ادعای یک چهره مشهور فضای مجازی درباره آخرین یافته سازمان جهانی بهداشت/آیا ویروس کرونا واقعا 8 ساعت در هوا باقی می ماند؟

53

1399/1/7

19:59


ادعای یک چهره مشهور فضای مجازی درباره آخرین یافته سازمان جهانی بهداشت/آیا ویروس کرونا واقعا 8 ساعت در هوا باقی می ماند؟

سلامت نیوز:صبح امروز یکی از سلبریتی های مشهور در فضای مجازی با انتشار متنی از سوی سازمان جهانی بهداشت ادعا کرده بود سازمان جهانی بهداشت انتقال کرونا از طریق هوا را تایید کرد البته در فضاهای سرپوشیده!این مطلب موجی از نگرانی ها را به دنبال داشت که با توجه به عدم توزیع ماسک در داروخانه ها مردم با مشکل جدی مواجه خواهند شد اما سخنگوی وزارت بهداشت این ادعاها را رد کرد.

دکتر کیانوش جهانپور در نشست خبری آنلاین در پاسخ به خبرنگار سلامت نیوز درباره خبر منتشر شده از سوی یکی از سلبریتی ها مبنی بر اینکه سازمان جهانی بهداشت به تازگی اعلام کرده ویروس کرونا در هوا به مدت 8 ساعت بسته به دما و رطوبت زنده می ماند لذا استفاده از ماسک ضروری است با تکذیب این خبر گفت:« جمعیت عادی افرادی که در معرض خطر نیستند نیازی به استفاده از ماسک ندارند. موضوع ضدعفونی سطوح در دستور کار است. موراد و اطلاعات ما غیرقطعی هستند و بعضا ممکن است متناقض است. مهمترین اقدام برای گروه های عادی جامعه شستن دست ها است چیزی که ساده انگاری می شوند.»


وی تاکید کرد:« هنوز هیچ روش و راه جایگزینی برای کنترل این بیماری جز شستن دست ها وجود ندارد بقیه اقدامات غیرقطعی است ولی شستن دست ها از همه بیشتر تاکید می شود. البته کسانی که بیمار مبتلا به کرونا دارند و کسانی که به آی سی یو ها مشغول به کار هستند توصیه به استفاده از ماسک های استاندارد می شود و باید بالاترین سطح حفاظت و ایمنی را در بخش مراقبت های ویژه داشته باشیم.اما به افراد عادی جامعه توصیه به استفاده از ماسک نمی شود.»

لازم به ذکر است صبح امروز یکی از سلبریتی های مشهور در فضای مجازی با انتشار متنی از سوی سازمان جهانی بهداشت ادعا کرده بود سازمان جهانی بهداشت انتقال کرونا از طریق هوا را تایید کرد البته در فضاهای سرپوشیده! نتایج آخرین تحقیقات سازمان بهداشت جهانی تایید کرده است که کرونا از طریق هوا منتقل می شود و بستگی به دما و رطوبت هوای هر منطقه 8 ساعت در هوا و در فضاهایی که افراد مبتلا سرفه یا عطسه کرده اند باقی می ماند.بر این اساس پزشکان متخصص تاکید می کنند به هیچ عنوان بدون ماسک نباید از منزل خارج شد بخصوص در فضاهای سرپوشیده.

این مطلب موجی از نگرانی ها را به دنبال داشت که با توجه به عدم توزیع ماسک در داروخانه ها مردم با مشکل جدی مواجه خواهند شد اما سخنگوی وزارت بهداشت این ادعاها را رد کرد. لازم به ذکر است که این مطلب اندکی بعد از انتشار از صفحه این سلبریتی حذف شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو