طرز تهیه کیک گل سرخ خوش پخت با طعم معرکه در خانه

طرز تهیه کیک گل سرخ خوش پخت با طعم معرکه در خانه


منبع: آرگا

233

1399/1/10

20:33


گل سرخ یا همان گل محمدی گلی اس خوش بو از خانواده ی گل های رز، که خواص داروی بسیاری دارد علاوه بر این از آن در تهیه دمنوش، گلاب، چای ، روغن گل محمدی و … استفاده می شود. در این مطلب شما را با طرز تهیه یکی دیگر از موارد استفاده این گل یعنی کیک گل سرخ آشنا می کنیم.

گل سرخ یا همان گل محمدی یکی از انواع گل رز است که نشان دهنده عشق و زیبایی است و دارای رایحه ای فوق العاده و خوشبو است. این گل در ایران بسیار پر مصرف بوده و خواص بسیاری دارد. گل محمدی به جهت طبع گرمی که دارد در انواع مواد خوراکی مورد استفاده قرار می گیرد.

طرز تهیه کیک خوشمزه گل سرخ

همانطور که می دانیم گل سرخ همان گل محمدی است که در بسیاری از نقاط کشور رشد می کند. این گل دارای عطری بی نظیر و عالی است. علاوه بر عطر، گل سرخ دارای خواص دارویی بسیاری است که مردم از گذشته ای دور از آن بهره می برند. از گل محمدی در تهیه چای، دمنوش، روغن گل محمدی و گلاب استفاده می گردد. همچنین از این گل در تهیه کیک بسیار خوشمزه و خوش عطر گل سرخ استفاده می شود. این کیک به جهت اینکه گل سرخ دارای طبعی گرم است در اکثر فصل ها بخصوص در هوای سرد بسیار مناسب است. در این مطلب می خواهیم شما را با طرز تهیه این کیک عالی و خوش عطر آشنا کنیم. کیک گل سرخ همچون کیک چای، کیک یزدی و کیک شیر یک میان وعده مقوی برای افراد مختلف خانواده محسوب می شود.

طرز تهیه نمودن کیک گل سرخ

مواد لازم برای تهیه کیک گل سرخ

مواد مورد نیاز برای تهیه کیک گل سرخ شامل موارد زیر است:

  • با اندازه نصف پیمانه فندق خرد شده
  • یک چهارم پیمانه گل محمدی، در صورت استفاده از پودر گل محمدی ۲ قاشق غذا خوری کافیست.
  • یک چهارم پیمانه گلاب
  • روغن مایع به اندازه ۳/۴ پیمانه
  • شیر به میزان نصف پیمانه
  • یک پیمانه کامل شکر شکر
  • تخم مرغ به تعداد ۳ عدد
  • ۲ و نیم پیمانه آرد
  • یک قاشق سوپ خوری بیکینگ پودر

مواد گفته شده در بالا برای حدودا ۶ نفر کافیست.

روش تهیه کیک گل سرخ

روش تهیه کیک گل سرخ

برای تهیه این کیک خوشمزه باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید تا کیک کمورد نظرتان به خوبی آماده شود:

در ابتدا برای تهیه این کیک سه عدد تخم مرغ را در ظرفی مناسب با شکر مخلوط نمایید. بهتر است از هم زن برقی استفاده کنید تا دانه های شکر در تخم مرغ به خوبی حل شوند.

به مخلوط تخم مرغ و شکر روغن مایع را اضافه کرده و کمی با هم ترکیب نمایید سپس گلاب را اضافه کنید و با هم زن کاملا مواد را مخلوط نمایید.

در ادامه برای تهیه کیک گل سرخ شیر را به آرامی به مواد بالا اضافه کرده و مخلوط نمایید.

در ظرفی دیگر آرد و بیکینگ پود را تا سه مرتبه الک نمایید تا کیک بافت بهتری پیدا کند. حال مخلوط آرد و بیکینگ پودر را به آرامی و در دو یا سه مرحله به مایع کیک اضافه نمایید و در هر مرحله آرد را به خوبی با مواد ترکیب نمایید.

طرز تهیه ی کیک گل سرخ

در مرحله پایانی طرز تهیه کیک گل سرخ بعد از اینکه آرد به خوبی با مواد مخلوط شد فندق های خرد شده را به مایع کیک اضافه کرده و بعد پودر گل محمدی را اضافه کنید با قاشق به آرامی مواد را مخلوط کنید.

مواد کیک را به خوبی با هم مخلوط کنید. کف قالب مورد نظرتان را با کاغذ روغنی بپوشانید و مایع کیک را به آرامی در آن بریزید.

دمای فر را روی ۱۷۰ درجه سانتی گراد تنظیم کرده و قالب را در آن قرار دهید. زمان مورد نیار برای تهیه کیک گل رز ۴۰ دقیقه می باشد.

بعد از آماده شدن کیک را از فر در آورده و اجازه دهید خنک شود سپس به آرامی آن را از قالب جدا کنید. کیک گل سرخ شما آماده سرو است نوش جان.

دستورالعمل تهیه کیک گل سرخ

نکته:

  • همانطور که در مواد لازم گفته شد اگر از پودر گل محمدی استفاده می کنید نباید بیشتر از ۲ قاشق سوپ خوری باشد.
  • بعد از اضافه کردن فندوق و پود گل سرخ حتما از قاشق برای مخلوط کردن مواد استفاده کنید.
  • برای تزیین این کیک خوش عطر و خوشمزه می توانید از غنچه های گل سرخ یا گاناش استفاده نمایید.
  • فر را از قبل با دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد گرم نمایید.

روش تهیه نمودن کیک گل سرخ

این کیک به عنوان یک میان وعده سالم و خوشمزه در فصول سرد بسیار مصرف می شود. امیدواریم از دستور پخت این کیک کمال استفاده را برده و بتوانید به همین راحتی کیک گل سرخ را آماده کنید و از طعم آن لذت ببرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو