جزیره قشم و هنگام

منبع: همگردی

127

1398/12/12

16:36


جزیره هفت شگفتی قشم یکی از بکرترین و زیباترین مراکز توریستی می باشد که در جنوب کشور ایران و جوار دریای خلیج فارس واقع شده و از جاذبه های تفریحی و طبیعی بی نظیری برخوردار است. جزیره هنگام نیز یکی از زیباترین و دنج ترین جزایر ایران می باشد که در فاصله دو کیلومتری از جنوب شرقی جزیره قشم واقع شده و با جزیره قشم تقریباً 45 دقیقه فاصله دارد.

ژئوپارک جهانی قشم، لقب اولین و بزرگترین ژئوپارک خاورمیانه را به خود اختصاص داده است. در ژئوپارک قشم شما می توانید شاهد تماشای بام قشم، تنگه چاه کوه، دره تندیس ها، دره شور، دولاب، سایت نمکدان، کورکوراکوه و تنگ عالی باشید.

از مهم ترین جزایر اطراف قشم و هنگام می توان به جزیره هرمز و جزیره لارک اشاره کرد.

جزیره قشم و هنگام

دیدنی های جزیره قشم و هنگام

از جمله جاذبه های گردشگری جزیره قشم می توان به جزایر ناز، جنگل حرا، دره رنگین کمان، پارک کروکودیل، دژ پرتغالی ها، ژئو پارک قشم و دره ستارگان اشاره کرد.

از شگفت انگیزترین جاذبه های جزیره هنگام می توان به کشتی به گل نشسته پرتغالی ها، سواحل نقره ای، خاک سرخ، بازار سنتی هنگام، نخلستان های هنگام، پارک کروکودیل، سنگ مادر و دختر، خاردم مصری، آهوها، دلفین ها و رستوران های سنتی با غذاهای دریایی اشاره کرد.

یکی از تماشاترین صحنه ها در جزیره هنگام، حرکت رها و آزادانه ماهی های رنگارنگ آکواریومی در اطراف جزیره هنگام است که در اطراف صخره ها، سر از آب بیرون می آورند و به این سو و آن سو شنا می کنند.

جزیره هنگام نیز مانند جزیره قشم و برخی نقاط جنوبی ایران از نعمت خاک سرخ برخوردار بوده و به همین سبب نیز بسیار معروف می باشد. جنوبی ها از این خاک به عنوان ادویه در غذاهای خود استفاده می کنند.

هواشناسی این منطقه

جزیره قشم و هنگام در اقلیمی گرم و خشک واقع شده اند و اختلاف درجه حرارت شان بسیار بالا می باشد. حداقل و حداکثر دمای به ثبت رسیده در این جزیره صفر درجه و 46 درجه سانتیگراد می باشد. میزان رطوبت هوا در این جزایر بالا بوده و گاهی اوقات به 100 درصد افزایش می یابد.

بهترین زمان سفر به جزیره قشم و هنگام از اواخر زمستان تا اوایل بهار می باشد که هوا معتدل بوده و از میزان رطوبت هوا کاسته شده است.

وضعیت اقامتی جزایر قشم و هنگام

برای اقامت در جزیره قشم می توانید از هتل، کمپینگ، خانه و سوئیت اجاره ای، هتل آپارتمان و اقامتگاه های بومگردی استفاده کنید. اما برای بازدید از جزیره هنگام یک روز کافی می باشد و نیازی به اقامت نیست. شما می توانید اقامت تان را در قشم داشته باشید و تنها یک روز به دیدن هنگام بپردازید و سپس به قشم برگردید.

سوغاتی های معروف قشم و هنگام

قشم: نان پنیری، ادویه محلی، نان تمشی، مسقطی، خوراکی های وارداتی، صنایع دستی، لباس سنتی، زیور آلات دست ساز.

هنگام: موجودات تاکسیدرمی شده دریایی، زیور آلات ساخته شده با صدف، روغن ماهی و ادویه جات از جمله معروف ترین سوغات جزیره هنگام می باشد.

آژانس هواپیمایی معتبر برای خرید تور قشم و هنگام

مجموعه ماهبان گشت آسمان با استفاده از تجربه مشاوران و کارمندان با تجربه در ارائه خدمات تور قشم، توانسته تا رضایت مشتریان خود را در این مقصد جلب نماید. برای خرید تور قشم می توانید با تماس با شماره 88482850 تماس گرفته و از اطلاعات کامل تور باخبر شوید.

جزیره قشم و هنگام 2

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو