"هزارتو" به شبکه نمایش خانگی می‌آید / ساخت "فرار مغزها" در پنج کشور

83

1399/1/4

13:13


امیرحسین ترابی از ساخت فیلم "فرار مغزها" در تابستان امسال خبر داد.

"هزارتو" به شبکه نمایش خانگی می‌آید / ساخت "فرار مغزها" در پنج کشور

سرویس سینمایی هنرآنلاین: "هزارتو" به کارگردانی امیرحسین ترابی با بازی شهاب حسینی، ساره بیات، پژمان جمشیدی و غزاله نظر پاییز سال گذشته اکران عمومی شد و به رقم قابل توجه پنج میلیارد و 500 میلیون تومان فروش دست پیدا کرد. اکنون قرار است این فیلم به‌زودی در شبکه نمایش خانگی توزیع شود.

امیرحسین ترابی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره وضعیت توزیع "هزارتو" گفت: پیش از این به ما اعلام شده بود که فیلم قرار است از 15 اسفند در شبکه نمایش خانگی توزیع شود که به خاطر اتفاقاتی که رخ داد و تعطیلی سینماها، این کار به تعویق افتاد و به فروردین امسال موکول شد.

او در ادامه درباره تازه‌ترین فعالیت خود اظهار کرد: به‌زودی و پس از تعطیلات نوروز و فروکش کردن ویروس کرونا، پیش‌تولید کار جدیدم را تحت عنوان "فرار مغزها" آغاز خواهم کرد. این یک فیلم اجتماعی با لحنی فانتزی است و بسیار کار سنگینی خواهد بود. پروژه پنج بازیگر اصلی دارد که از میان چهره‌های سینمایی سال که برگزیده جشنواره فیلم فجر بودند انتخاب شده‌اند و هم‌زمان در پاریس، استانبول، لندن و احتمالاً آمریکا فیلمبرداری خواهیم داشت.

این کارگردان در پاسخ به این سؤال که اگر تعطیلی‌ها به دلیل ویروس کرونا ادامه یابد، "فرار مغزها" چه سرنوشتی خواهد داشت، توضیح داد: واقعاً امیدوارم که این اتفاق نیفتد و هرچه زودتر تب شیوع ویروس کرونا فروکش کند تا ما هم بتوانیم کارمان را آغاز کنیم. از آنجا که پیش‌تولید کار طولانی است، ما قصد داشتیم بعد از تعطیلات پیش‌تولید را شروع کنیم تا بتوانیم تابستان کلید بزنیم اما فعلاً در این وضعیت هیچ‌چیز مشخص نیست.

ترابی همچنین درباره وضعیت سینماها در سال جدید گفت: به نظر می‌رسد که سال 99 نه‌تنها برای سینما بلکه برای کل جامعه ایران سال سختی باشد. اگر ریشه اقتصاد متضرر شود، قطعاً روی سینما نیز تأثیر می‌گذارد. اما آنچه در سینما به وجود می‌آید، ترافیک اکران است. چون بخش اعظمی از اکران زمستان به نتیجه نرسید و اکران نوروز نیز به تعویق افتاد که باید ابتدا این فیلم‌ها اکران شوند. با توجه به این اتفاقات احتمالاً مردم نیز پس از بازگشایی به‌راحتی به سالن‌ها نمی‌آیند و عواقب این معضل تا چندین سال گریبان سینما را می‌گیرد. مدیران سینمایی باید تدبیر کنند و به تعامل برسند و تصمیماتی اتخاذ شود تا سینماگری آسیب نبیند.

او پیشنهاد داد: اگر دولت بخش اعظمی از ضرر سینما سازان، سینماداران و سینماگران را به‌صورت وام یا سوبسید پرداخت کند و در اختیارشان بگذارد، تا دغدغه ذهنی فیلمساز و سینماگر برطرف شود تا مسیر را به‌درستی برود و ذهنش کمی آرام بگیرد، شاید بخشی از این مشکلات برطرف شوند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو