لاغری بعد از زایمان با چند راهکار جذاب و مطمئن

لاغری بعد از زایمان با چند راهکار جذاب و مطمئن


منبع: آرگا

136

1399/1/11

11:03


رسیدن به تناسب اندام بعد از زایمان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که با کمک رژیم غذایی صحیح و ورزش های مناسب می توانید به مرور زمان اضافه وزن تان را کاهش دهید، در این مقاله شما را با روش های مناسب جهت لاغری بعد از زایمان بیشتر آشنا خواهیم کرد.

رسیدن به تناسب اندام پس از زایمان یکی از دغدغه های اصلی خانم ها می باشد که البته زنان در دوران بارداری نیز باید حد تعادل در غذا خوردن را رعایت کنند تا بعد از تولد نوزادشان به منظور کاهش وزن با مشکل روبه رو نشوند، بنابراین انتخاب رژیم غذایی سالم در طول مدت بارداری به طور طبیعی به حفظ وزن متعادل بدن کمک می کند که از بهترین راه ها جهت کاهش وزن انتخاب یک رژیم غذایی سالم می باشد.

راهکارهای شگفت انگیز برای کاهش وزن پس از زایمان

لاغری بعد از زایمان با کمک چند ترفند

بسیاری از خانم پس از زایمان تصور می کنند که دیگر به اندام قبل از بارداری خود بر نخواهند گشت اما باید به خاطر داشته باشید که با صبر، آرامش و تلاش می توانید به تناسب اندام برسید که در ادامه مطلب شما عزیزان را با روش هایی جهت رسیدن به تناسب اندام پس از زایمان آشنا خواهیم کرد.

  • مصرف وعده های غذایی زیاد اما کوچک

به منظور رسیدن به لاغری بعد از زایمان به جای مصرف سه وعده غذایی بزرگ در طول روز بهتر است غذای خود را به شش وعده در طی روز تقسیم نمایید با این روش بین وعده ها گرسنه نخواهید ماند.

روش های لاغری بعد از زایمان

  • مصرف وعده غذایی به شکل منظم

از ترفند های که بسیاری از مردم به منظور کاهش وزن سریع انجام می دهند این است که با کمتر غذا خوردن به نتیجه دلخواه خود خواهند رسید در صورتی که نتیجه معکوسی را به همراه دارد و به دلیل اینکه به تازگی مادر شده اید درست غذا نخوردن با استرس ترکیب می شود در نتیجه منجر به اضافه وزن می شود بنابراین بهتر است از یک رژیم غذایی سالم و متعادل پیروی کنید و به هیچ وجه برنامه ای را از رژیم غذایی تان حذف نکنید.

کاهش وزن بعد از زایمان

  • مصرف غذا های کم کالری

پس از زایمان بدن تان به منظور رسیدن به سالم ترین حالت خود به مواد مغذی نیاز دارد تا به میزان کافی شیر تولید کند بنابراین بهتر است غذاهایی را استفاده کنید که غنی از اسید چرب امگا۳، فیبر، کلسیم، پروتئین باشد مانند : گوشت فاقد چربی، سالمون، تن، ساردین، تخم مرغ، مرغ، حبوبات و غلات کامل و البته مصرف غذاهای پر کالری را کمتر کنید.

روش های لاغری پس از زایمان

  • تامین آب بدن

به منظور از بین بردن مواد سمی روزی هشت تا ده لیوان آب بنوشید زیرا نوشیدن آب و مایعات سبب افزایش سوخت و ساز بدن و کنترل وزن می شود و البته توصیه می کنیم به منظور لاغری بعد از زایمان در برنامه غذایی روزانه تان انواع مختلف مایعات از قبیل : اسموتی ها، میلک شیک ها، خورشت، سوپ، آب میوه ها و…را بگنجانید.

  • به میزان کافی خوابیدن

اگر پس از زایمان نمی توانید هشت ساعت کامل بخوابید اما به منظور لاغری بعد از زایمان باید دقت داشته باشید که کمبود خواب نداشته باشید زیرا، نخوابیدن به اندازه کافی تاثیر منفی بر روی کاهش وزن دارد بنابراین زمانی که نوزادتان خواب است شما نیز بخوابید و کمی از شیرتان را بدوشید و به همسرتان آموزش دهید که چگونه به نوزاد شیر دهد.

چند راه ساده برای کاهش وزن پس از زایمان

  • کاهش سطح استرس

همانطور که می دانید مادر شدن با مسئولیت هایی همراه است و اینکه در برخی موارد احساس استرس خواهید کرد امری کاملا طبیعی است اما باید این نکته را به خاطر داشته باشید که استرس بر روی کاهش وزن تاثیر منفی دارد بنابراین سعی کنید تا حد امکان سطح استرس را کاهش دهید و از همسرتان بخواهید که از بچه مراقبت کند و در این فاصله زمانی هر کاری که سبب رسیدن به آرامش و کاهش استرس تان می شود را انجام دهید.

  • نوشیدن آب پیش از هر وعده غذایی

در صورتی که بیش از آنچه نیاز دارید غذا می خورید و احساس نفخ می کنید به منظور رفع این مشکل پیش از وعده های غذایی نوشیدن آب بسیار موثر می باشد بنابراین بهتر است پیش از شروع وعده های غذایی یک لیوان آب بنوشید با اینکار فضای معده با آب اشغال خواهد شد و شما نیز به همان اندازه که نیاز دارید غذا می خورید.

ترفندهای لاغری بعد از زایمان

  • زود غذا خوردن

جهت رسیدن به تناسب اندام بعد از زایمان بهتر است زمان خوردن شام تان را برای آخر عصر برنامه ریزی کنید و در واقع بین ساعت هفت تا هفت و سی دقیقه میل کنید این کار سبب افزایش سرعت سوخت و ساز بدن می شود و در نتیجه به کاهش وزن منجر خواهد شد بنابراین در صورتی که تا دیر وقت مجبورید بیدار بمانید یک فنجان چای سبز یا یک لیوان شیر بنوشید.

  • پیاده روی

ورزش از روش های بسیار مفید جهت لاغری بعد از زایمان است که پیاده روی نیز نقش بسیار مهمی را در این زمینه ایفا می کند بنابراین تا می توانید راه بروید و حتی در صورتی که فرزندتان را بغل کرده باشید، همچنین می توانید در پارک همراه با فرزندتان قدم بزنید و یا هر کار دیگری که هم برای سلامتی شما و هم برای شادی فرزندتان بسیار مهم است انجام دهید.

لاغری پس از زایمان

  • زیاده روی نکردن در مصرف کافئین

یکی از باورهای اشتباهی که در بین مردم وجود دارد این است که تصور می کنند به منظور دور کردن خواب آلودگی و خستگی بهترین چیز نوشیدن یک فنجان قهوه است اما باید بدانید که زیاده روی در مصرف کافئین تاثیر منفی در کاهش وزن دارد بنابراین در دوران شیردهی، شیر یکی از بهترین نوشیدنی ها برای شما مادران می باشد و سعی کنید شیر را با قهوه و کاکائو ننوشید و البته استفاده از دمنوش ها جهت جایگزین کردن نوشیدنی های کافئین دار گزینه بسیار مناسبی است.

  • ورزش

اضافه کردن ورزش به برنامه روزانه به منظور رسیدن به تناسب اندام نقش مهمی را ایفا می کند از این رو، با پزشک تان مشورت کنید تا زمان آمادگی شما برای بازگشت به ورزش را بگوید و ورزش های ساده ای را برای شروع انتخاب کنید از جمله : شنا کردن، دویدن آهسته، ایروبیک و…

راز و رمز لاغری سریع پس از زایمان

  • رقص

رقص علاوه بر اینکه برایتان لذت بخش است می تواند به کالری سوزاندن شما نیز کمک کند بنابراین برای خودتان یک موسیقی شاد بگذارید سپس با کودک تان باهم برقصید مهم نیست چه حرکاتی انجام دهید فقط حرکت کرده و لذت ببرید.

لاغری بعد از زایمان با چند روش ساده

همانطور که در این مقاله گفتیم از بهترین و موثرترین روش ها به منظور لاغری پس از زایمان پیروی از یک رژیم غذایی سالم و ورزش است، در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور استفاده از راهنمای تغذیه مادر پس از زایمان بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو