز بازدید می کنند پل سفید یکی از شهرهای معروف و محلی در این منطقه است.

جاذبه های گردشگری:

برای اینکه بهترین تعطیلات خود را در دریاچه شورمست سپری کنید باید تمامی جاذبه های این منطق و اطراف آن را بشناسید اغلب گردشگران این منطقه را یک منطقه گردشگری مهم می دانند و علت آن وجود جنگل های عظیم و انبوه، تنوع گونه های درختی به ویژه راش و آب های نیلگون دریاچه است که یک منطقه تفریحی را ایجاد کرده است. در اطراف این دریاچه جاذبه های توریستی متعدد دیگری نیز وجود دارند یکی از مهم ترین این جاذبه ها روستای سنگده است از دیگر جاذبه های اطراف دریاچه نیز می توان به این موارد اشاره کرد:

دیدنی های دریاچه شورمست

  • غار اسپهبد خورشید
  • قلعه کنگو
  • پل ورسک یا تنگه ورسک که نرسیده به جاده دریاچه است
  • طبیعت گردی و پیاده روی کردن در جنگل
  • جنگل های ارفع ده
  • جنگل های انبوه و درختان راش
  • تفریحات آبی و دوچرخه سواری
  • قایق رانی
  • اسب سواری کردن
  • ماهی گیری کردن از دریاچه

همچنین گردشگران و علاقه مندان می توانند از مکان های دیدنی سوادکوه و نقاط گردشگری این شهر زیبا دیدن کنند سوادکوه یکی از شهرهای استان مازندران است که دارای چشم اندازهای جنگلی و طبیعتی بکر است.

امکانات تفریحی شورمست

امکانات گردشگری:

یکی از عواملی که موجب می شود تا یک منطقه توریستی شهرت بیشتری پیدا کند و گردشگران زیادی را به خود جذب کند امکانات تفریحی و رفاهی است که در اطراف جاذبه ها برای گردشگران ارائه می شوند در دریاچه شورمست نیز امکانات متعددی برای گردشگران ارائه می شودکه لذت سفر را برای آن ها دو چندان می کند. یکی از مهم ترین این امکانات، امکانات اقامتی است که برای شما عزیزان فراهم شده است کلبه هایی که در این منطقه کرایه داده می شوند امکان اقامت چند روزه برای گردشگران فراهم کرده اند. روستاهایی که در اطراف این دریاچه هستند نیز خانه های خود را برای چند شبی به شکل کرایه در اختیار شما قرار می دهند. یکی دیگر از لذت های سفر به این منطقه لذت خوردن غذاهای شمالی با طعم و مزه های خاص است همه ما به خوبی غذاهای محلی این استان را می شناسیم و می دانیم که که کدبانوهای این استان به طبخ غذاهای خوشمزه معروف هستند. این دریاچه یکی از مکان های دیدنی مازندران و جاذبه های چشم نواز طبیعی در این استان است.

چشم اندازی از شورمست

اما ممکن است برخی از گردشگران بخواهند از طبیعت دریاچه شورمست نهایت لذت را ببرند این دسته از افراد برای اقامت خود نیز تدارک دیده اند و با زدن چادر در محیط های جنگلی و نزدیک به روستاها لذت سفر خود را بیشتر می کنند. این منطقه به لحاظ امنیتی بسیار بالا است اما با این وجود بهرت است چادرهای خود را در مسیرهای پرتردد نصب کنید تا از امکانات امنیتی و رفاهی بیشتری نیز برخوردار باشید. همچنین برای چادر زدن باید امکانات زیادی را به همراه داشته باشید از این رو با اقامت در ویلاها و کلبه ها می توانید سفری خاطره انگیزتر را نیز داشته باشید.

این دریاچه محلی برای گشت و گزارهای خانوادگی است و در ارتفاع ۹۴۰ متر از سطح دریا قرار گرفته است امکاناتی که در اطراف این دریاچه برای گردشگران ارائه می شود موجب شهرت و محبوبیت آن شده است. خیلی از گرشگران و علاقه مندان با شرکت در تورهای مسافرتی به این مناطق سفر می کنند و تجربه ای جمعی از سفر خود خواهند داشت بیشتر گردشگران نیز در ایام تعطیل و آخر هفته به این منطقه سفر می کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو