راهنمای بازدید از جنگل دالخانی و گشت و گذار در اطراف آن

راهنمای بازدید از جنگل دالخانی و گشت و گذار در اطراف آن


منبع: آرگا

160

1399/2/4

12:09


جنگل های دالخانی یکی از مناطق زیبا و پر جاذبه در مناطق زیبای رامسر هستند این جنگل های سرسبز با وجود جاذبه های طبیعی و گردشگری که دارند برای خیلی از علاقه مندان دارای جذابیت می باشند و هر سال گردشگران زیادی را از نقاط مختلف دنیا به خود می کنند این جنگل های کوهستانی بن یکی از دلان های بهشتی در ایران شهرت دارد و در فاصله ۳۰ کیلومتری از رامسر واقع شده است.

بسیاری از مناطق ییلاقی با طبیعتی سرسبز و تماشایی در نقاط مختلفی از ایران وجود دارند که هر یک از چشم اندازهای ویژه ای برخوردار می باشند این جنگل ها نیز یکی دیگر از ییلاق های زیبا در رامسر هستند که در فاصله کیلومتری از این شهر واقع شده اند. در امتداد مسیر جنگلی رامسر می توانید به این چشم انداز زیبا برسید و بی شک می توان این منطقه را یکی از بکرترین جاذبه های دیدنی ر شمال ایران دانست در تمامی فصول سال جاذبه های گردشگری و طبیعی این شهر در میان علاقه مندان خود شناخته شده هستند با وجود اینکه در فصل تابستان هوای این منطقه گرم و شرجی است اما همچنان میزان گردشگران رو به افزایش است.

شب های خنک این جنگل موجب می شود تا گردشگران در فضای جنگلی آن چادر بزنند و از زیبایی های این جنگل در شب نیز نهایت لذت را ببرند مه غلیظ و زیبایی که در بیشتر مواقع این جنگل را پوشانده است صحنه های سرسبز و رویایی را برای شما به ارمغان می آورد. یکی دیگر از لذت هایی که با رفتن به این جنگل می توانید تجربه کنید لذت رانندگی کردن در یک جاده جنگلی آرام با چشم اندازهای ویژه است که با تمام تجربه های رانندگی متفاوت خواهد بود. دو طرف این مسیر و جاده جنگلی پوشیده از درختان بلند است که گونه های مختلفی دارند و سرسبزی وصف ناپذیری را در این مناطق ایجاد کرده اند با سفر به این جنگل می توانید چند ساعتی را در آلاچیق های آن زندگی کنید.

سفر به جنگل دالخانی در رامسر:

طبیعت سرسبز این جنگل یکی از مهم ترین جاذبه هایی است که می توانید از آن دیدن کنید و در کنار این طبیعت سرسبز شاهد آلاچیق های چوبی هستید که برای راحتی گردشگران ساخته شده اند و جدای از امکانات رفاهی مناظر زیباتری را به این جنگل بخشیده اند. این آلاچیق ها مکان مناسبی برای پیک نیک های خانوادگی شما است و غذا خوردن در این کلبه های چوبی و دور از هیاهوی شهری حس و حال مثبت و سازنده ای را در شما علاقه مندان ایجاد خواهد کرد. برای اینکه در این جنگل ها احساس راحت تری داشته باشید و امکانات رفاهی نیز در اختیار شما باشد دکه هایی تدارک دیده شده اند که چای و زغال می فروشند همچنین در کنار جاده دالخانی نیز رستوران های محلی با غذاهای محلی آماده خدمت رسانی به گردشگران این منطقه هستند.

چشم انداز دالخانی

یکی از لذت های مهمی که شاید خیلی از گردشگران در سفرهای خود به مناطق مختلف آن را تجربه کرده اند لذت خرید کردن است شاید شما هم دوست داشته باشید تا خرید کنید به همین خاطر پیشنهاد می کنیم تا سری به دکه های و غرفه های سر راه بزنید در این دکه های می توانید عسل طبیعی خریداری کنید و یا از میوه های جنگلی و طبیعی و میل کنید خیلی از ماهی گیران نیز ماهی های صید شده خود را برای فروش به این دکه ها می آورند. مکان های دیدنی رامسر بسیار متنوع هستند این منطقه از جذابیت های دیدنی و طبیعی بسیاری برخوردار است و به دلیل جاذبه هایی که دارد در میان گردشگران شناخته شده است.

طبیعت دالخانی

گشت و گزار در جنگل:

همانطور که رد بالا اشاره شد این جنگل به دلیل بالا بودن میزان گردشگران امکانات زیادی را در اختیار علاقه مندان قرار داده است و یکی از مسائل مهم درباره این جنگل نظافت محیط زیست آن است که به خوبی توسط نیروها و مسولان مورد بررسی و پیگیری است. به همین خاطر در مسیر رسیدن به این جنگل یا در هنگام جنگل گردی هیچ زباله ای را نخواهدی دید و این می توانید یکی از ویژگی های بارز و مهم در باره این جنگل دیدنی باشد جنگل دالخانی دارای گونه های مختلف درختان است بلوط، کوله خاس، ازگیل، زرشک، فندوق، مندی، ولیک، گوجه جنگلی و کلهو از گونه های مختلی هستد که در این جنگل می توانید مشاهده کنید.

دیدنی های جنگل دالخانی

اگر هدف شما از سفر کردن به این جنگل ها گشت و گزار در تمامی محیط های جنگلی آن است باید تدارک یک پیاده روی گروهی را بدهید برای این کار باید ابتدا با ماشین به روستای گالش بروید و ماشین خود را در این روستا پارک کنید و ادامه مسیر را پیاده روی کنید. برای پیاده روی کردن بهتر است از کنار مسیر رودخانه ها بروید بهترین زمانی که می توانید برای سفر به این جنگل انتخاب کنید تابستان است زیرا خیلی از گردشگران در  فصل های تابستان به شمال می روند و هوای شرجی ان را تحمل می کنند اما در این جنگل هوا نیز خنک تر است و طبیعت زیبای آن نیز جالب توجه می باشد.

برای اقامت در جنگل های دالخانی نیز می توانید از چادرهای مسافرتی استفاده کنید اما برای اینکه اقامت راحت تر و بدون دردسری داشته باشید توصیه می کنیم تا به روستای زیبای گرسماسر که یکی از مناطق ییلاقی جنت رودبار است بروید در این روستا خانه ها و ویلاهایی در اختیار گردشگران قرار می گیرد که امکان اقامت راحت را برای آن ها فراهم می کند. اگر می خواهید در مکان های لوکس تری اقامت کنید نزی می توانید به هتل های رامسر بروید.

دالخانی کجاست

مکان های دیدنی مازندران دارای جاذبه های توریستی بسیار زیبا و دوست داشتنی است که از جمله مهم ترین جاذبه های آن نیز می توان به این منطقه جنگلی اشاره نمود با سفر به این جنگل ها می توانید از چشم اندازهای اطراف آن نیز دیدن کنید همانطور که اشاره شد یکی از جاذبه های نزدیک به این منطقه روستای گرسماسر است که دارای آب و هوای بسیار مطبوع و دلچسبی است. روستای جواهرده رامسر نیز می توانید یکی دیگر از جاذبه های گردشگری باشد که از آن دیدن خواهید کرد. این روستا دارای جاذبه های دیدنی بسیار است و در کنار چشم اندازهای جنگل دالخانی مورد توجه قرار می گیرد.

برای اینکه تجربه ای جدید از سفر به مناطق ییلاقی و جنگلی داشته باشید می توانید به این جنگل سفر کنید این منطقه به دلیل امکاناتی که دارد راحتی و رفاه زیادی نیز برای علاقه مندان دارد و در نتیجه می توانند راحت تر سفر داشته باشند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو