آموزش طرز تهیه «برگر بوقلمون» خانگی و بسیار خوشمزه

منبع: نمکستان

130

1398/12/6

06:37


همگی به خوبی می دانیم که فست فود ها بسیار مضرر هستند و نباید در مصرف آن ها زیادروی کرد. اما درمورد برگر بوقلمون کمی استثنا وجود دارد...

نمکستان: برخی از ما در خوردن فست فود ها مخصوصا برگر زیادروی می کنیم. اما همگی به خوبی می دانیم که فست فود ها بسیار مضرر هستند و نباید در مصرف آن ها زیادروی کرد. اما درمورد برگر بوقلمون کمی استثنا وجود دارد. این دستور العمل آسان به همه نکات کلیدی اشاره کرده و هوس ما را بدون گناه گوشت قرمز برآورده می کند.

مواد تشکیل دهنده برای تهیه برگر بوقلمون :

پیاز متوسط ۱ عدد
گوشت بوقلمون بدون چربی ۲۵۰ گرم
سس ورشستیر ۱ قاشق غذاخوری
سس گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
نمک ۳/۴ قاشق چایخوری
فلفل دلمه ای یک عدد
روغن کلزا دلخواه

برگر بوقلمون طرز تهیه برگر بوقلمون در منزل

طرز تهیه برگر بوقلمون :

پیاز را با رنده ریز رنده کنید. شما باید حدود دو قاشق غذاخوری پیاز رنده شده (و آب زیادی که می توانید از آن جدا کنید) داشته باشید. در یک کاسه گوشت بوقلمون، سس ورشستیر، کچاپ، نمک و فلفل قرار دهید. با استفاده از یک چنگال، خوب آن را با هم مخلوط کنید.

سپس مخلوط با دست به خوبی ورز دهید.

تابه را روی حرارت قرار داده و روغن کلزا را روی آن اسپری کنید و روی حرارت ملایم قرار داده اجازه دهید تا کاملا گرم شود. سپس برگر ها را اندازه کف دست پهن کرده و درون تابه ی گرم شده سرخ می کنید.

زمان سرخ شدن برگر ها به ذائقه ی شما بستگی دارد برخی علاقه دارند که برگر را کمی آبدار میل کنند و برخی دیگر می خواهند برگر کاملا مغز پخت شود.

دستور تهیه همبرگر بوقلمون خانگی و خوشمزه

اطلاعاتی درمورد گوشت بوقلمون :

گوشت بوقلمون بسیار مغذی است و یک منبع پروتئین محبوب در سراسر جهان شناخته می شود.

مواد مغذی موجود در بوقلمون بستگی به برش دارد. به عنوان مثال، گوشت تیره، که در ماهیچه های فعال مانند پا یا ران ها وجود دارد، نسبت به گوشت سفید چربی و کالری بیشتری دارد در حالی که گوشت سفید حاوی پروتئین کمتری است.

بعلاوه، پوست بوقلمون پرچرب است. این بدان معنی است که برش های دارای پوست دارای کالری و چربی بیشتری نسبت به برش های بدون پوست هستند.

به عنوان مثال، ۱۰۰ گرم بوقلمون با پوست ۱۶۹ کالری و ۵.۵ گرم چربی دارد، در حالی که همین مقدار بدون پوست دارای ۱۳۹ کالری و فقط ۲ گرم چربی است.

گوشت بوقلمون گوشتی بسیار محبوب است که دارای پروتئین با کیفیت بالا، ویتامین های گروه B، سلنیوم، روی و فسفر است.

این گوشت می تواند به دلیل دارا بودن مواد مغذی فراوان از جنبه های مختلف سلامتی از جمله رشد و نگهداری ماهیچه ها بسیار مفید باشد.

شما به راحتی می توانید این گوشت را در سوپ ها، سالادها، کاری ها و بسیاری غذاهای دیگر بگنجانید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو