ابتلای ۷۲ نفر از کارشناسان اورژانس تهران به کرونا/ انتقال بین بیمارستانی هم به اورژانس پیش بیمارستانی محول شد

95

1399/2/3

15:25


ابتلای ۷۲ نفر از کارشناسان اورژانس تهران به کرونا/ انتقال بین بیمارستانی هم به اورژانس پیش بیمارستانی محول شد

سلامت نیوز:رییس اورژانس تهران از ابتلای ۷۲ نفر و فوت یک نفر از نیروهای اورژانس تهران خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز، دکتر پیمان صابریان رییس اورژانس تهران در نشست خبری با خبرنگاران از طریق ویدئوکنفرانس،‌گفت:« در این مدت شیوع کرونا، تعداد ماموریت های ما دراورژانس پیش بیمارستانی کمتر شده است ولی بیمارن کرونایی بدحال تر هستند و از اورژنس بلافاصله به آی ای سی منتقل می شوند.»


وی در پاسخ به اینکه آیا ماموریت های کرونایی در این مدت تغییری داشته است، گفت:« ما ماموریت های سابق خود را مانند تروماها، سکته‌های قلبی و مغزی و تصادف ‌ها را همچنان در اورژانس پیش بیمارستانی داریم و بار اضافه کرونا را هم داریم که نیازمند استفاده بیشتر از نیروهای خود بودیم. نیاز بود که نیروهایمان آموزش بیشتری ببیند که به خوبی این کار انجام شده است. انتقال بین بیمارستانی هم به اورژانس پیش بیمارستانی محول شده است که این کار قبلا توسط خود دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام می‌شد. تمام این کارها انجام شده و مشکل خاصی نبوده است.»


وی در پاسخ به اینکه آیا برای اموزش های کرونایی به پرسنل اورژانس از کارشناسان خبره استفاده کرده اید، گفت:« بیماری کرونا یک بیماری جدید است که داده های زیادی راجع به آن در کل دنیا نداریم. ما اداره پژوهش اورژانس تهران را فعال کردیم و همه مقالات و اتفاقات را رصد می کردیم و براساس اخرین اطلاعات موجود اموزش پرسنل انجام می گرفت تادانشمان نسبت به این بیماری بالا باشد.»


وی درباره تماس های مردمی با اورژانس درباره کرونا، گفت:« ما تماس اشتباه با اورژانس نداریم قبل از کرونا مشاوره نداشتیم با توجه به اتفاقی که برای کرونا افتاد مردم سوالات زیادی داشتند که به همین دلیل یک دیسپچ کرونا را برای پاسخ دادن به سولات بیماران حتی بیمارانی که ممکن بوده کرونایی نباشند اختصاص دادیم و برای آنها کد کرونا فرستاده ایم و به تمامی آنها خدمات داده ایم تا مشکلی برای کسی بوجود نیاید.»


وی در پاسخ به اینکه چه تعداد از پرسنل اورژانس تهران به کرونا مبتلا شدند و چه تعدادی فوت کردند، گفت:« در اورژانس تهران ۷۲ نفر با سی تی اسکن مثبت داشتیم.البته برخی افراد هم تست مثبت نداشتند و علایم متفاوت همچون بدن درد و بیماری های گوارشی داشتند. متاسفانه یک نفر از نیروهای ما فوت شده است که ۴۸ سن و سابقه ۲۷ سال خدمت داشت.»

ادامه دارد...

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو