تشریح برنامه‌های مقابله با کرونا در استان تهران

منبع: برترین ها

63

1398/12/9

01:14


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تأکید بر آمادگی کامل شبکه‌های بهداشتی و درمانی این دانشگاه در استان تهران، گفت: در همه بیمارستان‌ها بخشی ویژه به بیماران کرونا اختصاص پیدا کرده است.

خبرگزاری فارس: ایاد بهادری منفرد، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره «عدم توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده در مراکز و خانه‌های بهداشت تابعه این دانشگاه در استان تهران»، اظهار داشت: باید وزارت بهداشت ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده را در اختیار ما قرار دهد تا ما آن را در بین شبکه‌های بهداشت تحت پوشش خود قرار دهیم؛ وزارت بهداشت اکنون شروع توزیع این وسایل را در شهرهایی که بیشتر با بیماری کرونا درگیر هستند آغاز کرده و ما منتظر هستیم تا وزارتخانه این وسایل را در اختیار ما قرار داده تا توزیع کنیم.

وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه و ارائه خدمات آموزشی به مردم، افزود: آموزش‌های لازم را آغاز کرده‌ایم و به یکسری از مراکز بهداشتی خود را تبدیل به مراکز 24 ساعته کرده‌ایم تا کار غربالگری بیماری‌های تنفسی را انجام دهد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه کرد: اکنون 29 مرکز خود را فعال کرده‌ایم؛ به شکلی که فعالیت 17 مرکز را 24 و 12 مرکز را 16 ساعته کرده‌ایم تا کار غربالگری را انجام دهند؛ ضمن اینکه 18 مرکز دیگر ما که تا ساعت 14 فعالیت می‌کنند، در صورت نیاز به ارائه خدمات، ساعت فعالیت آنها 18 ساعت یا در نهایت 24 ساعته خواهد شد.

بهادری منفرد از توزیع بروشورهای آموزشی در سطح شبکه‌ها و مراکز بهداشتی - درمانی تحت پوشش این دانشگاه خبر داد و گفت: اکنون مدیریت شبکه‌های بهداشت تحت پوشش این دانشگاه به صورت شبانه‌روزی آماده و در حال کشیک هستند تا اگر مردم نیاز به خدمات داشتند آنرا ارائه دهند؛ ضمن اینکه به شبکه‌های تحت پوشش اعلام کرده‌ایم تا شماره تلفن‌های خود را برای پاسخگویی به سؤالات مردم اعلام کنند.

وی با تأکید بر پرهیز مردم از مراجعه به اخبار نادرست در شبکه‌های مجازی یادآور شد: آمادگی داریم تا آزمایشگاه‌هایی که اعلام توانایی برای انجام آزمایش کرونا ویروس را دارند، با آنها همکاری کرده و کیت‌های آموزشی دراختیار آنها قرار دهیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: اگر موردی وجود داشته باشد با توجه به تمهیدات لازم اقدام لازم را انجام می‌دهیم؛ ضمن اینکه بحث آموزش خانواده افراد مبتلا نیز مورد توجه قرار دارد.

بهادری منفرد درباره «شایعه وجود بیمار کرونا در ورامین»، خاطر نشان کرد: هیچ نمونه مثبت ابتلا به کرونا در ورامین وجود نداشته است.

وی با تأکید بر رعایت بهداشت فردی و اقدامات پیشگیرانه از سوی مردم، بیان داشت: موضوع نظارت و کنترل ابتلا به بیماری کرونا در سطح مناق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بسیار مورد توجه قرار دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تأکید کرد: در مناطقی که احتمال وجود موارد بیشتری داده شود، نظارت و کنترل شدیدتری اعمال می‌شود.

بهادری منفرد یادآور شد: اکنون ستاد هدایت اورژانس 115 کاملا آماده بوده و به محض اینکه متوجه وجود بیماری شوند، هدایت و ارجاع بیمار به مراکز درمانی انجام می‌شود؛ ضمن اینکه بیمارستان‌های دیگر تحت پوشش نیز در آمادگی قرار دارند.

وی با بیان اینکه بخشی از بیمارستان‌های تحت پوشش به بیماران کرونا اختصاص پیدا کرده است، تصریح کرد: بیمارستان مسیح دانشوری یکی از بیمارستان‌های مهم کشور در این خصوص است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی متذکر شد: در صورت کامل بودن ظرفیت در این بیمارستان، بیماران به بیمارستان‌های دیگر انتقال پیدا می کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو