نکات بهداشتی مهم قبل و بعد از بیرون رفتن از منزل

104

1399/1/23

16:17


رعایت بهداشت فردی و شستن ماسک از جمله نکات مهم قبل و بعد از بیرون رفتن از محیط منزل است.

نکات بهداشتی مهم قبل و بعد از بیرون رفتن از منزل

به گزارش بهداشت نیوز:  بعد از شیوع بیماری کرونا در ایران و دنیا تمام کارشناسان توصیه می کنند که افراد باید به طور مرتب بهداشت رعایت کرده و از ترددهای غیرضروری در سطح شهر جداً بپرهیزند.

برای پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ باید در محیط منزل اقامت داشته باشیم و به طور مرتب دست ها را با آب و صابون شستشو بدهیم.

 محمدرضا کریمی معاون فنی و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد:  در چنین شرایطی  باید در منزل بمانیم، زیرا  خانه ما امن ترین  محل در مقابله با بیماری کرونا است اما اگر ضرورت دارد که برای تامین مایحتاج زندگی یا دارو به بیرون از خانه برویم باید نکات بهداشتی و برخی مسائل و رعایت کنیم.

او ادامه داد:  در هنگام خروج از منزل باید دستکش پوشیده و ماسک مناسب بزنیم. همچنین باید توجه داشته باشیم که ماسک باید تمام بینی و دهان خود را بپوشاند و از لمس ماسک در محیط بیرون از منزل جداً پرهیز کنیم.

کریمی تاکید کرد: تا حد امکان برای انجام خرید مایحتاج زندگی باید از وسایل نقلیه شخصی استفاده کنیم تا آن جایی که امکان دارد از حمل و نقل عمومی با هدف پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا استفاده نشود.

 معاون فنی و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: هنگام انجام خرید باید فاصله یک متری خود را با دیگران حفظ کنید و هنگامی که به منزل برگشته باید ماسک را به درستی خارج کرده و سپس آن را دفع کنید.

کریمی گفت: بعد از خرید مایحتاج زندگی باید دستکش را به درستی از دستهای خود درآورده و لباس‌های بیرون را  در همان جلوی در از تن خارج کنیم.

 معاون فنی و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه پس از بازگشت از بیرون حتما دست های خود را با آب و صابون شستشو دهید، بیان کرد: مواد خریداری شده را هم در صورت امکان یشورید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو