فردا ;درباره ی طرح های تشویقی کادر درمان درگیر با کرونا تصمیم گیری می شود/اختصاص ۳۰۵۰ میلیارد تومان برای مبارزه با کرونا

116

1399/1/30

16:23


فردا ;درباره ی طرح های تشویقی کادر درمان درگیر با کرونا تصمیم گیری می شود/اختصاص ۳۰۵۰ میلیارد تومان برای مبارزه با کرونا

سلامت نیوز: معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اختصاص ۳هزار و ۵۰ میلیاردتومان برای مبارزه به با کرونا خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز، سید کامل تقوی نژاد در نشست خبری با خبرنگاران از طریق ویدئوکنفرانس گفت:«طبق گزارشاتی که از دانشگاه های علوم پزشکی داریم حدود ۴۰ میلیاردتومان از طریق مشارکت های مردمی در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی قرار گرفته است. همچنین سازمان برنامه و بودجه ۳هزار و ۵۰ میلیاردتومان برای مبارزه به با کرونا اختصاص داده است. ۱۲۰۰ میلیاردتومان نیز صرف خرید تجهیزات از محل خریدهای داخلی و شرکت های دانش بنیان شده است.»


وی گفت:« نیروی انسانی در دایره اصلی تصمیمات وزارت بهداشت قرار دارد و وزیر بهداشت به عنوان طلایه دار عرصه بهداشت از اولین روز حضور در وزارتخانه بحث افزایش حقوق کارکنان را مدنظر قرار داده است. با پیگیری هایی که انجام شد حقوق همکاران تا ۵۰ درصد افزایش یافته است و اولین اتفاقی که افتاده این است که همه نیروها با هر عنوانی که در وزارتخانه مشغول فعالیت بودند مشمول این افزایش حقوق شدند.»


وی افزود:« از طرفی وزیر بهداشت بخشنامه ای صادر کردند که افرادی که در عرصه کرونا فعال بودند، تشویقی انها در پرونده پرسنلی آنها ثبت شود و مرخصی آنها نیز در نظر گرفته شده است. همچنین شرایطی فراهم شد برای اینکه کارکنان درگیر با کرونا ارتقا پیدا کنند و متناسب با کیفیت فعالیتشان قرار شد به آنها پاداش پرداخت شود.»


وی با بیان اینکه در مورد بحث تبدیل نیروهای قراردادی مکاتباتی با سازمان امور استخدامی داشته ایم،‌گفت:«ما برای رفع کمبود نیروهایی که داشتیم باید پوشش ایجاد می کردیم و نیروهای جدید به کار می گرفتیم در آبان ماه سال گذشته ازمونی برگزار شد و قرار بود که ده هزار نیرو استخدام شوند و اعلام این افراد مواجه شد با دوران کرونا و در اسفند ماه نتیجه آزمون این افراد اعلام شد و افرادی که به عنوان قبول شدگان مطرح شدند در گذشته باید مراحل مربوط به جذب و استخدام را می گذراندند ولی در این دوره بلافاصله به دانشگاه های علوم پزشکی اجازه داده شد که قبول شدگان در آزمون بدون طی مراحل گزینش به کار گرفته شوند. بخش عمده ای از این افراد که خدمت می کنند بعدا ممکن است گزینش شوند.»


وی افزود:« مجوز به کارگیری ۳ هزار نفر نیرو از سازمان امور استخدامی اخذ شده که ۲۵۰۰ نفر ار آنها پرستار هستند و ۵۰۰ نفر از آنها از نیروهای بهداشتی هستند. در بحث پرداخت معوقات حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان از اعتبارات مورد نیاز در این زمینه در اختیار دانشگاه ها قرار گرفته است. »

ادامه دارد...

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو