تقاضای عربستان برای میزبانی جام ملت های آسیا در سال 2030

منبع: مینویسم

85

1399/2/4

22:17


تقاضای عربستان برای میزبانی جام ملت های آسیا در سال 2030

عربستان آمادگی خود را برای میزبانی بازی های جام ملت های آسیا ۲۰۳۰ به فدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده و درخواست رسمی ارائه داده است تا بتوانند میزبانی رقابت بازی های آسیایی را به عهده داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

کمیته ملی المپیک عربستان از درخواست رسمی این کشور برای میزبانی بازی‌های آسیایی ۲۰۳۰ خبر داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از الریاضیه، عربستان خود را آماده میزبانی از رقابت‌های بزرگ در قاره آسیا می‌کند.

عربستان که پیش از این برای جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ درخواست میزبانی کرده بود، این بارهم درخواست میزبانی یک رقابت بزرگ را داد.

کمیته ملی المپیک عربستان از درخواست رسمی آن‌ها برای میزبانی بازی های آسیایی ۲۰۳۰ خبر داد که بزرگ‌ترین رقابت ورزشی در قاره کهن به شمار می‌آید.

بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ به میزبانی چین و ۲۰۲۶ هم به میزبانی ژاپن برگزار خواهد شد و عربستان هم در تلاش است تا میزبانی این رقابت ها را در سال ۲۰۳۰ برعهده گیرد.

در بازی‌های آسیایی طبق اعلام روزنامه الریاضیه عربستان ۴۵ کشور با بیشتر از ۱۰ هزار ورزشکار در ۴۰ رشته ورزشی شرکت خواهند کرد.

منبع خبر

به گزارش سایت خبر ورزشی
به گزارش خبرورزشی، نشریه «الریاضیه» عربستان خبر داد این کشور رسما پرونده خود برای میزبانی از جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ را به کنفدراسیون فوتبال آسیا تقدیم کرد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا پیش از این اعلام کرده بود که ۳۱ مارس (۱۲ فروردین) آخرین زمان کاندیداتوری برای جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ است اما با شیوع کرونا این زمان را برای مدت ۳ ماه آینده تمدید شد.

همچنین عربستان برای میزبانی از بازی های آسیایی ۲۰۳۰ نیز اعلام آمادگی کرد که در این زمینه باید با قطر رقابت کند.

منبع خبر

به گزارش خبرگزاری مهر

مجمع عمومی کنفدراسیون فوتبال آسیا روز یکشنبه در هنگ کنگ محل برگزاری مراسم بهترین های فوتبال این قاره برگزار شد.

یکی از مصوبات AFC، اعلام نام میزبان جام ملت های آسیا زودتر از موعد مقرر است.

طبق صحبت هایی که شیخ سلمان رئیس AFC انجام داده، بر خلاف رویه قبلی که نام میزبان جام ملت ها ۴ سال قبل از این مسابقات مشخص می شد، به خاطر افزایش تعداد تیم ها و نیاز به زمان بیشتر برای ساخت و ساز زودتر مشخص می شود.

همچنین تصمیم مهم دیگر جلسه ین بود که تعیین میزبان توسط کمیته اجرایی صورت می گیرد و دیگر در مجمع عمومی کنفدراسیون آسیا درباره آن بحث نخواهد شد.

عربستان یکی از کشورهایی است که امید زیادی دارد میزبانی جام ملت های ۲۰۲۷ را از آن خود کند. با توجه به میزبانی چین (شرق آسیا) در سال ۲۰۲۳، میزبانی در سال ۲۰۲۷ به یکی از کشورهای غرب قاره خواهد رسید. امارات در سال ۲۰۱۹ میزبان بود و قطر هم سال ۲۰۲۲ میزبان جام جهانی است. به این ترتیب عربستان شانس بالایی برای گرفتن میزبانی جام ملت ها دارد.

منبع خبر

ونیسا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو