هشدار، آغاز فعالیت دوباره نقاهتگاه‌های بسیج در پی تشدید کرونا

97

1399/4/13

14:18


رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: با توجه به کاهش شیوع کرونا، تعدادی از نقاهتگاه‌های بسیج به صورت معلق در آمده بودند اما در حال حاضر و با توجه به شرایط جدید، بار دیگر فعالیت خود را آغاز کردند.

هشدار، آغاز فعالیت دوباره نقاهتگاه‌های بسیج در پی تشدید کرونا

به گزارش بهداشت نیوز: شاهین محمد صادقی درباره آخرین اقدامات این نهاد برای مقابله با کرونا، افزود: با توجه به افزایش افزایش شیوع کرونا و قرمز شدن وضعیت بسیاری از استان‌های کشور از جمله خوزستان و هرمزگان اعزام نیروهای درمانی بسیج به استان‌های موجود در وضعیت هشدار افزایش یافته و طی دو هفته گذشته ۵۰ نیرو به ویژه به استان خوزستان اعزام شده‌اند.

وی با اشاره بر راه اندازی دوباره نقاهتگاه‌های بسیج جامعه پزشکی، تصریح کرد: از ابتدای دوران شیوع کرونا تاکنون بسیج جامعه پزشکی ۱۱۶ نقاهتگاه در سراسر کشور راه اندازی کرد که با توجه به کاهش میزان شیوع، تعدادی از آنها به صور ت معلق در آمدند اما در حال حاضر و با توجه به شرایط جدید، بار دیگر نقاهتگاه‌های بسیج فعالیت خود را آغاز کرده و پذیرای بیماران هستند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی با اشاره به توزیع اقلام بهداشتی در مناطق قرمز و میان افراد کم بضاعت اظهار داشت: طی روزهای گذشته و به دلیل افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا، سازمان بسیج جامعه پزشکی با کمک نهادهایی از جمله سازمان مناطق نفت خیز، سازمان تأمین اجتماعی و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) اقدام به توزیع بسته‌های بهداشتی در استان‌های درگیر کرونا، مناطق حاشیه نشین و کم‌برخوردار کرده است.

محمد صادقی افزود: سامانه ۴۰۳۰ نیز در حال حاضر در حال فعالیت است و همچنان به هموطنان خدمات ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: در حال حاضر تمامی نقاط اعزام نیروهای درمانی به استان‌های مختلف کشور، انجام غربالگری‌ها، تب سنجی، انجام تست‌های کرونا و غیره بیش از پیش در حال انجام است.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی درباره استان خراسان رضوی نیز توضیح داد: با توجه به وضعیت قرمز شهر مشهد، در حال بررسی وضعیت خدمات در این استان هستیم و اقدامات لازم درمانی اعم از تأمین کمبود نیروهای درمانی، توزیع اقلام بهداشتی و غیره انجام خواهد شد. طرح همدلی در قالب روانکاوی و ارائه خدمات مشاوره به مبتلایان کرونا و خانواده قربانیان این ویروس به صورت گسترده در شهر مشهد اجرا شد و خوشبختانه نتایج خوبی داشت.

محمد صادقی با اشاره بر اقدامات بسیج جامعه پزشکی در تهران نیز ابراز داشت: در شهر تهران ۵ هزار تخت نقاهتگاهی داریم و در صورت نیاز از آنها استفاده خواهد شد. به علاوه توزیع بسته‌های بهداشتی و معیشتی، اعزام نیروهای درمانی و انجام خدمات پزشکی در حاشیه شهرها و برای اتباع افغانستانی در حال انجام است.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو