طرز تهیه شربت لیمو عمانی خوش طعم و ایده آل در منزل

طرز تهیه شربت لیمو عمانی خوش طعم و ایده آل در منزل


منبع: آرگا

181

1398/12/24

22:15


در این آموزش طرز تهیه شربت لیمو عمانی خوش طعم را در اختیار شما کدبانوهای عزیز و گرامی قرار داده ایم که امیدواریم به کمک مراحل ذکر شده بتوانید شربتی خوشمزه را در منزل تهیه نمایید و از طعم آن نهایت لذت را ببرید.

به لیمو ترش خشک شده لیمو عمانی می گویند که دارای عطر و طعم خاصی می باشد همچنین لیمو عمانی دارای خواص زیادی است و از آن اغلب به عنوان چاشنی استفاده می گردد ولی اگر شما تمایل دارید از خواص بی نظیر لیمو عمانی بهره مند شوید بهتر است شربت لیمو عمانی را در منزل تهیه نمایید.

شربت از انواع نوشیدنی های پرطرفدار است که با روش های مختلفی نظیر شربت به لیمو و شربت آبلیمو و شربت لیمو عمانی و شربت آلبالو و … تهیه می شود و بهتر است شما برای تنوع در تهیه این نوشیدنی از روش های مختلفی استفاده نمایید.

طرز تهیه شربت لیمو عمانی

مواد لازم

  • لیمو عمانی : ۴ عدد
  • آب : سه پیمانه
  • شکر : سه پیمانه

طرز تهیه شربت لیمو عمانی در منزل

برای تهیه این نوع شربت می توانید لیمو عمانی را خودتان در منزل تهیه نمایید. برای تهیه لیمو عمانی ابتدا لیموها را بشویید و بعد از خشک شدن ، آن ها را درون ظرفی حاوی نمک بریزید. توجه داشته باشید که نمک باید به صورت کامل روی لیموها را بپوشاند و بعد از گذشت ۲۴ ساعت لیموها را به کمک آب سرد بشویید.

خشک کردن لیمو ترش

درون قابلمه ای مناسب آب بریزید سپس قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید و آب را به دمای جوش برسانید سپس نصف لیوان سرکه سفید به آب در حال جوش بیفزایید و لیموها را درون قابلمه بریزید.

شربت لیمو عمانی خوش طعم

بعد از اینکه چند جوش زدند آن ها را درون صافی بریزید و به کمک آب سرد لیموها را بشویید.

دستور تهیه لیمو عمانی خشک

در این مرحله از دستور تهیه لیمو عمانی مرحله دو و سه را تکرار نمایید با این تفاوت که باید لیموها را باید با آب سرد نشویید و اجازه دهید تا آن ها به صورت خود به خود سرد شوند.

بعد از اینکه لیموها سرد شدند به کمک خلال دندان سوراخی را روی آن ها ایجاد نمایید و لیمو ها را روی پارچه ای تمیز پهن نمایید سپس لیموها را به مدت ده روز در معرض نور مستقیم آفتاب قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده لیموها را درون سبد بریزید و آن ها را در سایه قرار دهید تا به صورت کامل خشک شوند. توجه داشته باشید که دو یا سه ماه طول می کشد تا لیموها به صورت کامل خشک شوند.

خشک کردن لیمو ترش

برای طرز تهیه شربت لیمو عمانی ابتدا لیمو عمانی ها را بشویید و تخم آن ها را جدا کنید سپس لیمو ها را به مدت ۱۵ دقیقه در آب در حال جوش بریزید تا بجوشند و بعد از اینکه لیموها نرم شدند آن ها را از درون آب خارج نمایید و له کنید سپس لیموها را از صافی عبور بدهید و شکر را به آن ها اضافه کنید و دوباره مخلوط شکر و عصاره لیمو را روی حرارت گاز قرار دهید تا شربت به غلظت مناسب برسد.

دستور تهیه شربت لیمو عمانی

نکات طلایی برای تهیه شربت لیمو عمانی

۱. شربت لیمو عمانی را بعد از سرد شدن درون بطری شیشه ای بریزید سپس شربت را درون یخچال قرار دهید.

۲. در هنگام مصرف این شربت می توانید آن را به نسبت یک به سه با آب و مقداری یخ ترکیب نمایید سپس این شربت خوش طعم را میل نمایید.

شربت لیمو عمانی

۳. تخم های لیمو عمانی را قبل از اینکه بجوشانید از آن جدا نمایید در غیر این صورت عصاره لیمو تلخ و بد طعم می شود.

۴. رنگ این نوع شربت بسته به نوع لیمو عمانی که برای تهیه آن استفاده کرده اید سیاه یا زرد می تواند باشد.

دستور تهیه شربت لیمو عمانی

در این مطلب با طرز تهیه شربت لیمو عمانی خوشمزه و خوش طعم با ساده ترین روش آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این نوع شربت در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری نمایید.
نوش جان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو