خدمات بسیج جامعه پزشکی به عشایر/مشاوره به بیماران کرونا

101

1399/1/25

15:03


خدمات بسیج جامعه پزشکی به عشایر/مشاوره به بیماران کرونا

سلامت نیوز:رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور، گفت: طرح ضدعفونی کردن مناطق عشایری و غربالگری عشایر اجرا شده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،ابراهیم متولیان، درباره اقدامات اخیر بسیج جامعه پزشکی کشور برای مقابله با ویروس کرونا، افزود: طرح ملی «رزمندگان مدافعان سلامت» با شیوع ویروس کرونا از سوی بسیج جامعه پزشکی آغاز شده است. به عنوان مثال تنها در استان سیستان و بلوچستان ۲۳ هزار و ۴۴۱ پزشک به صورت داوطلبانه در بیمارستان‌ها در حال خدمت رسانی هستند.


وی درباره تولید ماسک، گفت: در ۱۰ استان کشور کارگاه‌های تولید ماسک راه اندازی شده و به طور میانگین در هر شهر روزانه چندین هزار ماسک توسط داوطلبان بسیجی در حال تولید است. به علاوه ضدعفونی کردن و گندزدایی از سطوح و معابر عمومی نیز همواره توسط نیروها در سطح کشور در حال انجام است.


متولیان با اشاره بر ضدعفونی کردن مناطق عشایری نیز افزود: خوشبختانه با کمک مراکز سپاه استان‌های مختلف به ویژه استان سیستان و بلوچستان، اقدام به ضدعفونی کردن مناطق عشایری و غربالگری هموطنان عشایر کردیم. ۲۰ هزار نفر از نیروهای بسیج جامعه پزشکی نیز در این زمینه فعالیت داشتند.


وی با اشاره بر ارائه خدمات مشاوره توسط این نهاد، گفت: ۴۰۰ درمانگاه بسیج جامعه پزشکی در سطح کشور به صورت ۲۴ ساعته در حال خدمت رسانی به هموطنان هستند. در این مراکز علاوه بر امور درمانی، خدمات مشاوره و تقویت روحیه مبتلایان به کرونا نیز انجام می‌شود.


رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور افزود: ایستگاه‌های غربالگری و تب سنجی در ورودی و خروجی شهرها نیز از جمله اقدامات سازمان بود که در ایام نوروز اجرایی شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو