فیلم ساقط شدن جنگنده "تورنادو" منتشر شد

منبع: برترین ها

83

1398/11/27

16:35


جنبش انصارالله یمن فیلم ویدیویی را منتشر کرد که لحظه ساقط شدن جنگنده سعودی ائتلاف عربی را در آسمان استان الجوف یمن مستند می‌کند.

خبرگزاری ایسنا: جنبش انصارالله یمن فیلم ویدیویی را منتشر کرد که لحظه ساقط شدن جنگنده سعودی ائتلاف عربی را در آسمان استان الجوف یمن مستند می‌کند.

سخنگوی نیروهای انصارالله از ساقط شدن جنگنده تورنادو در آسمان الجوف در جریان انجام ماموریت متجاوزان این ائتلاف خبر داد و اعلام کرد: این جنگنده با موشک پیشرفته زمین به هوا ساقط شده است.

جنبش انصارالله فیلم زمان ساقط شدن جنگنده تورنادو را شامگاه شنبه منتشر کرد.

همچنین فعالان وابسته به انصارالله تصویر اولیه کادر جنگنده سعودی ساقط شده در استان الجوف در شمال شرق یمن را منتشر کردند.

به گفته منابع، انصارالله توانستند خلبان جنگنده و کمک خلبان را دو ساعت بعد از سقوط جنگنده به اسارت درآورند.

طبق تصاویر اولیه منتشر شده کمک خلبان جنگنده تورنادو جراحات شدیدی برداشته است.

این در حالی است که ترکی المالکی، سخنگوی نیروهای ائتلاف عربی هم ضمن تایید ساقط شدن این جنگنده در جریان انجام مأموریت پشتیبانی هوایی از نیروهای مزدور دولت مستعفی یمن اعلام کرد، عملیات جست‌وجو و نجات در محل سقوط جنگنده تورنادو اجرایی و احتمال وقوع خسارت‌های جانبی در جریان این عملیات ابلاغ شد و کلیه اسناد مربوط به احتمال بروز حادثه به تیم مشترک ارزیابی حوادث ارسال می‌شود.

جنگنده‌های ائتلاف سعودی آمریکایی شهروندانی که اطراف لاشه جنگنده‌ ساقط شده جمع شده بودند و نیز سه منزل و خودرو را هدف گرفتند و در اثر آن ۳۲ غیرنظامی شهید شدند که در میان آنها کودکان نیز هستند.

جنگنده‌های دشمن بارها محل سقوط جنگنده تورنادو را هدف گرفته و مانع نجات زخمی‌ها توسط امدادگران شدند و همین مسأله موجب افزایش شمار شهیدان شد.

همچنین دفتر سیاسی انصارالله این جنایت را محکوم و هشدار داد، این جنبش در برابر این جنایت‌ها ساکت نخواهد نشست. عربستان و امارات ابزارهای آمریکا هستند که برای اجرای طرح‌های تخریبی خود از آنها استفاده می‌کند. این جنایت‌ها چهره زشت آمریکا و نیز میزان شکست و ناامیدی دشمن را افشا می‌کند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو